Už příští pondělí proběhne soutěžní přehlídka mobilních aplikací AppParade. Vyhrajte Apple Watch.

„Martinus vie, čo knihomoli chcú,“ vítězí prodejce

Darování času od knihkupectví Martinus vidí naši kati jako nejlepší kampaň týdne. Za ni postavili sovičky nabízející akcie Kofoly a pokusy značek Orion, Intersport a Letuška.cz.

Ve spolupráci s časopisem MarketingSalesMedia přinášíme pravidelné týdenní hodnocení českých kampaní, hodnocení od těch nejpovolanějších – samotných kreativců, stratégů a klientů tuzemského reklamního průmyslu.

Reklamní katovna: pořadí za 46. týden 2015

  1. Martinus.cz: Ve vašich službách (54 %)
    vlastní tvorba
  2. Zaraguza: Daruj zlaté prasátko (34 %)
    klient: Kofola
  3. SilentService: Skutečné city nepotřebují čekat na Vánoce (26 %)
    klient: Orion
  4. Geometry Global: Připravte se včas na zimu (20 %)
    klient: Intersport
  5. Letuška.cz: Zbraň, za kterou není obrany (8 %)
    vlastní tvorba

S nabídkou hodnotit obesíláme přes 30 tuzemských kreativců, stratégů a zástupců klientů. Tentokrát hodnotilo 11 katů. Na škále od 0 do 100 %, odstupňované po 5 bodech, každý ohodnotí každou z kampaní, všechna bodování zprůměrujeme do výsledného čísla. K vybraným přidá slovní hodnocení.

1.  Martinus daruje čas ke čtení (54 %)

Knihkupectví Martinus letos na Vánoce přichází se speciální kampaní, která má lidem pomoci najít si čas na čtení. Zákazníkům k objednávce zašle i poukazy, díky kterým mohou darovat kromě knihy i dvě hodiny času na čtení. Stačí na poukaz dopsat, co za obdarovaného hodláte udělat, abyste mu zajistili dvě hodiny volného času na víc. Můžete například vyžehlit, nebo vyvenčit psa. Kampaň vznikla interně v týmech Martinus.cz a Martinus.sk za externí spolupráce fotografky Karolíny Dostálové, videa produkovala firma Prodigis. Kromě sociálních sítí se kampaň objevuje v metru a na billboardech.

Reklamní kampaň e-shopu Martinus.cz

Reklamní kampaň e-shopu Martinus.cz

Ten insight je hezkej. Otázka ale je, jestli ho z přeplácanejch vizuálů někdo pochopí. Obzvlášť když, jak kampaň sama tvrdí, dneska lidi nemají čas číst.
Dora Pružincová

Je to skvělý. Jsem čtenář. I čtenář Nesbøho, ostatně jako každý. Dvě hodiny času bych šíleně uvítal. Insight jak kráva. Tak moc bych si to přál. Mám pocit, že tahle kampaň jde až za bibli všech eshopů Delivering Happiness. Pomíjím příšerný wording ‚telefonní čísla jejich drahých poloviček‘. Mohli tam napsat cokoliv, tak moc je to skvělé. Dávám 60 %.
Marek Prchal

Pěkný nápad. Jednoznačný vítěz dnešního klání. U většiny podobných kampaní mám pocit falešnosti, tady naopak upřímnosti. A všem sluníčkářům bych dal k Vánocům nového Houellebecqua a aby měli čas si to přečíst, tak bych místo nich šel na demonstraci vítat ty lékařky, učitelky a inženýrky z Blízkého východu.
Ondřej Hübl (Saatchi & Saatchi)

Dobrý insight, relevantní nápad, milá exekuce. Víc takových.
Martin Světlík (Symbio Digital)

Hezký. Malý nápad, ale poctivě rozvedený do všech kanálů. Všiml jsem si toho i v metru, obohacuje to nudné obálky knih, co jsou v sezoně všude. Video na YouTube sice nebude žádný virální trhák, ale hezký je moc.
Tomáš Mrkvička

Oblíbený dvojboj – výborný nápad, velmi špatně provedený. Chtělo by to nějakého art directora.
Martin Charvát (Konektor)

Tohle se povedlo. Nápad mě moc baví. Ale i když je v dnešní době čtení knih považováno za přežitek minulosti, mohly ty vizuály vypadat míň jako z minulého století.
Klára Palmer

