Médiář.cz - Média, reklama, marketing, mobilní aplikace a slevové servery

 
 

Marketéři, přestaňte znásilňovat uživatele Facebooku

 
 

Milí marketéři.

1. Můj čas se nedělí mezi práci a nakupování, vážně

Aby bylo jasno, pánové marketéři a PR dámy, profil na Facebooku jsem si založila pro zábavu. Abychom s kamarády z druhého konce světa zůstali v kontaktu. Abych se dozvěděla, že moje oblíbená kapela vydala nový singl. Aby mi neunikly memy ani flashmoby.

Co tam ale na mě čeká teď? Reklama. Placená v podobě Facebook Ads, nebo ta ještě vtíravější ze stránek mých “oblíbenců”.

Majitelé facebookových stránek evidentně nevnímají sociální sítě jako místo, kam se lidé chodí především bavit a na chvilku odreagovat, berou je jen jako další propagační kanál, kam můžou nahrát svoje letáky. Přitom bych si skoro myslela, že už to mohli za těch pár let pochopit a svoji aktivitu tomu přizpůsobit.

2. Nechci! Slevu! Ani dárek zdarma!!

Jste zaměstnancem korporace a šéf na vás hodil „ty Fejsbuky“? Nebo samozvaným guruem z agentury? Než napíšete jediný status, doporučuju relaxační cvičení:

  1. pohodlně se usaďte,
  2. pusťte si příjemnou hudbu,
  3. povolte kravatu (klidně i opasek),
  4. představte si, že jste v hospodě či kavárně s pár sympatickými lidmi – pár jich znáte dobře, některé skoro vůbec.
  5. A teď jim zkuste něco prodat.

Když to uděláte naživo, riskujete, že už nikdy žádné pozvání do hospody nedostanete. Při psaní příspěvků na Facebook vás tato představa však může přinutit se zamyslet nad tím:

  • co vlastně ti vaši známí opravdu potřebují,
  • s čím jim můžete pomoct,
  • jak jim udělat radost.

V současné době mám při návštěvě facebookových stránek kdejaké firmy spíš pocit, že si autor příspěvků kravatu nejen nepovolil, ale naopak ještě utáhl. Občas si dokonce představuju, o kolik by byl svět krásnější, kdyby se na ní oběsil.

3. Chci se bavit a občas získat zajímavou informaci, dobrý tip

Dobrá zpráva je, že se přece jen najde pár světlých výjimek, které to dělají skutečně dobře a z nichž si můžeme vzít příklad.

K mým oblíbencům z korporátní sféry patří rozhodně Air Bank. Přináší spoustu zajímavých informací a přitom nemá potřebu se řídit univerzálním návodem pro plniče Facebooku: „Když nevíš co by, dej tam koťátka.“

Ta nás navíc zvládá zásobovat i pravidelnými sociálně-mediálními aférkami, až si říkám, zda jde skutečně o náhodu. Známe to z bulváru – negativní reklama taky reklama.

Pomyslnou třešničkou na tom našem mírně rozpatlaném sociálním dortu je ovšem bezesporu Slevomat. Nad jejich výtvory se moje copywriterské srdce pokaždé rozechvěje nadšením a malinko i závistí. Takhle by to mělo vypadat! Je zjevné, že mají stanovený jasný koncept, kterého se dokážou držet, a kterým si otevřeli cestu i pro další tvorbu, další inspiraci.

Z nekomerční sféry bych ráda upozornila na Jazykové zajímavosti, stránku, která zaujme i ty, které čeština nikdy nebavila. Nadšení pro jazyk z téhle stránky jenom tryská.

Po prozkoumání všech zmíněných příkladů zjistíte, že nikdy není na škodu:

  • umět si ze sebe udělat legraci,
  • chuť experimentovat,
  • lehce bulvární charakter příspěvků,
  • psát o tom, co čtenáře pobaví, nejen donutí nakoupit.

Těšíme se na vaše odkazy a screenshoty nejhorších korporátních statusů do sbírky.

Vaši copywriteři

 
 
 
reklama

Nejčtenější za týden

reklama

Denní zpravodaj e-mailem

Čtěte nás na sociálních sítích

Na Twitteru sledujte telegrafické zprávy
a odkazy na všechny naše články.



Na Facebooku sledujte delší komentáře,
fotografie a odkazy na vybrané články.

 
 

Národní galerie reklamy

 
další kampaně