Konečně je to tady. V prvním zářijovém týdnu pořádáme hvězdně obsazenou debatu o studii Marka Cichoně o vztahu agentur s marketéry ve velkých firmách. Zajistěte si lístky včas.

Lagardere a Media Bohemia se formují proti Zachovi a Babišovi

Pokud se Regie Radio Music spojí s Media Marketing Services, ovládnou přes polovinu trhu.

Českou pobočku francouzského koncernu Lagardere řídí Michel Fleischmann. Foto: Profimedia.cz, Stanford

Českou pobočku francouzského koncernu Lagardere řídí Michel Fleischmann. Foto: Profimedia.cz, Stanford

Dosud konkurenční rozhlasové skupiny Media Bohemia a Lagardere uzavřely obchodní alianci, aby vyvážily nedávné kroky ostatních konkurentů – skupiny Radio United Ivana Zacha a rádia Impuls Agrofertu Andreje Babiše. Začnou společně prodávat od ledna 2015.

Media Bohemia a Lagardere oznamují „dohodu o strategickém partnerství“ s cílem „zvýšit kvalitu a rozsah nabízených marketingových služeb, posílit roli rádia v media mixu kampaní a zajistit dosažení maximální efektivity reklamních investic“ přichází necelý týden poté, co strategické spojení ohlásily rozhlasové firmy Andreje Babiše a spolumajitele Primy Ivana Zacha, rovněž k lednu 2015.

Zach v uplynulých měsících zkonsolidoval provozovatele vybraných rádií i jejich obchodní zastoupení pod značku Radio United. Reklamu si chce Radio United nově prodávat samo. K lednu 2015 se pod jeho křídla přesune také Babišův Impuls. Tím oslabí zastupitelství Regie Radio Music ze skupiny Lagardere, dosud totiž zastupuje rozhlasové stanice jednak své, jednak ty od Radio United. Lagardere tak ztratí vedoucí postavení na trhu.

Z oficiální zprávy je znát, že měly obavu, jaké přinese rozbití dosavadních obchodních bloků ekonomické důsledky. „Rádio potřebuje velké investice do programu, do nových technologií, do šíření signálu i marketingu. Přestože naše společnosti si byly přes dvacet let hlavními konkurenty na rozhlasovém trhu, společná vize a víra v budoucnost rádia nás spojuje,“ uvedl Daniel Sedláček, předseda představenstva Media Bohemia.

Podíl mediazastupitelství na rozhlasovém trhu v ČR

Rozvržení trhu od ledna by bylo takové, že tři komerční obchodní skupiny (Media Marketing Services, Regie Radio Music, Radio United včetně Impulsu) a veřejnoprávní Český rozhlas by měly plus minus čtvrtinový podíl. Pokud se Lagardere spojí s Media Marketing Services, ovládnou přes polovinu trhu, zhruba 53 %.