Přehlídka mobilních aplikací AppParade dnes večer proběhne v novém prostoru v Karlíně.

Kuchařky Ládi Hrušky se prodává za miliony

Za první tři dny od uvedení zmizelo z pultů 38.000 výtisků receptů gurmánského experimentátora televize Nova.

Láďa Hruška: z potravinového inspektora grumánským experimentátorem. Foto: TV Nova

Láďa Hruška: z potravinového inspektora grumánským experimentátorem. Foto: TV Nova

Tři čtvrtě roku stačilo televizi Nova, aby z jednoho z reportérů svých Televizních novin udělala kuchaře, po němž jsou lidi hladoví. Ve zpravodajství nejsledovanější tuzemské televize byl Láďa Hruška do konce loňska znám jako potravinový či pivní inspektor, prověřující kvalitu pokrmů či nápojů. Letos na podzim ho už Nova tituluje jako „gurmánského experimentátora“ a on se naplno věnuje jednoduchým pokrmům z co nejlevnějších ingrediencí.

Vše odstartovalo začátkem listopadu 2013, kdy Hruška v Televizních novinách vystoupil se svým prvním receptem – na nadívané kuřecí kůže. Dnes jsou jeho klipy na webu Novy po seriálech Ulice a Ordinace v růžové zahradě nejsledovanější. A od příští soboty má vařič-samouk na hlavním kanálu Novy vlastní televizní pořad Rychlovky Ládi Hrušky.

Minulé pondělí 22. září vyšly jeho recepty knižně v Ikaru pod názvem Vaříme s Láďou Hruškou. Prodeje půjdou do statisíců kusů. „Během prvních tří dní, co byla kuchařka na pultech, se jí prodalo 38.000 výtisků,“ přiblížila Zuzana Zvěřinová z marketingu Novy na středeční mikrokonferenci Médiáře o videoreklamě. Kniha, jež se prodává za 199 Kč, tak za první tři dny přinesla tržby přes 7,5 milionu Kč. „V tuto chvíli, kdy se obchody chtějí předzásobit na Vánoce, nám poslaly poptávky v řádu několikanásobku,“ doplnila Zvěřinová.

Zuzana Zvěřinová z marketingu Novy. Foto: Martin Kabát

Zuzana Zvěřinová z marketingu Novy. Foto: Martin Kabát

„Knihu prodáváme i online a má to multiplikační efekt. Vydavatelství chtějí u nás umisťovat reklamu. A máme i dévédéčko. Hledáme veškeré cesty monetizace,“ podotkl k Hruškově vaření Petr Horák, šéf internetového oddělení Novy. DVD nazvané Levně a chutně vyšlo 18. září, prodává se v marketech Penny.

Petr Horák, šéf internetových aktivit Novy. Foto: Martin Kabát

Petr Horák, šéf internetových aktivit Novy. Foto: Martin Kabát

Hruškovy recepty na webu provázejí inzeráty na souhrnné DVD. Repro: novaplus.cz

Hruškovy recepty na webu provázejí inzeráty na souhrnné DVD. Repro: novaplus.cz

U jiných televizních kuchařů je zvykem, že jejich tváří využívají ke své propagaci výrobci nádobí, producenti potravin či obchodní řetězce. S produktem Láďa Hruška se zatím natěsno žádný zadavatel reklamy nespojil. „Inzerenti si myslí, že to na ně bude mít negativní vliv z hlediska vnímání značky. Nechci mluvit za inzerenty, ale myslím, že dělají chybu. Kdo první se s ním spojí, jenom vyhraje. Fenomén Ládi Hrušky mimo Prahu je doopravdy veliký,“ pověděl Horák.

„Když jsme kuchařku plánovali, prvotní náklad byl 30.000 výtisků a inzerenti měli možnost do kuchařky vstoupit. Nabízeli jsme inzertní celostrany. Z velkých inzerentů tam nikdo nechtěl, ozývali se spíš menší, třeba mlékárny. Nakonec se vůbec nepodařilo inzerci do knížky sehnat,“ popsala Zvěřinová. Nedůvěru zlomila rychlost, s jakou kuchařka z pultů mizí. „Původní náklad 30.000 je v tuto chvíli několikanásobně převýšen. A teď se klienti dotazují, že mohou být do tisku.“

Šéf internetových aktivit televize Nova je přesvědčen, že titul se stane nejprodávanější knihou roku. „To bude jednoznačně. Jestli to dopadne, jak předpokládám, bude to na úrovni Pána prstenů,“ prohlásil Petr Horák.

Začalo to na internetu

„Celý impuls vzešel z onlinu. Na základě sledovanosti na internetu jsme schopni si dělat předpoklady, co má smysl dělat i v televizi,“ řekl Horák. V tomto případě stačilo umístit na web pár minut z Televizních novin, kde Hruška nadíval kuřecí kůže a pak je dával ochutnat kolemjdoucím na pražské Palmovce. To bylo loni v listopadu.

„Když jsme to vytáhli na TN.cz, strhla se kolem toho lavina na Facebooku. Přitom jsme nedělali žádnou propagaci. Bylo to jak virál. Tak jsme z toho vytvořili kuchařku na internetu, speciální produkt. Je to seskupení příspěvků Ládi Hrušky z hlavního televizního zpravodajství.“

Že by se na nenáročných výkonech kuchaře z lidu dalo vydělat extra, Novu přesvědčil zájem internetových uživatelů. „Jakmile Láďa Hruška vytvoří recept, návštěvnost tohoto pořadu na internetu jde o padesát procent nahoru. Nebo dolů, když Láďa Hruška nemá recept. Na základě toho jsme si řekli, proč ho vlastně nemonetizovat,“ přibližuje Petr Horák.

„Ozvala se vydavatelství, aby Hruškovy recepty vyšly knižně. Květen, červen, červenec jsme vyjednávali, v srpnu šla do výroby první objednávka. Minulý týden byla autogramiáda Ládi Hrušky na Václaváku a zatím jsou z toho všichni šokováni.“

Ulice, Ordinace a Hruška, tři nejsledovanější pořady ve volně přístupné videotéce Nova Plus

Ulice, Ordinace a Hruška, tři nejsledovanější pořady ve volně přístupné videotéce Nova Plus

10 NEJSLEDOVANĚJŠÍCH POŘADŮ NA VOLNĚ PŘÍSTUPNÉM WEBU NOVAPLUS.CZ

Podle návštěvnosti od ledna do září 2014

  1. Ulice
  2. Ordinace v růžové zahradě 2
  3. Vaření s Láďou Hruškou
  4. Hlas
  5. Televizní noviny
  6. Doktoři z Počátků
  7. krátká videa
  8. Extra
  9. Kriminálka Anděl
  10. Vzpomínka na Ivetu
  11. Prásk
  12. Víkend
  13. Snídaně s Novou
  14. Comeback
  15. Expozitura
  16. Loskuták
  17. Ordinace v růžové zahradě 1
  18. Dokonalý svět
  19. Tele tele
  20. První krok

Zdroj: TV Nova

Zadejte i poštovní adresu, pošleme vám tištěný Médiář zdarma
Přihlásit odběr