Rozhlasová skupina Lagardere Active ČR ohlásila nástup ve velkém do digitálních technologií, kterým si chce v budoucnu zajistit dodatečné přijmy vedle nyní hlavních, ale stagnujících rozhlasových zdrojů. Oznámila, že momentálně devadesát procent investic - řádově desítky milionů korun - směřuje do rozvoje digitálních médií.
Z hlediska návštěvnosti se chce dostat do top 10 mediálních hráčů, nyní se nachází na konci druhé desítky. “To je hezké, ale absolutně nedostačující. Abychom splnili své cíle, je nutné se dostat do první desítky,” řekl dnes na setkání s novináři prezident české pobočky francouzského mediálního koncernu Michel Fleischmann.
„Rozhlasový trh po stránce komerční neprosperuje, hledáme alternativy navýšení našich příjmů,“ vysvětlit, proč pootáčí kormidlem.
Teď chodí na české weby Lagardere 888 tisíc lidí měsíčně (viz NetMonitor, duben 2012), cílem je do dvou let zdvojnásobit zásah. Mobilní aplikace provozovatele Evropy 2, Frekvence 1 či Bontonu má nyní nainstalováno 200 tisíc lidí, 40 % jich je aktivně využívá. Chystá se spolupráce s iTunes. Tržby z digitálních aktivit mají letos tvořit 6 % veškerých příjmů skupiny v Ćesku.
V digitální oblasti jde Lagardere dvěma cestami: rozvojem vlastních aktivit (má portál Koule.cz, „Facebook pro řidiče“ Motomail.cz, dětské rádio Pigy.cz a další dva projekty chce spustit do konce roku) či akvizicí tematicky podobných služeb (zvažovali jich v poslední době údajně šest, prý byli ale vždy zklamáni, když se ukázalo, že udávané údaje o návštěvnosti a hospodaření byly zkreslené).
Zatím jedinou konkrétní novou oznámenou spoluprací je propojení hudebního portálu Koule.cz s webem Fashionbook.cz. Ten Lagardere obchodně zastupuje. Zda v něm má či bude mít majetkový podíl, odmítli zástupci skupiny přes opakované dotazy přiblížit.
Oživit zdejší pobočku Lagardere Advertising
Digitální reklamu dosud prodávalo mediální zastupitelství Regie Radio Music, které patří do skupiny Lagardere a zaměřuje se na prodej rozhlasové reklamy. Nyní chce Fleischmann oživit momentálně v Česku neaktivní firmu Lagardere Advertising - ta se obchodně starala o časopisy Elle, Maxim a další z časopisové pobočky Hachette Filipacchi 2000, když tu ale koupila Burda a začala tituly obchodně zastupovat sama, pozbyl zmíněný podnik využití.
“Zatím jsme s touto značkou neměli nic společného, ale chtěl bych ji tu k naši přidružit. Rozhoduje se o tom někde v Paříži,” přiblížil prezident rozhlasové skupiny. „Cílem by bylo právě zastupování digitálních aktivit,“ řekl Médiáři. Už teď skupina staví vlastní specializovaný tým pro cross-mediální kampaně na internetu, v rádiu a v mobilech. Aktuálně čítá 5 lidí.
Aktivity koncernu Lagardere v Česku zahrnují i prodejny tisku Relay či kavárenský řetězec Costa Coffee (skupina ho využije k propagaci dětského rádia Pigy). Další část koncernu třeba v zahraničí nakupuje sportovní práva, drží například ta na olympiádu v Soči.