Televize Prima se nedohodla s firmou M Marketing Marcely Krplové, pořadatelem České Miss, na další spolupráci. Další ročník soutěže krásy nepodpoří ani neodvysílá. Prima byla šest let generální mediální partner. „Soutěž to nijak neohrozí,“ prohlásila Lucie Volná, výkonná ředitelka akce. 

Kvůli Číňanům přišel Samsung o reklamní plochy

Ze 68 reklamních ploch na sloupech v Praze zmizela čerstvá kampaň na Samsung Galaxy S7. Proti vůli zadavatele i agentury musela ustoupit „vítacím“ čínským a českým vlajkám.

Vlajková výzdoba ulice Mariánské hradby u Pražského hradu před návštěvou čínského prezidenta Si Ťin-pchinga v ČR. Některé čínské vlajky neznámí jedinci poškodili, když je potřísnili šedivou a modrou barvou. Foto: ČTK/Ruml Miloš

Vlajková výzdoba ulice Mariánské hradby u Pražského hradu před návštěvou čínského prezidenta Si Ťin-pchinga v ČR. Některé čínské vlajky neznámí jedinci poškodili, když je potřísnili šedivou a modrou barvou. Foto: ČTK/Ruml Miloš

Jihokorejský byznys musel ustoupit čínské moci. Místo propagace nového modelu mobilního telefonu Samsung jihokorejského výrobce viděli lidi v hlavním městě na desítkách sloupů jinou „reklamu“ – čínské vlajky spolu s českými, na počest čínské delegace v čele s prezidentem Si Ťin-pchingem. Mediální agentura Starcom MediaVest Group přitom protestuje, že kampaň jejího klienta Samsung byla ze 68 ploch na veřejném osvětlení odstraněna právě kvůli vyvěšení čínských a českých vlajek. Starcom ani Samsung k tomu přitom nedaly souhlas. Starcom MediaVest Group si plochy pronajímal od jiné reklamní firmy Actual Aver, nicméně o tom, co bude na sloupech veřejného osvětlení, se rozhodovalo pravděpodobně na pražském magistrátu.

„Plochy zabrali, aniž nás informovali“

Plné prohlášení mediální agentury Starcom MediaVest

„Poté, co jsme se (slovy Miloše Zemana v čínské televizi) konečně vymanili z područí politiky USA a EU, vykoledovali jsme si za odměnu návštěvu prezidenta Číny. Papaláši a diktátoři nemají rádi kritiku, v Praze je proto v období návštěvy zablokováno přibližně 80 míst, aby se na nich nemohly konat demonstrace. Organizovaní čínští dobrovolníci mávají, troubí a podle pokynů čínské ambasády napadají české občany s tibetskými vlajkami, které následně odváží policie na výslech. A všude visí česko-čínské vlajky. I na 68 plochách, které má v dlouhodobém pronájmu náš klient Samsung, a to i přesto, že jsme jménem klienta k převěsu opakovaně nedali souhlas. Plochy jsou totiž na sloupech, které jsou v majetku města, a musely být uvolněny pro vlastní potřeby města. Aniž by nás kdokoli informoval, že skutečně budou zabrány, přestože jsme s tím nesouhlasili. Dnes prezident ČLR odjede a na reklamní plochy se zase vyvěsí Samsung. Ale ta pachuť arogance moci, ta tu s námi zůstane.“

Zdroj: Starcom MediaVest Group na Facebooku

Výkonná ředitelka Starcom MediaVest Group Martina Říhová Médiáři potvrdila, že o souhlas s postoupením reklamních ploch pro vyvěšení vlajek požádala její agenturu billboardová společnost Actual Aver, od níž si Starcom nosiče pro Samsung dlouhodobě pronajal. „Téměř stoprocentně jsem ale přesvědčena o tom, že kampaň nepřevěsili oni. Samozřejmě jsme protestovali, Actual Aver se k naší stížnosti postavil čelem a dohodli jsme se na kompenzaci. Ale vadí mi to z principu. Přece není možné jen tak bez jakéhokoli oprávnění odstranit něčí zaplacenou kampaň,“ uvedla Říhová. 

„Můžeme potvrdit, že jsme byli přes naši mediální agenturu Starcom MediaVest Group kontaktováni se žádostí, zda bychom uvolnili naše dlouhodobě pronajaté plochy pro možnost vyvěsit vlajky u příležitosti návštěvy čínského prezidenta. Tuto žádost jsme ale zdvořile odmítli, protože jsme na nich právě spustili kampaň chytrého telefonu Samsung Galaxy S7, která začala před dvěma týdny. Pak jsme zjistili, že naši kampaň někdo sundal bez našeho vědomí,“ uvedl pro Médiář mluvčí Samsungu Jiří Janeček.

Původně to na Mariánských hradbách u Pražského hradu vypadalo takhle. Foto: Actual Aver

Původně to na pražských Mariánských hradbách vypadalo takhle. Foto: Actual Aver

Statutární ředitelka Actual Aver Michaela Soukupová dosud nezvedala mobilní telefon a nereagovala ani na zaslanou SMS.

Tiskový mluvčí pražského magistrátu Vít Hofman zaslal Médiáři ve čtvrtek 31. března následující vyjádření: „Předně bych rád upozornil na to, že nejde o nic nestandardního, když si někdo takzvaně narychlo pronajme reklamní plochy. V reklamní branži jde o zcela běžnou věc. Hlavní město v žádném případě nikomu nepřikazovalo, aby byly reklamní plochy uvolněny pro potřeby města, jak naznačuje společnost Starcom Mediavest Group Praha. Podle nás se jedná o zcela účelové prohlášení, které pouze slouží ke zviditelnění jejího klienta. Plochy Magistrátu hlavního města Prahy dlouhodobě využívá společnost BigBoard Praha, která je pro nás v otázce pronájmu partnerem. Netušíme, na základě jakého nájemního vztahu pronajímá Starcom Mediavest Group Praha plochy společnosti Samsung a nebudeme se podílet na zviditelňování jejího klienta. Jen pro informaci doplňuji, že čínská ambasáda pouze požádala magistrát o stanovisko k umístění reklamy na sloupech veřejného osvětlení. Magistrát s umístěním reklamy souhlasil, nicméně na akci se nijak nepodílí. Jde pouze o umístění reklamy na sloupech veřejného osvětlení. Umístění a výrobu reklamy by měla financovat Smíšená česko-čínská komora vzájemné spolupráce. Instalaci na sloupy pak zajišťuje společnost Eltodo.“

Podle PR manažera BigBoardu Praha Michala Tichého má BigBoard zmíněné plochy opravdu pronajaty od města a dále je jako celek pronajímá firmě Actual Aver. Ta je pak samostatně obchoduje. Eltodo zajišťuje pro Prahu instalace na sloupy z titulu správce veřejného osvětlení. Na otázku, kdo konkrétně kampaň Samsungu odstranil (zda BigBoard, Actual Aver, či Eltodo), Tichý odpověděl: „Nic víc o tom nevíme.“

Zadejte i poštovní adresu, pošleme vám tištěný Médiář zdarma
Přihlásit odběr