Mediální podnikatel Jaromír Soukup, který vlastní mediální agenturu Médea, a přes firmu Empresa Media televizi Barrandov nebo časopisy Týden, Instinkt a Sedmička, chce založit společný podnik se španělskou Havas Management Espaňa. Případem se začal zabývat Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS). ČTK to zjistila z webu úřadu.
„Ke spojení soutěžitelů má dojít tak, že navrhovatelé založí společně kontrolovaný podnik MPG Czech Republic s.r.o.,“ uvedl úřad ve svém oznámení. ÚOHS se bude zabývat poskytováním služeb mediálních agentur. Rozhodnout by měl do měsíce.
Podle obchodního rejstříku společnost MPG Czech Republic vznikla už loni v říjnu. Soukup v ní má 10% podíl, zbývajících 90 % má Médea, kterou Soukup ovládá. To se má nyní změnit. Výši podílu španělského investora ÚOHS nezveřejnil.
Agentura Médea vlivného podnikatele Jaromíra Soukupa patří k největším mediálním agenturám v ČR. Letos dostala například od České pošty zakázku v hodnotě 13 milionů Kč. Týká se marketingové kampaně. Na žebříčku 40 nejvlivnějších osobností českých médií, který letos v lednu zveřejnil magazínu Forbes, připadlo Soukupovi 10. místo.
Havas Management Espaňa, S.L. se sídlem v Madridu podle dostupných informací patří k investičním společnostem.