Prostě báječný. Jednoduchý, lidský, funkční. A určitě i levný k tomu. Jupí!
Alena Oswaldová

Tohle je moc pěkná myšlenka a moc jí to kazí značně podprůměrná exekuce. Inu, vždycky se dá vymluvit na to, že bylo málo peněz na produkci. Přesto je to můj vítěz.
Ondřej Souček (Luftballon)

Martinus vie, čo knihomoli chcú a dáva im to. Takto sa má robiť dobrá reklama.
Jaro Zacko (Triad Advertising)

Skvělý insight. Nejde jen o knihy, ale i o samotný zážitek z nich. Jen velká škoda, že právě vyprávění příběhu v reklamě není o trošku lepší. Takovýto nápad si určitě zaslouží víc.
Troy Palmer

2.  Kofola nabízí akcie (34 %)

Kofola doplnila svou tradiční reklamu s prasátkem a televizní spot, ve kterém propaguje svůj vstup na burzu a nabádá zákazníky ke koupi akcií.


Přestože se mnou v ‚kouzelné dílničce‘ mluví jako s idiotem, uniká mi hlavní sdělení. Je to kampaň o prasátku, o sovičkách, o akciích nebo o pohlednicích? Kde je Ftefan? Nebo není co řešit?
Dora Pružincová

To znáte ten vtip, jak za bývalého režimu leží ožrala na kanálu, drží se ho rukama a řve ‚Za co, soudruzi?‘ Když točím klip, třeba na web, tak by mě měl aspoň v první chvíli zaujmout. I když tam jsou jen dvě animované postavičky.První věta: ‚Už to jede. Šéfe, vzbuďte se, už tu jsou lidé.‘ A pak zlatý hřeb: ‚Vítej v Kofola dílničce.‘ Tohle bohužel není česky. ‚V dílničce Kofoly.‘ Postavičky tam jsou proč? Jsou odněkud z kampaně? Blbá adaptace. Nejsou? Blbý nápad. Celkově to nedává smysl. Kofola Anděl, jo, to byla kampaň. Rok 2007, myslím. Tohle je nesmyslná, nicméně neškodná, juniorní hříčka. Přitom Kofola měla vždycky koule. No nic.
Marek Prchal

Proč do toho pletou ty akcie? A když už tedy míchat infantilní vánoční přáníčka a burzu dohromady, proč neudělat aspoň jednu pohlednici pro Vlka z Wall Street? Takový prasátko s nahatejma liliputkama, to by byla zlatá prasečinka!
Ondřej Hübl (Saatchi & Saatchi)

Rozdávat na Vánoce akcie Kofoly je super nápad, na kterém měla stát celá kampaň. Takhle stojí na dvou sovách, které evidentně mají za úkol vás co nejdéle zdržet od hlavní konverzní akce.
Martin Světlík (Symbio Digital)

Prasátko, sovy, pohlednice, akcie… WTF? Klientovi se zřejmě líbilo všech šest vánočních konceptů a tak vznesl dotaz, jestli by to nešlo ‚nějak spojit‘. Nešlo. (Jinak ale sovičky jsou parádně namluvené a dobře napsané, o tom žádná.)
Tomáš Mrkvička

Vánoční pohlednice od Kofoly jsou tentokrát trochu těžkopádné a ukecané. Zajímavé je ale zapojení akcií – jako výhry či dárku. To se hned tak nevidí. Začínám mít cukání si nějakou pořídit.
Martin Charvát (Konektor)

Tak jo, jestli ještě někdo někde použije to náhodné seskupení slov a bude to vzdávat za reklamní instalaci, tak se mu stane něco opravdu nepěkného… přijdou mu emailem zpívající koně!
Klára Palmer

Mobilní verzi dávám jeden bod z deseti. Velká škoda, že se v něm ty roztomilý sovičky nemůžou dostatečně realizovat.
Alena Oswaldová

K Vánocům se akcie, zlaté nugety, dluhopisy a podobně jaksi nehodí. Jenže lepší příležitost, než je rozdat o Vánocích, není. Takže přidáme k tomu koledu, zlaté prasátko, hodné sovičky, vánoční přání a je z toho perfektně udělaný vánoční kočkopes.
Ondřej Souček (Luftballon)

Keď sa spoja vianoce, sovy, akcie a prasiatko? To nie je húúúžasné, to je dlhé a núúúdné.
Jaro Zacko (Triad Advertising)

