Odstartoval lifestylový web Ženy.cz, se sloganem Hýbeme světem, kromě vlastních materiálů bude přinášet obsah časopisů Moje psychologie, Dieta, OK! Magazine a F.O.O.D. téhož vydavatele CN Invest. „Nechceme kopírovat stávající weby pro ženy. Vidím velký potenciál v tom, přinášet více obsahu z reálného života,“ uvádí šéfka projektu Dita Křížová, jež do března dělala v digitálním týmu Českého rozhlasu. Projekt chce za rok získat půl milionu reálných uživatelů měsíčně.

Mafra přivádí letáky na televizní obrazovku

Listovat nabídkou slev z hypermarketů bude možné prostřednictvím HbbTV.

Hybridní televize (HbbTV) propojující klasickou obrazovku s internetem má pomoci slevovým letákům do nového prostředí. Nově tak bude možné prohlížet je na televizoru. S novou inzertní nabídkou přichází mediální skupina Mafra, zatím na své hudební televizi pro mladé Óčko. Zdrojem aktuálních letáků má být web Akčníceny.cz, který Mafře taky patří a který listy se slevami pravidelně na internetu vystavuje. O novince promluvil obchodní ředitel Mafry Maroš Varga na dnešním setkání s mediálními agenturami a novináři v pražském kině Cinestar Anděl.

„Člověk, který sedí před obrazovkou, uvidí nejdřív v rohu či naspodu obrazovky banner. Po kliknutí na něj prostřednictvím červeného tlačítka [centrální přístupový bod HbbTV na ovladači – pozn. red.] se dostane k jeho prohlížení,“ popsal Varga. Jiří Otevřel z obchodu Mafry doplnil, že na letáky by na obrazovce měl v HbbTV také formát videospotu. „Pilot na Óčku poběží do konce října,“ řekl Varga k novince. „Pokud všechno dobře dopadne, od listopadu bychom tuto inzertní plochu začali nabízet. Budeme vyjednávat i s ostatními televizními skupinami, abychom mohli tento model rozšířit,“ dodal.

Nová agentura Mafra Creative

Mafra zároveň představila svou nově zavedenou interní kreativní agenturu Mafra Creative. „Vznikla proto, abychom si pokryli vlastní potřeby pro reklamy v jiných médiích a také abychom naopak pomohli s přípravou marketingových kampaní klientům,“ přiblížil aktivitu šéf videoobsahu Mafry Vladimír Mužík.

Playtvák má nové logo i sitcom

Mafra ukázala také nové logo videowebu Playtvák.cz a doplnila, že podzimní schéma Playtváku zahrnuje 28 nových pořadů. Celkem jich videoweb Mafry, spuštěný loni v létě, teď vysílá 35.

Nové logo Playtváku

Nové logo Playtváku

Mezi novinkami jsou životopisné dokumenty Dramatické životy a Pohnuté osudy, které volně navazují na oblíbený seriál sesterských Lidových novin, dál Retrozprávy (součásné zprávy čtené třicet starým jazykem) nebo sitcom Bude hůř v hlavní roli s Oldřichem Navrátilem.

Programatický prodej i printu

Vydavatelství letos už podruhé upravilo ceník pro web. „Zdražovali jsme branding, po něm je dlouhodobě velká poptávka. Jiné formáty jsme naopak zlevnili,“ vysvětloval Varga. Zlevněn byl například wide square či half page ad. Ty jsou teď podle zástupců Mafry kvůli nižší ceně naopak nejprodávanějšími formáty v nabídce programatické reklamy.

Programaticky se Mafra chystá prodávat i inzeráty v tištěných titulech, a to přes platformu společnosti R2B2. „Trošku nás mrzí, že první byl prodán konkurenci. Ale věříme, že když ne během posledního letošního kvartálu, tak na začátku příštího roku dojde k zařazení našeho tisku do programatiky a ta se začne stávat významným doplňkem našich tržeb z reklamy v tisku,“ podotkl Jiří Otevřel.

Desítky platících adblockerů

Další z informací, jež dnes na setkání zazněly, se týkala poču „předplatných“, které Mafra poskytuje výměnou za vypnutí reklam. Uživatel může zaplatit 99 Kč měsíčně a žádnou reklamu neuvidí. Podle Michala Hanáka, který je v představenstvu Mafry zodpovědný za digitál včetně iDnes.cz, se tak podařilo nasbírat „řádově desítky“ platících.

„Oslovovali jsme cíleně pouze lidi, kteří používají adblocky [programy blokující reklamu na webu – pozn. red.]. A nabídku jsme nijak nepromovali. Považovali jsme ji čistě jen za formu komunikace s těmi, kdo reklamu odmítají. Snažili jsme se jím vysvětlit, že reklama je způsob platby za prohlížení zdarma. Naším zásadním a jediným obchodním modelem zůstává inteligentní monetizace prostřednictvím reklamy,“ zdůraznil Hanák.