Konečně je to tady. V prvním zářijovém týdnu pořádáme hvězdně obsazenou debatu o studii Marka Cichoně o vztahu agentur s marketéry ve velkých firmách. Zajistěte si lístky včas.

Báča po 15 letech odchází z Ogilvy

Jeden z nejvýznamnějších admanů v Česku se loučí. Je to definitivní konec jedné éry. Ogilvy jeho pozici už neobsadí.

Ladislav Báča. Foto: Ogilvy

Ladislav Báča. Foto: Ogilvy

Ladislav Báča, šéf Ogilvy Group v Česku, odchází ke konci října z firmy, po 15 letech působení na nejvyšších manažerských pozicích. V roli generálního ředitele vedl skupinu devět let. Do konce roku bude v kontaktu s evropským a českým vedením firmy v roli konzultanta. „Poté plánuje dobít baterky a zároveň zvažovat několik možností, kudy zaměří svoji další profesní dráhu,“ oznámila agentura.

“Skupina Ogilvy prošla v posledních dvou letech strukturálními změnami, jejichž součástí byla konsolidace digitálních aktivit napříč firmou a vytvoření nejkomplexnější jednotky strategického plánování a konzultací na trhu marketingových služeb. I přes nelehkou situaci na trhu má naše skupina velkou sílu ve vzájemném propojení disciplín, které klientům přináší měřitelnou hodnotu. Kampaně pro Air Bank, Amundsen, Žijeme Londýnem s Johnem Cleesem pro Český olympijský výbor jsou několika příklady skvělých prací, které potvrzují vysoký standard kampaní z dílny Ogilvy. Ogilvy je historicky nejúspěšnější agenturou v Effie měřeno počtem získaných ocenění. Byli jsme na čele žebříčku kreativity pro rok 2013. Jsem rád, že jsme letos přidali do sbírky i cennou trofej Agentura roku 2013. Jsem si jistý, že skupina má dobře našlápnuto dál pod společným vedením zkušených ředitelů,“ cituje Ogilvy Báču.

“Pozici CEO nebudeme nyní nahrazovat. Rozhodli jsme se zvolit jiný způsob řízení. Skupinu povedou ředitelé našich firem,” přiblížil Alex Herdt, šéf Ogilvy Střední a Východní Evropa. ”Budeme úzce spolupracovat a mojí rolí bude tuto strukturu koordinovat z regionálního pohledu. Česká republika je vlajkovou lodí Ogilvy v regionu střední a východní Evropy. Chceme, aby nadále vedla a sdílela svoje know-how digitálních a komunikačních trendů s našimi dalšími kancelářemi v regionu.“

„Za Ladislavem stojí obrovský kus práce, kterou pro Ogilvy udělal, jak v době růstu, tak v období, které s sebou přineslo řadu ekonomických tlaků,” poděkoval Daniel Sicouri, šéf Ogilvy & Mather EMEA.

Ladislav Báča začal svoji kariéru v marketingové komunikaci a v reklamě v roce 1993, kdy nastoupil do agentury BBK. Pracoval tři roky pro klienta Procter & Gamble a řídil kampaně například pro značku Always. K jeho klientům patřili také Citroën, Hyundai, MF Dnes, Home Credit. Spoluřídil projekt Ostrovy života, ve kterém P&G, Danone, Pepsi a Opavia přispěli prostřednictvím Konta BARIÉRY desítkami milionů korun na dětské jednotky intenzivní péče. V roce 2000 po spojení Ogilvy se skupinou agentur BBK se stal ředitelem Ogilvy & Mather Praha. V lednu 2006 převzal po Evženu Hartovi pozici CEO Ogilvy Group.

Za jeho vedení Ogilvy úspěšně pokračovala ve vedení žebříčku efektivních kampaní soutěže Effie a v roce 2013 si připsala i vedení žebříčku kreativity a ocenění Agentura roku 2013. V té době Ogilvy slavila velký úspěch s kampaněmi Zlaté ručičky pro Ford, kterou klient zařadil mezi svoje Top 5 aktivity globálně. Kampaň pro Amundsen získala Zlatou Effie 2011. Láďa Báča byl jednou z klíčových osob týmu, který připravoval vstup eBanky na trh. Tato kampaň získala Zlatou Effie 2003. Podílel se na zaváděcí kampani pro Air Bank, oceněnou Zlatou Effie 2012. Spolu s Markem Tesařem připravoval olympijskou kampaň 2012 Žijeme Londýnem, za kterou získali Zlatou Effie 2013.

Přednáší o marketingových komunikačních strategiích na Karlově Univerzitě, na Fakultě sociálních věd. Aktivně sportuje, jeho velkou vášní je fotografování a cestování, hlavně za poznáváním vzdálených destinací.