Konečně je to tady. V prvním zářijovém týdnu pořádáme hvězdně obsazenou debatu o studii Marka Cichoně o vztahu agentur s marketéry ve velkých firmách. Zajistěte si lístky včas.

Mapa reklamně kreativních zemí se rozrůstá. Česko v ní zatím stále chybí

Nejen jádro, nejen média, ale i reklama dost často spočívá v boření mýtů.

Lámal jsem si hlavu, jak bezpečně uvést do provozu další reklamní blok této mediální elektrárny zvané Médiář. Napadlo mne, že nejen jádro, nejen média, ale i reklama je dost často spočívá v boření mýtů.

Jedním z nich je třeba ten o vyspělých reklamních trzích. Samozřejmě rozhoduje velikost a vyspělost trhu, ale dobrá reklama se dnes již nedělá jen ve Velké Británii, USA, Německu, Holandsku či Brazílii. Zde je první příklad:

Toyota: Letter

Portoriko. Tam ještě před pár lety stačilo na jakýkoliv produkt natočit krásné ženy, vlnící se v latinskoamerickém rytmu. Existoval totiž mýtus, že to jediné funguje a není potřeba nic jiného vymýšlet. Také je tato reklama důkazem, že se stále dá vymyslet a zrealizovat další reklama na auto, která nenudí, i když je znovu o spolehlivosti (rychlosti, ceně, designu a tak dále).

Další příklad odborně-reklamních předsudků? Belgie. Málokoho asi napadne, že jde – kromě Evropské unie – i o sídlo velmi kvalitní reklamy.

Volkswagen Polo: Percent

Hlavně agentura Duval Guillaume patří dnes již ke světové špičce. Pro fanoušky nových, alternativních médií, aplikací atd. je toho dost na jejich kanálu na YouTube.

(Je zvláštní, že třeba francouzská reklama, i přes vrozené předpoklady, stejně tak italská, nikdy tolik neoslnila a ani nebodovala na mezinárodních reklamních festivalech).

Stále se ještě dá objevovat Amerika. Další zemí, kde se cítí reklama jako doma, je Peru. Vedle Brazílie a Argentiny další překvapení…

UNHCR: Photoshoot

Interbank: Patience, 1

Interbank: Patience, 2

Na mapě kreativních velmocí se objevují další země z Dálného východu i z Asie. Svědčí to o tom, že kde se soustředí peníze, soustředí se i talent. Proč to ale stejně nefunguje – prozatím – třeba v Rusku? Vzhledem k jejich velikosti by se od nich dalo čekat víc. Možná jim pověstná hrdost nedovolí změnit zaběhlé pořádky. V každém případě je vidět, že ne vždy to má spojitost s velikostí trhu a ekonomickým potenciálem.

Kdy se k boření mýtů přidá i Česko? Už je to dost let, co jsme se odpojili od Sovětské federace…