Velmi pěkně zpracované. Dostatečně zábavná forma na to, aby divák udržel pozornost a zapojil se do hry. Vše dobře funguje. Nicméně mi připadá, že se Kofola opakuje. Posílání a sdílení vánočního přání není žádný průlom.
Troy Palmer

3.  Orion nečeká na Vánoce (26 %)

Výrobce a distributor čokolády a cukrovin Nestlé ČR spustil předvánoční kampaň bonboniér Orion Modré z nebe. Kampaň nazvaná Skutečné city nepotřebují čekat na Vánoce využívá tři bezeslovné reklamní spoty s rodinnými minipříběhy natočenými „z pohledu bonboniéry“. Spoty vyzývají spotřebitele, aby s koupí bonboniéry neotáleli. Kampaň připravila agentura SilentService. Za kreativním nápadem stojí František Bumbálek, který s firmou spolupracuje na komunikaci značky Modré z nebe již několik let. Celkem byla natočena tři různá videa, které režíroval Jan Truhlář a produkoval Pov Film. Spoty jsou zaměřeny na tři různé příležitosti a různé cílové skupiny. Kampaň běží od 23. listopadu v Česku exkluzivně na Facebooku a na Slovensku poběží na YouTube.

‚Se skutečnými city nemusíte čekat na Vánoce, darujte si něco od srdce hned‘ je pěkný, milý nápad, což se o exekucích rozhodně říct nedá. Natočit demo, jak si takzvaná cílová skupina koupí, veze a předá bonboniéru, patří do kategorie spotů, kde se překvapivě dozvím, že jogurty se míchají lžičkou a jedí.
Ondřej Hübl (Saatchi & Saatchi)

Super branding, to zaprvé! Zbytek je především relevantní, nikde jsem neměl pocit, že je to nereálná situace.
Martin Světlík (Symbio Digital)

Takový ten vysoustružený spot. Máme tam cílovky, příležitosti, spokojené spotřebitele a hlavně produkt (furt). Natočené je to na GoPro, protože to je teď v kurzu (respektive bylo před čtyřmi lety, ale klient je konzerva). Všechno odškrtnuto, jen z výsledného díla nějak nic nezůstává. Ani chuť na bonboniéru.
Tomáš Mrkvička

Ta sestava darujících je marketingové inženýrství v krystalicky čisté podobě.
Martin Charvát (Konektor)

Jako bych viděla ten brief: ‚produkt musí být v hlavní roli, ale přirozeně‘. Gratuluju, část briefu splněna na 100 %. Hádejte která.
Klára Palmer

Bez komentáře.
Alena Oswaldová

Někdo dá někomu bonboniéru. Hm. Poněkud slabý nápad, že? Ale tohle nevylepší ani to, když dáte kameru na produkt.
Ondřej Souček (Luftballon)

POV produktu už sme videli veľa krát. Ako online video ale funkčné.
Jaro Zacko (Triad Advertising)

Skvělá reklama na GoPro. Proč je v ní čokoláda, nechápu. Technika POV se používá a často dobře funguje. V tomto případě bohužel působí tak nepřirozeně, že vlastně vůbec nedává smysl.
Troy Palmer

4.  Intersport má první český spot (20 %)

Mezinárodní prodejce sportovního oblečení a vybavení Intersport spustil v Česku nový televizní spot, který běží od listopadu v České televizi, v televizi Nova a Prima a na online kanálech. Spot, který připravila agentura Geometry Global, podporuje zimní produktovou kampaň. Režisérem reklamy byl Tomáš Koucký, scénář napsal Jiří Andera.

Na dvacetivteřinovej spot s mizivým rozpočtem a desetivteřinovou produktovou sekvencí asi docela obstojný.
Dora Pružincová

Není co hodnotit, ale neurazilo mě to tak, jako nesmyslné sovy u Kofoly, takže bych si v tuhle chvíli koupil klidně dětskou sportovní soupravu.
Marek Prchal

Kdyby se tak v Intersportu prodávaly hajzlpapíry, hned by ten spot z garáže měl větší grády. I choreografie by mohla zůstat stejná.
Ondřej Hübl (Saatchi & Saatchi)

Zkusím to dneska odpoledne v Kauflandu, jestli mě pustěj s lyžema do chlaďáku. Z tý honičky s ochrankou by bylo aspoň zábavný video.
Martin Světlík (Symbio Digital)

