Na cestě do vašich schránek je páté číslo tištěného Médiáře. Koupit taky lze hned na Alze.

„Lukana předvádí vtipnou variaci maminkování“

Saatchi & Saatchi zaujala reklamní katy netradičně pojatým současným trendem. Naopak Wüstenrot oboroví popravčí natřeli za doslovnost.

Reklama na olej Lukana, kde figurují různé generace jedné rodiny, vyhrála

Reklama na olej Lukana, kde figurují různé generace jedné rodiny, vyhrála

Ve spolupráci s časopisem MarketingSalesMedia přinášíme pravidelné týdenní hodnocení českých kampaní, hodnocení od těch nejpovolanějších – samotných kreativců, stratégů a klientů tuzemského reklamního průmyslu.

Reklamní katovna: pořadí za 5. týden 2017

  1. Saatchi & Saatchi: Olej pro vás a vaše maminky (48 %)
    značka: Lukana, klient: Glencore Agriculture Czech
  2. Kaspen/Jung von Matt: Lepší řešení pro lepší budoucnost (36 %)
    značka, klient: Ikea
  3. Aetna: Až pod čumák (24 %)
    značka, klient: Profizoo
  4. Peppermint Digital: Chirurg (22 %)
    značka, klient: Geis
  5. Scholz & Friends: Natřete to vysokým splátkám (18 %)
    značka, klient: Wüstenrot – stavební spořitelna

S nabídkou hodnotit obesíláme přes 30 tuzemských kreativců, stratégů a zástupců klientů. Tentokrát hodnotilo 7 katů. Na škále od 0 do 100 %, odstupňované po 5 bodech, každý ohodnotí každou z kampaní, všechna bodování zprůměrujeme do výsledného čísla. K vybraným přidá slovní hodnocení.

1. Lukana předvádí, že chutná všem generacím

Rostlinné oleje Lukana, které vyrábí společnost Glencore Agriculture Czech, mají od konce ledna do konce února první reklamní kampaň. Vytvořila ji agentura Saatchi & Saatchi. Spot produkovala společnost Boogie films, režírovala ho Alice Nellis. Ve spotu figuruje pět generací žen v jedné rodině, které chválí kvality oleje Lukana. Spot běží na stanicích Nova Group, Prima Group a TV Barrandov. Skupina Publicis One, do které agentura Saatchi & Saatchi patří, se postará Lukaně i o komunikaci na sociálních médiícha nový web. Jeho obsah dostane na starost agentura Newcast.

Co si budem povídat, žádná hitparáda to není. Insight je fajn (taky je z briefu), ale provedení je nuda.
Richard Axell (Outbreak)

Není to srdcervoucí kreativa, kterou vylepíte všechny soutěže od Portorože na východ. Ale od insightu po claim je to naprosto neprůstřelný. Takhle vypadá neodfláknutej daily job. Skromný vítěz týdne.
Martin Svetlík (Mustard)

Vtipná variace na současnou vlnu ‚maminkování‘ v reklamě. Možná to chtělo trochu údernější pointu. Ale režírované je to jistou rukou.
Martin Charvát (Remembership)

To má ta Lukana tak výrazný šmak, že přebije i chuť řízku v trojobalu? Ale claim je dobrej, výraznej, zapamatovatelnej. Celkově dobrá práce. A Lukana získává zlato za tento týden.
Ondřej Souček (Luftballon)

To je reálnych 5 generácií? Každá mala decko na začiatku puberty? Najmladšia už mohla mať buben! Inak super, olej na vyprážanie patrí k základom českej kuchyne, takže v tom necítim žiaden kŕč, iba čistú pravdu. A tak to mám rád!
Tomáš Hrábek (Symbio)

Ale jo, je to docela milý. Má to trochu devadesátkový feel – prostě taková smaživá reklama ze staré školy.
Jakub Hussar (Trinity Pictures)

