Konečně je to tady. V prvním zářijovém týdnu pořádáme hvězdně obsazenou debatu o studii Marka Cichoně o vztahu agentur s marketéry ve velkých firmách. Zajistěte si lístky včas.

Magazín MontyRich.cz chystá tištěné vydání

Dosud internetový časopis hodlá soupeřit o čtenáře i inzerenty s českým Forbesem.

Do jara 2015 hodlá vydavatelství Fit Group Milana Charváta přijít s tištěnou verzí svého magazínu MontyRich.cz, zaměřeného na příběhy úspěchu, byznys a luxusní životní styl. Ten v říjnu na webu dosáhl hranice 40.000 unikátních čtenářů za měsíc (měřeno Google Analytics). „Náš internetový magazín se na podzim dostal do černých čísel a v současné době plánujeme tištěné vydání, první číslo chceme stihnout do jara 2015,“ sdělil vydavatel Charvát. Obsahově a obchodně hodlá soupeřit o čtenáře a inzerenty s českou edicí amerického měsíčníku Forbes.

Milan Charvát

Milan Charvát

„Magazín MontyRich.cz jsme spustili na začátku roku pouze jako doplněk k již fungujícímu serveru PodnikovýZpravodaj.cz. Znali jsme naše čtenáře a věděli jsme, že je kromě klasického byznysu zajímá luxus, osobní rozvoj a byznys v mainstreamovější podobě,“ uvedl dál vydavatel.

Oba weby spojuje klubové předplatné, to momentálně podle Charvátových slov pro Médiář generuje zhruba 20.000 Kč měsíčně (20 členů po 999 Kč). Hlavní příjmem MontyRich.cz je inzerce, ta konkrétně v říjnu přinesla kolem 130.000 Kč – z toho zhruba 50.000 Kč tvoří PR články, zbytek pak bannerová reklama a jiná propagace (Facebook, newslettery).

Nápad přijít s tištěným vydáním prý vznikl v diskusích s předplatiteli. „Bude se jednat o exkluzivní vydání s přímou distribucí. Určitě nebudeme v trafikách či maloobchodních řetězcích. Na trhu nyní vnímáme pouze jediného konkurenta a ten bohužel příliš často zaměňuje PR články za originální obsah,“ opřel se Charvát do Forbesu. „To chceme změnit, vzhledem k ušetřeným nákladům díky přímé distribuci omezíme inzerci v tištěném vydání na minimum. Cena za jednorázový nákup určitě neklesne pod 100 Kč, předplatné bude samozřejmě výhodnější,“ přiblížil.

V segmentu magazínů zaměřujících se na luxus nejde poslední dobou o jediný pohyb. Zmiňovaný Forbes spustil zdarma přístupný web a uvedl jako svou tištěnou odnož čtvrletní speciál Forbes Life, se zaměřením na témata životního stylu. Na stáncích se prodává za 99 Kč (Forbes stojí 89 Kč), pro předplatitele je zdarma. Do čtvrtletního magazínu se pustil také web Luxurio Luboše Nováka, zatím ovšem výhradně na internetu.