Tak tohle už jsme párkrát viděli, ne?
Tomáš Mrkvička

Podobných kousků už vznikly tisíce a tisíce, tenhle nepřináší nic nového ani zajímavého.
Martin Charvát (Konektor)

Něco mi říká, že příští spot se bude točit zase v Rakousku.
Klára Palmer

V záběru půlka mrtvýho prasete, a pak hned dětský botičky a soupravy. Vážně?
Alena Oswaldová

Zaujalo mě, že pán, co se v obýváku připravuje na zimu, má už omrzlé fousy. Ale jinak. Tady se povedlo udělat ‚vintage‘ reklamu. Úplně jako z roku 1994.
Ondřej Souček (Luftballon)

Klasická neuveriteľná reklamná nadsázka. Takéto reklamy pekne zapadnú medzi ostatné a zostanú zapadnuté.
Jaro Zacko (Triad Advertising)

Ukázat zákazníka Intersportu v neočekávaném prostředí určitě může přinést zajímavější zápletku než na obyčejné sjezdovce. Jen si nejsem jist, jestli lyžař ve sjezdové poloze v mrazáku je ta nejlepší možná varianta.
Troy Palmer

5.  Letušky ukazují ženské zbraně (8 %)

Internetový prodejce letenek Letuška.cz spustil v Česku online a televizní kampaň na podporu své značky.Ve třech televizních spotech, nasazených i na internet, vystupují tři „letušky“, které za účelem vybojování co nejlepších letenek pro zákazníky nasazují i „ženské zbraně“. Jednou z letušek je i Miss Slovensko Laura Longauerová.

Casting na obsazení hlavních rolí proběhl přímo přes stránky Letuška.cz, kam dívky mohly posílat své fotografie. Celkem se přihlásilo asi 300 zájemkyň, z nichž zadavatel ve spolupráci s produkcí vybral zhruba padesát postupujících, a z nich potom tři konečné finalistky. Mezi nimi byla i Longauerová, která se přihlásila na casting sama.

Koncept kampaně vytvořil nezávislý idea maker a bývalý kreativní ředitel Publicisu Štěpán Zálešák, který také všechny tři spoty režíroval. Spoty vznikly v produkci E Fox, hudbu a zvuk měla na starost Bangs Europe. Kampaň běží v on-linu, v TV Barrandov a na outdoorových LCD plochách.



No ty kráso. Tak jestli Letuška.cz kvůli nižšim cenám prostituuje letušky, vůbec nechci vědět, co se děje ve Student Agency.
Dora Pružincová

Dezintegrace letušky do částic mě rozesmutnila. Dávám nula bodů a jdu smutný spát.
Marek Prchal

Budou Vánoce, tak budu mírný. Zkrátka jsem chtěl použít všechny svoje zbraně k tomu, abych si vystřelil mozek z hlavy.
Ondřej Hübl (Saatchi & Saatchi)

Co říct a neurazit?
Martin Světlík (Symbio Digital)

Já tomu vůbec nerozumím. Co o sobě ta firma chce říct? Tady se šlo zjevně na plac, aniž by se kdokoli zamyslel nad tím, co od té reklamy vlastně chce.
Tomáš Mrkvička

Takzvaná reklama s vysvětlivkou. Kdyby mi to nevysvětlili v popisu, nepochopil bych, co tím chtějí říci.
Martin Charvát (Konektor)

Omyl, proti této zbrani obrana existuje – ignorace.
Klára Palmer

Ženský zbraně – hm, na ty já moc nezabírám.
Alena Oswaldová

Na mě to působí poněkud skličujícím dojmem. Mám totiž pocit, že zbraně do letadel ani k Letušce nepatří. Už vůbec ne v téhle době. Koncept bych bral pouze v případě, že by Letuška prodávala letenky ve vojenských strojích.
Ondřej Souček (Luftballon)

Je to naozaj sexistická reklama, alebo som ju len nepochopil? Dúfam, že nepochopil.
Jaro Zacko (Triad Advertising)

Všichni víme, že se portál jmenuje Letuška.cz. Následovat by měl nápad. Klišé pseudo-glamour mě bohužel o schopnosti Letušky najít nejlepší nabídku nepřesvědčil.
Troy Palmer

Chcete-li nechat ohodnotit svou novou reklamní produkci, napište na ondrej@aust.cz a připojte odkaz na svou práci.