2. Ikea zaměřila kampaň na udržitelný rozvoj

Ikea komunikuje trvale udržitelný rozvoj

Ikea komunikuje trvale udržitelný rozvoj

Švédská Ikea spustila v Česku lokální kampaň Lepší řešení pro lepší budoucnost, prostřednictvím které komunikuje podporu trvale udržitelného rozvoje a ochrany přírodních zdrojů. Kampaň pochází z dílny dvorní reklamní agentury Ikey Kaspen/Jung von Matt. O digitální část se stará agentura Triad Advertising, PR zajišťuje Ogilvy  PR. Důvodem vzniku kampaně byla podle Ikey poptávka zákazníků. „Ikea se této problematice věnuje dlouhodobě, ale zákazníci to příliš neregistrovali,“ říká Michal Kroupa, manažer externí komunikace Ikea ČR, Maďarsko, Slovensko. První z rozdílných kampaní, které v Česku Ikea nasadila, běží od poloviny ledna do poloviny února. 

Ikea komunikuje trvale udržitelný rozvoj

Ikea komunikuje trvale udržitelný rozvoj

 

Ikea komunikuje trvale udržitelný rozvoj

Ikea komunikuje trvale udržitelný rozvoj

Hezkej projekt od Ikea. Škoda, že to z kampaně vůbec neni jasný.
Richard Axell (Outbreak)

Tohle je hrozně nevděčná práce, protože prodáváte velmi chytrý nápady. A na to potřebujete velmi chytrou a nápaditou exekuci – což se bohužel nepovedlo. Ale informace byla v rámci možností předána, to asi jo.
Martin Svetlík (Mustard)

Téma je dobrý, ale samotná realizace je prachbídná– aspoň co jsem zahlídl po Praze – láhev, co vypadá jako zlomená noha v sádře nebo polštář, kterej ve tmě prosvítá tak, že nejde poznat, o co jde.
Adam Roučka (Saatchi & Saatchi)

Ikea dělá květináče z kytek, povlečení z petek a koberce z povlečení. Je fajn to vědět, ale v tom případě ta reklama měla být taky z něčeho recyklovaná! To by se kruh uzavřel. Takhle je to trochu mrhání.
Martin Charvát (Remembership)

Lepší řešení vidíme všude je dle mě docela malá vize pro tak důležitý téma. A ty headliny mi připadají rozdílně postavené. Zatímco jeden je konkrétní, další dva v sobě mají kreativní přístup a pochopíte je až poté, co si přečtete bodycopy.
Ondřej Souček (Luftballon)

Taký pekný štandard.
Tomáš Hrábek (Symbio)

V této kategorii bohužel kraluje Bageterie Boulevard a toto vnímám jako jeho slabší náhražku. Nápad dobrý, ovšem titulky ani fotky mne nezaujaly natolik, abych to četl dál.
Jakub Hussar (Trinity Pictures)

3. Kampaň Profizoo provází divoká zvířata

Chovatelský e-shop Profizoo spouští novou komunikační kampaň, jejímiž průvodci jsou žirafy, gorily, surikaty nebo tučňáci – divoká zvířata, která těm domácím „závidí nabídku laskomin a zvířecích doplňků, jež jsou neustále k mání“. Kreativní koncept připravila brněnská agentura Aetna.

Ta v uplynulém roce nejprve navrhla novou podobu packagingu vlastních produktových řad Profidog či Proficat. „Snažili jsme se je odlišit od konkurence, která sází zejména na strakaté barvy, jež baví děti. My jsme použili kombinaci tmavěmodré a světlemodré barvy, vycházející z logotypu Profizoo a úhlopříčné pruhy, jež navzájem propojí produktové řady,“ říká account manažer Aetny Filip Šťastný.

Letos by se měla odlišit komunikace celé značky. Proměnila se vizuální podoba bannerové reklamy, stejně jako produktové reklamy v kamenných prodejnách. Od ledna navíc startuje také televizní kampaň, jejímiž průvodci budou cizokrajná zvířata. „V pet byznysu je přepejskováno a překočičkováno. Proto jsme chtěli naopak kontrast se světem, v němž si zvířata musejí svoji potravu ulovit sami. Inspirovali jsme se také samotným názvem firmy, který slibuje zákazníkům kus zoologické zahrady,“ doplňuje Michal Rožek z kreativního týmu Aetny.

