Konečně je to tady. V prvním zářijovém týdnu pořádáme hvězdně obsazenou debatu o studii Marka Cichoně o vztahu agentur s marketéry ve velkých firmách. Zajistěte si lístky včas.

Kvůli tendru na měření sledovanosti přišel o místo na Nově i výzkumník Václav Prejzek

Dlouholetý zaměstnanec Novy se hodlá bránit právní cestou. „Jednali jsme v souladu se zákonem,“ tvrdí.

Peripetie kolem tendru na provozovatele měření sledovanosti pro léta 2013-2017 nekončí. Televize Nova, která je s průběhem a výsledkem soutěže o veřejnou zakázku nespokojena, vyhodila dalšího svého zaměstnance: v pátek přišel o místo Václav Prejzek, dlouholetý výzkumník Novy, naposledy působící na pozici „specialista výzkumu marketingu“.

„V pátek 23. září mi byla doručena výpověď s okamžitou platností, osobně, prostřednictvím personální ředitelky, přímo do bydliště. Důvody jsou tytéž, které byly sděleny kolegyni Renatě Týmové,“ potvrdil dnes Médiáři Prejzek. „Nehájil jsem generálního ředitele, neinformoval jsem bez zbytečného odkladu zaměstnavatele o jednání metodologické komise a přes výslovný zákaz jsem se zúčastnil hodnotící komise výběrového řízení minulé pondělí,“ citoval z výpovědi.

Dalším důvodem je dovolená, kterou si Václav Prejzek údajně v rozporu s předpisy vzal na den, ve kterém jednání komise probíhalo, aby se jednání komise mohl zúčastnit.

Způsob, jakým se s ním firma, pro niž pracoval téměř 15 let, rozloučila, hodlá napadnout právní cestou. „Jednali jsme v souladu se zákonem a nejlepším vědomím,“ hájí se.

Václav Prejzek byl jedním ze dvou zástupců navržených Novou (respektive jejím provozovatelem, společností CET 21) do hodnotící komise Asociace televizních organizací (ATO) na výběr provozovatele tzv. peoplemetrů. Tu pak ATO jmenovala podle zákona o veřejných zakázkách jako komisi expertů určujících nejvýhodnějšího dodavatele výzkumu.

V pátek 16. září podepsal Václav Prejzek na žádost jednatelů, kterou mu osobně tlumočil právník CET 21, předem připravenou rezignaci na členství v komisi. „Sám o sobě jsem žádný důvod neměl. Poté, co jsem mohl v klidu posoudit legislativu a svůj status v komisi, která je orgánem výlučně ATO, vzal jsem rezignaci zpět a ještě v pondělí 19. září jsem se zúčastnil zasedání hodnotící komise,“ přiblížil Médiáři.

Na této schůzi komise zadavateli, tedy ATO, doporučila jako vítěze dosavadního realizátora měření, firmu Mediaresearch.

O veřejnou zakázku v objemu 300 milionů Kč se hlásily také společnosti TNS AISA, GfK Czech a AC Nielsen Czech Republic, všechny tři byly ale ze soutěže postupně vyřazeny, údajně kvůli nesplnění podmínek, respektive formálním nedostatkům.