Na českém trhu je od prosince česká videobanka Recvideo.cz, provozuje ji pražské studio Leontynka Davida Vozdeckého. Aktuálně nabízí tisícovku klipů, které prodává za 499 Kč (19 eur) za kus. Průměrně mají stopáž 2 až 4 minuty. „Denně videobanku aktualizujeme o nové záběry politiků, umělců, budov, měst, ale třeba i o stroje určené na těžbu uhlí,“ láká Vozdecký.

McCann a whisky Chivas využijí starší influencery

Chivas Regal přivádí do Česka mezinárodní soutěž projektů se sociálním přesahem.

Eva Longoria pomáhá vyhlásit vítěze The Venture. Foto: Michael Loccisano/Getty Images for Chivas The Venture

Eva Longoria pomáhá vyhlásit vítěze The Venture. Foto: Michael Loccisano/Getty Images for Chivas The Venture

Agentura McCann Prague vyhrála ve výběrovém řízení, které v červnu vyhlásil producent a distributor alkoholických nápojů Jan Becher–Pernod Ricard. Jeho předmětem je kompletní realizace a komunikace projektu The Venture, který vyhlašuje značka prémiové whisky Chivas Regal. Jde o mezinárodní soutěž o nejlepší podnikatelský (komerční) projekt se sociálním přesahem, mezi finalisty se rozdělí milion dolarů. Třetí ročník startuje v pondělí 5. září a poběží do první poloviny roku 2017. Poprvé se týká také Česka.

Kreativní koncept, který agentura ve finále předložila, pracuje s influencery a zahrnuje sociální sítě a PR. Značku má také spojit s partnery, kteří mají zvýšit zásah kampaně. Kteří konkrétně to budou influenceři a „silní partneři“, agentura zatím odmítá sdělit. Nemá jít ale o teenagery, spíš starší, respektive zralé.

Agenturní tým pro Chivas vede Martin Petrásek, za account je odpovědný Jan Antonů a kreativně projekt zastřešuje Jan Jelínek a Antonín Milata. Milata se nedávno s McCannem spojil právě kvůli spolupráci s influencery, většinou mladými tvůrci populárními mezi svými vrstevníky. Jelínek přišel do McCannu krátce předtím, v květnu, z agentury Zaraguza. Manažerkou značky Chivas Regal je Kateřina Vondrák Hvězdová.