Čtvrteční večer patřil v pražském Karlíně slavnostnímu otevření místních kanceláří společnosti Goodbaby, která se zaměřuje na výrobu dětských sedaček, kočárků a podobného zboží. Její čerství představitelé Jan Řežáb (Socialbakers) a Eva Liba (ex Coca-Cola) pozvali řadu vzácných hostí, nechyběli jsme. Přineseme i rozhovor, teď mrkněte, jak Jan skládá golfky.

Makro mění své obchody na Království jídla

Řetězec plánuje „posílit zážitek z prodeje potravin“ kvůli nové klientele – gurmetům.

Řetězec otevírá v pražských Stodůlkách nové oddělení prémiového alkoholu a chce přitáhnout do svých obchodů labužníky

Řetězec otevírá v pražských Stodůlkách nové oddělení prémiového alkoholu a chce přitáhnout do svých obchodů labužníky

Řetězec s potravinami Makro Cash & Carry ČR otevírá ve středu 27. července v pražských Stodůlkách nové oddělení prémiového alkoholu. Má to být první signál změny konceptu velkoobchodů Makro. To se totiž chce zaměřit nejen na zákaznický segment hotelů a restaurací, ale nově i na zákazníky-gurmety. Makro Stodůlky je přitom pilotním projektem, v novém konceptu pak budou následovat další prodejny Makra v Česku. 

„Změna podoby obchodů souvisí s naší současnou strategií přeměny kamenných obchodů na to, čemu interně říkáme Království jídla. Zaměříme se především na posílení zážitku z prodeje potravin,“ uvedla pro Médiář ředitelka korporátní komunikace Makra Romana Nýdrle. Na realizaci jednotlivých přestaveb nyní probíhají výběrová řízení. S komunikací celého redesignu firmě pomáhá agentura Inspiro Solutions.

Stodůlky se změní do jara

Nový design oddělení alkholu je předzvěstí dalších změn, které mají následovat

Nový design oddělení alkholu je předzvěstí dalších změn, které mají následovat

Podle slov Romany Nýdrle by se změny měly dotknout všech obchodů dotknout během několika let. Pilotní velkoobchod ve Stodůlkách má projít kompletní změnou do jara přístího roku 2017. Na přestavbu oddělení alkoholu bude navazovat nová pekárna, rozšířeno a přestavěno bude i oddělení ovoce a zeleniny.

„Rozšíříme například sortiment potravin bez lepku a zaměříme se na další současné trendy. Posílíme nabídku mezinárodních specialit, stejně jako regionální a lokální potraviny. Obě budou mít svůj vlastní prodejní ostrov,“ vypočítává šéfka korporátní komunikace. 

V části věnované nepotravinovému sortimentu chce Makro rozšířit nabídku jednorázového nádobí, čímž podle Nýdrle reaguje na zájem zákazníků z oblasti gastronomie. Také sortiment spotřebního zboží se zaměří na to, co souvisí s podnikáním klientely Makra – objeví se zóny pro kanceláře, sezonní zboží a domácnost.

Změny už i v Liberci či Zlíně

Nový vzhled některých oddělení testuje Makro také v jiných obchodech. Například v Brně řetězec přestavěl pekárnu a sekci kosmetiky, ve Zlíně a Liberci zase oddělení nepotravinového sortimentu a v pražských Průhonicích oddělení ryb a ovoce a zeleniny. „Na základě výsledků analýzy zákaznického chování a zpětné vazby budeme layout prodejny dále upravovat. Přesný časový plán pro další prodejny v tuto chvíli tedy logicky nemáme,“ vysvětluje Romana Nýdrle.

Pro kompletní přestavbu prodejen vyhlásil řetězec výběrové řízení. Pro něž oslovil domácí i zahraniční firmy, které se zabývají designem retailových prostorů a restaurací. Do přestavby oddělení, která se v současnosti testují, bylo zapojeno několik různých dodavatelů.

Spolu s přeměnou prodejen zavádí Makro také nový systém vzdělávání a hodnocení zaměstnanců. Ti budou podle ředitelky korporátní komunikace nově posuzováni podle kvality poskytovaných služeb zákazníkům.