Mojí mámě se to bude líbit.
Richard Axell (Outbreak)

Když to dělá třeba BBC, tak ty zvířata jsou nesmírně vtipný. Protože ten fór stojí a padá na práci s charakterem. A jelikož tady nikdo s charakterem nepracoval, tak to nefunguje. Jednoduchý.
Martin Svetlík (Mustard)

Fotky z fotobanky, videa z videobanky, nápad ze školky.
Adam Roučka (Saatchi & Saatchi)

Dokumentární záběry zvířat a k tomu namluvené jejich ‚jako by‘ vtipné hlasy po sto třicáté první! No jo, aspoň se ušetřilo za produkci.
Martin Charvát (Remembership)

Chápu, že rozpočet na výrobu byl skoro zero, ale přecejen. Ty zvířátka maj o hodně větší potenciál. Já se třeba včera dobře zasmál masturbujícímu klokanovi, který pokazil natáčení dokumentárního filmu.
Ondřej Souček (Luftballon)

Na začiatku bol dobrý nápad – odlíšiť sa od „prekočičkovaných“ obchodov divokým zverstvom, ktoré závidí domácemu. Ale zahučalo to v lacno pôsobiacich exekúciách bez vtipu, ktoré sa ani nevedia rozhodnúť či hovoria so psami, alebo ich majiteľmi. Keď sme s bratom v detstve dabovali seriály u telky s vypnutým zvukom, bolo to omnoho chytľavejšie. Toto je nerozpracovaná varianta 0 natočená medzi obedňajšou pauzou a popoludňajším cigárkom.
Tomáš Hrábek (Symbio)

Ta gorila ovládá telepatii? Nebo to někdo říká jí? Ota Jirák je většinou sázka na jistotu, ovšem v tomto případě to prostě nestačí.
Jakub Hussar (Trinity Pictures)

4. Přepravci Geis ukazuji v kampani chirurgy

Přepravní a logistická firma Geis spustila novou kampaň na své služby, jejíž základ tvoří spot, odehrávající se zdánlivě na operačním sálu. Kampaň připravila agentura Peppermint Digital z uskupení Kotelna 55. Poběží ve třech zemích – v Česku, na Slovensku a v Maďarsku. Spot režíroval Luboš Rezler v produkci Toaster Pictures. Navazovat na něj budou bumpery a tiskové inzeráty. Kampaň má zvýšit povědomí o značce Geis směrem k zákazníkům (B2C).

„Hledali jsme cestu, jak dramatizovat ten nepříjemnější moment, který může mít zákazník s Geisem spojený – tu chvíli, kdy má už balík v ruce a nastává jeho rituál. Myšlenku budeme rozpracovávat napříč kanály, zatím jsme komunikaci zahájili sérií krátkých videí, kde různé postavy rozbalují balíky různým způsobem – po svém,“ sdělila agentura.

Neurazí, nenadchne. Přijde mi, že tyhle fóry už nějak nefungujou.
Richard Axell (Outbreak)

Postavit komunikaci kurýrní služby na momentu rozbalování je asi nejlepší možná cesta. Tam bych udělal tlustou čáru a poslal do agentury odkaz na pár unpacking videí, abychom se dostali aspoň poblíž roku 2017.
Martin Svetlík (Mustard)

Já myslim, že s takovym nápadem by to spíš měli zabalíkovat.
Adam Roučka (Saatchi & Saatchi)


Taková ta reklama, co k ní potřebujete návod. K rozbalení balíku od Geisu je potřeba sterilní prostředí? Odborně školený personál? Zvukové efekty jak z doktora House? A proč je v ní právě sekáček na maso a řeznická zástěra? Souvisí to nějak s předešlým dějem? Bude pokračování? Budou to dávat na Prima Cool?
Martin Charvát (Remembership)

