Konečně je to tady. V prvním zářijovém týdnu pořádáme hvězdně obsazenou debatu o studii Marka Cichoně o vztahu agentur s marketéry ve velkých firmách. Zajistěte si lístky včas.

Majitel Piano Media koupil Press+

Investiční fond 3TS na mezinárodní úrovni sjednocuje poskytování služeb placeného obsahu na internetu.

Kelly Leach

Novou šéfkou obou placených služeb bude Kelly Leach z Dow Jones. Foto: Piano Media

Skupina investorů v čele s 3TS Capital Partners odkoupila od americké společnosti R. R. Donnelley & Sons službu Press+, poskytující technická řešení digitálního předplatného médií. 3TS už ovládá Piano Media, původně slovenskou službu, jež se rovněž zaměřuje na platební brány na webech.

Podmínky transakce nebyly zveřejněny. Transakci za 3TS vedl Pekka Mäki. Kromě 3TS Capital Partners se na ní podíleli i noví investoři Piana, tedy rakouské Gründerfonds, slovenské Neulogy Ventures a americká North Base Media. „Placený obsah má extrémní růstový potenciál po celém světě,“ podotkl Mäki. Podle něj se spojují dva největší hráči v segmentu.

Novou generální ředitelkou obou společností je Kelly Leach, která dělala vydavatelství Dow Jones na publikaci The Wall Street Journal – naposledy řídila jeho evropskou mutaci, předtím spolupracovala na tvorbě digitálního předplatného listu. Oficální zpráva říká, že Leach bude zastánkyní „dramatického trendu zvyšování příjmů z placeného obsahu oproti příjmům z reklamy“.

Americký Press+ v roce 2009 založili Steven Brill a Gordon Crovitz, bývalý vydavatel The Wall Street Journal, prosazovali tzv. metered model. Slovenské Piano Media vstoupilo na trh v roce 2011 s modelem národního předplatného, jež uvedlo na Slovensku, pak ve Slovinsku a v Německu.