Přečtěte si a podívejte, jak se vyvedla včerejší akce o marketingu na Instagramu, Snapchatu a Periscopu. — Anebo si přes nás kupte o 20 % levnější vstup na Shopexpo do Ostravy na příští týden, to bude taky velké.

Mafra v prosinci utržila za bannerovou reklamu víc než Centrum Holdings, byla druhá za Seznamem

Inzerenti v prosinci 2011 umístili na český internet bannerovou reklamu v ceníkové hodnotě 383 milionů Kč. Meziměsíčně se jedná o pokles skoro o 7 % (ze 411 milionů Kč v listopadu), meziročně o nárůst o skoro 5 % (z 367 milionů Kč loni v prosinci). Ukazuje to inzertní měření AdMonitoring.

Největším zadavatelem byl v prosinci Internet Mall, s reklamou v ceníkové hodnotě bezmála 13 milionů Kč, na druhém místě Aukro (téměř 11 milionů Kč), na třetím Vodafone (taktéž skoro 11 milionů Kč). Tchibo, které po tři měsíce drželo prvenství, spadlo na šesté místo (necelých 9 milionů Kč).

Největší zájem zůstává mezi inzerenty o nejnavštěvovanější portál Seznam.cz, ten je nadále s velkým odstupem vede.

Zajímavější byla minulý měsíc situace na druhé a třetí příčce, které si vyměnila Mafra s Centrum Holdings. Provozovatel iDnes.cz totiž oproti listopadu podle AdMonitoringu zaznamenal třetinový nárůst, naopak majitel protálu Centrum.cz o třetinu spadl.

TOP 10 PROVOZOVATELŮ ONLINE MÉDIÍ, ZAOKROUHLENO NA MILIONY KČ
provozovatel prosinec 2011 listopad 2011 meziměsíční změna
Seznam.cz 167 171 -2 %
Mafra 65 50 +29 %
Centrum Holdings 46 66 -30 %
AdActive.cz 20 18 +10 %
Ringier Axel Springer 14 16 +17 %
Economia 13 13 +7 %
Mladá fronta 13 18 -27 %
Allegro AdMarket 9 11 -18 %
Impression Media 8 13 -34 %
Internet Info 5 7 -24 %
Výše výdajů vychází z ceníkových cen, reálné příjmy mohou být nižší.
Zdroj: AdMonitoring – SPIR/MEDIARESEARCH, 11-12/2011