Was ist das? Já upřímně nevim, co na to mám napsat. Nemáte někdo jointa? Nebo alespoň Lexaurin? Asi jsem ztratil smysl pro humor. Vzdávám to. Možná si přečtu od kolegů, že je tohle pecka a já půjdu řídit tramvaj.
Ondřej Souček (Luftballon)

Sorry jako, ale ja som si ten punchline s vymysleným slovesom musel prehrať päť krát, aby som mu rozumel. Geis využívam, ale z tohto som vôbec nepochopil, čo robia. A ak reklama skôr zmätie než informuje, niečo je zle. Lepšie by fungoval obligátny messenger v šiltovke, ktorý s balíkom v rukách zvoní pri dverách.
Tomáš Hrábek (Symbio)

Čisté, jednoduché. Dobře by to fungovalo v sérii, dalších motivů by se jistě našla celá řada.
Jakub Hussar (Trinity Pictures)

5. Wüstenrot má nového maskota Wustíka

První letošní kampaň Wüstenrot s maskotem Wustíkem

První letošní kampaň Wüstenrot s maskotem Wustíkem

Wüstenrot – stavební spořitelna spouští svou první letošní kampaň. Ta propaguje produkt Půjčka Probydlení, určený pro refinancování. Marketingová komunikace se objeví v online a v tiskových titulech, ale i ve vybraných rádiích a v outdooru. Kampaň představuje nového reklamního maskota Wustíka, který je expert na financování bydlení. Wustík se stává jednotícím prvkem pro novou komunikační strategii. Autorem kampaně je agentura Scholz & Friends, která obhájila vítězství v tendru na kreativní agenturu. Hlavní slogan kampaně zní Natřete to vysokým splátkám!

„V mediální komunikaci se v první řadě zaměříme na novou cílovou skupinu, která vzešla z rozboru našich stávajících klientů a rozboru potenciálu obchodních příležitostí na trhu,“ tvrdí manažerka marketingu a PR finanční skupiny Wüstenrot Pavlína Musilová.

Scholz jsou kamarádi a mám je rád, ale Leo byl holt Leo.
Richard Axell (Outbreak)

Maskot nejspíš bude fungovat – je docela výraznej a určitě si ho nespletu. Ale potřeboval bych k němu exekuci, která má aspoň náznak nápadu, příběhu nebo elementární snahy zaujmout.
Martin Svetlík (Mustard)

Takže to W s očima je Wustík. Ne, dík.
Adam Roučka (Saatchi & Saatchi)


Někdo něco natírá. Nevím kdo, nevím proč a netuším, jak to souvisí se splátkami. A se splátkami čeho? Možná je to celé instalace moderního umění. Nebo to tu možná jen zapomněla uklízečka. Ví bůh.

Martin Charvát (Remembership)

No jasně. Proč to dělat složitě, když to jde jednoduše. Když natíráme v headlinu, tak budeme natírat i v obrázku, že jo? Vyřešeno. Dál.
Ondřej Souček (Luftballon)

Vyrobiť maskota pridaním očičiek a založiť kampaň na jednej slovnej hračke, to už je také klišé, že sa z toho ani nedá robiť sranda. Je to len strašne, strašne unavujúce. Asi to stále funguje, ale nie je na tom nič, čo by sa dalo z kreatívneho hľadiska doceniť. Ani tá snaha.
Tomáš Hrábek (Symbio)

Jasné. Vezmeme štětec a natřeme to vysokým splátkám! Skutečně originální, tleskám. Písmenkový troglodyt je pěkně vyrenderovaný, nicméně to je tak vše, co bych v souvztažnosti s ním hodnotil jako pozitivní.
Jakub Hussar (Trinity Pictures)

Chcete-li nechat ohodnotit svou novou reklamní produkci, napište na ondrej@aust.cz a připojte odkaz na svou práci.