Na českém trhu je od prosince česká videobanka Recvideo.cz, provozuje ji pražské studio Leontynka Davida Vozdeckého. Aktuálně nabízí tisícovku klipů, které prodává za 499 Kč (19 eur) za kus. Průměrně mají stopáž 2 až 4 minuty. „Denně videobanku aktualizujeme o nové záběry politiků, umělců, budov, měst, ale třeba i o stroje určené na těžbu uhlí,“ láká Vozdecký.

Majitelé Bison & Rose vytvářejí nový holding

Agentury Bison & Rose, Astronaut Creative Lab, Communa a My.cz zastřeší jedna firma.

Miloš Růžička, spolumajitel Bison & Rose

Miloš Růžička, spolumajitel Bison & Rose

PR agentura Bison & Rose změnila k letošnímu 16. červnu svou vlastnickou strukturu. Stávající osmdesátiprocentní spoluvlastníci, Miloš Růžička a Olga Bisová (manželka spoluzakladatele agentury Jiřího Bise), nyní drží tento podíl prostřednictvím nové firmy B&R Holding, kterou vlastní rovným dílem. Desetiprocentní podíly v Bison & Rose si nadále podrželi její výkonný ředitel Roman Šmíd a partner Vladimír Bystrov.

„Cílem je zjednodušení a zpřehlednění struktury firem kolem Bison & Rose,“ řekl Médiáři Bystrov. „V minulosti totiž vzniklo vedle agentury několik dalších nezávislých sesterských subjektů se společnými vlastníky, které vzájemně spolupracují a věnují se různým oblastem marketingové komunikace. Nyní je chceme všechny spojit do jednoho holdingu, v němž budou fungovat jako dceřiné společnosti. Bison & Rose byla do holdingu zařazena jako první, ostatní budou postupně následovat. Aby bylo patrné, že vlastníci jsou stále titíž, byl holding úmyslně vytvořen jako společnost s ručením omezeným,“ dodal.

Dalšími dceřinými firmami nového holdingu by se tak měly stát agentury Communa, zaměřující se na pořádání konferencí, soutěží a seminářů, a My.cz, což je PR agentura orientující se na digitál. I tyto agentury spoluvlastní Růžička, Bisová a Šmíd s Bystrovem.

Součástí holdingu je také letošní nově vytvořená entita, kreativní shop Astronaut Creative Lab. Ten spolumajitelé agentury založili letos v květnu jako vlastní tvůrčí dílnu pro tvorbu komunikačních kampaní. Shop vytvořil například koncept aktuální kampaně ke 150. výročí založení firmy Nestlé.

Další firmou, jež by se mohla stát součástí B&R Holding, je agentura pro analýzy a informace Datank, kde ale záleží i na postoji jejího největšího individuálního podílníka Pavla Richtera (drží 40 %, Růžička, Bisová a Šmíd mají po 20 %). 

Agentura Bison & Rose byla tento týden hodně zmiňována v souvislosti s kauzou serveru Aktuálně.cz vydavatelství Economia Zdeňka Bakaly. Server stáhl svůj rozhovor s podnikatelem Radimem Jančurou, pak ho vrátil bez pasáží o bývalém šéfovi ČEZ Martinu Romanovi a právě o agentuře Bison & Rose, po tlaku čtenářů na sociálních sítích nakonec vrátil i původní text. Agentura reagovala na pasáže v rozhovoru vlastním otevřeným dopisem adresovaným Jančurovi.

Majitelé Bison & Rose se navíc dostali nedávno do sporu s ministrem financí Andrejem Babišem a jím vlastněným vydavatelstvím Mafra. Oznámili, že vydavatelství zažalují o dvanáct milionů Kč kvůli článku o prodeji horského hotelu Kladenka. 

Mezi první klienty, které Bison & Rose získala už v nové struktuře, patří Svaz zdravotních pojišťoven, který sdružuje všech šest zaměstnaneckých pojišťoven v Česku. Agentura vyhrála několikakolové výběrové řízení a jejím úkolem bude vybudovat tomuto svazu pozici v otázkách zdravotního systému a financování zdravotnictví.  „Svaz zdravotních pojišťoven není jen legislativním orgánem, je v podstatě tváří plurality systému zdravotního pojištění. Chceme jeho hlas podpořit, aby byl víc slyšet,“ tvrdí Šmíd.