Odstartoval lifestylový web Ženy.cz, se sloganem Hýbeme světem, kromě vlastních materiálů bude přinášet obsah časopisů Moje psychologie, Dieta, OK! Magazine a F.O.O.D. téhož vydavatele CN Invest. „Nechceme kopírovat stávající weby pro ženy. Vidím velký potenciál v tom, přinášet více obsahu z reálného života,“ uvádí šéfka projektu Dita Křížová, jež do března dělala v digitálním týmu Českého rozhlasu. Projekt chce za rok získat půl milionu reálných uživatelů měsíčně.

Lagardere chce nechat půl rádia Zet konkurenci

Česká pobočka francouzského koncernu Lagardere žádá regulátory o souhlas převést 50 % firmy, která provozuje následníka rádia BBC, na tuzemskou skupinu Media Bohemia.

Michel Fleischmann. Foto: Profimedia.cz

Koncern Lagardere v Česku léta jako prezident české pobočky zastupuje Michel Fleischmann. Foto: Profimedia.cz

Rozhlasová skupina Media Bohemia Daniela Sedláčka se může stát polovičním vlastníkem rádia Zet, které je nástupníkem českého vysílání BBC a jež teď provozuje česká pobočka francouzského rozhlasového koncernu Lagardere. Záleží na souhlasu regulátora. Lagardere o převod 50% podílu ve firmě Rádio Zet požádala radu pro vysílání v pondělí. Žádost odeslala i antimonopolnímu úřadu.

Lagardere mluví o Media Bohemia jako o „strategickém partneru, který by pomohl s financováním tohoto finančně náročného produktu“. „Od tohoto spojení si slibujeme zejména rozvoj plurality programové nabídky a informací v oblasti vysílání,“ uvedl šéf Lagardere v Česku Michel Fleischmann. „Jedná o čistě formální záležitost a na běžný chod rádia změna vlastnického podílu nemá žádný dopad,“ prohlásil také. Stanice se má podle něj dál profilovat jako program s důrazem na ekonomiku a byznys. Lagardere ji provozuje od března 2013, kdy získala bývalé frekvence BBC v Česku. Rozvoj programu ale do loňska brzdily administrativní spory s Českým rozhlasem, který měl o bývalé kmitočty BBC také zájem, ale neuspěl.

Pokud regulátoři spojení povolí, dvě největší soukromé skupiny na českém rozhlasovém trhu tak budou moci pracovat na zpravodajsko-informačním programu Zet společně. Budou tak moci lépe soupeřit s podobnou stanicí mluveného slova veřejnoprávního rádia Český rozhlas Plus. Ta sice nevysílá hudbu, i tak ale zvýšila svou poslechovost, a to rozšířením svého signálu na velmi krátké vlny (VKV) loni na podzim. Plus je tak momentálně dvakrát poslouchanější než Zet (v druhém pololetí loňska měl Plus 33.000 posluchačů denně, Zet jen 16.000).

Obě soukromé skupiny spolu kromě rádií vlastní firmy prodávající rozhlasovou reklamu. Lagardere má Regie Radio Music, Media Bohemia vlastní Media Marketing Services. Regie Radio Music a Media Marketing Services společně tvoří mediální zastupitelství Radiohouse, která má 52% podíl na českém trhu rozhlasové reklamy.