Konečně je to tady. V prvním zářijovém týdnu pořádáme hvězdně obsazenou debatu o studii Marka Cichoně o vztahu agentur s marketéry ve velkých firmách. Zajistěte si lístky včas.

Kulturní aktivista Kobza zvolen PR osobností roku

Kavárník vešel ve známost rozmisťováním pián či šachů na veřejná místa českých měst.

Ondřej Kobza

Ondřej Kobza

Českou osobností public relations letošního roku se stal kavárník a kulturní aktivista Ondřej Kobza. Hlasováním v reálném čase ho zvolili účastníci letošního PR Summitu na pražském Žofíně. „Víc než chození na zastupitelstva – což je ovšem také potřeba – mě zajímají víc sexy záležitosti, jako piána ve veřejném prostoru či tančírna na nádraží. Že mají lidé svolení si s městem hrát,“ řekl při přebírání ceny.

Kobza se do širšího povědomí dostal poté, co loni nejprve v Praze a následně v dalších městech začal venku rozmisťovat piána. Akce se setkala s velkým ohlasem, následovalo umísťování šachových stolků v ulicích měst. Jeho nejnovější aktivitou je veršomat, který se na podzim objeví na Kampě. Od roku 2010 provozuje v pražských Vršovicích Café V lese.

Kobza byl jedním z pěti finalistů, kromě něj se do užšího výběru dostali Vladimír Bystrov (Bison & Rose), Hany Farghali (ČSOB), Ivo Měšťánek (CHM Communication) a Václav Pavelka (Native PR). Výroční ocenění PR osobnost roku pošesté vyhlásila oborová Asociace public relations agentur.

Smyslem soutěže je ocenit aktuální práci PR manažerů, ředitelů komunikace a dalších profesionálů v oboru PR. Kandidáti byli letos nominováni za konkrétní počin v období uplynulého roku, tedy zhruba od června 2013 do srpna 2014. PR osobností roku by měla být „výrazná osobnost, která odvážně a kreativně prosazuje moderní trendy i zavedené postupy v public relations“.

Volba osobnosti je tříkolová, první i druhé kolo bylo v gesci odborného panelu. V prvním kole bylo nominováno 43 kandidátů a kandidátek, ve druhém vznikl shortlist pěti postupujících.