Mladá fronta na leden avizuje Euro E15 TV, diskusní pořad týdeníku Euro a ekonomického deníku E15. iDnes začal zařazovat do sledu zpráv placené články z MF Dnes, s odkazem do webové čtečky novin. Exšéfredaktoři MF Dnes, Lidových novin, Ekonomu a Reflexu rozprávěli ve čtvrtek na Hollaru o svých nových projektech Reportér, Echo, Hlídací pes, Dotyk a Free Czech Media, přinášíme záznam.

Médiář.cz vyrostl v široký zdroj původních informací a aktivit. Děkujeme za vaši přízeň

Přinášet původní informace – ve zpravodajství na internetu i díky akcím v offline světě – se vyplácí.

Server Médiář.cz – od roku 2002 provozovaný Milošem Čermákem, od dubna do srpna 2010 pod hlavičkou PPF Media – má za sebou v roce 2011 úspěšný relaunch jako denní zdroj původních zpráv a analýz z oboru médií, reklamy a marketingu. Vedený šéfredaktorem Ondřejem Austem a obchodní a marketingovou manažerkou Janou Vyhlídalovou přinesl tuzemským uživatelům sérii nových aktivit a služeb.

Médiář.cz není pouze denní internetové zpravodajství, je to široká obsahová platforma.

Přehlídky, mikrokonference, živé rozhovory

Už na sklonku roku 2010 úspěšně odstartovala čtvrtletně se opakující přehlídky produkce českých a slovenských vývojářů mobilních aplikací AppParade (proběhly čtyři: v prosinci 2010, v únoru, v květnu a v říjnu 2011).

Ján Ilavský ze slovenského studia Frogfoot prezentuje aplikaci Magio TV. Foto: Ondřej Besperát

Ján Ilavský ze slovenského studia Frogfoot prezentuje aplikaci Magio TV. Foto: Ondřej Besperát

V únoru 2011 Médiář.cz zmapoval tuzemský, nový trh hromadného nakupování, údaje z Médiářem pořádané konference Ty slevomaty si našly cestu do odborných titulů (velké tematické materiály o nich připravily Hospodářské noviny, E15, Lupa.cz) a dodnes jsou citovány lídry oboru.

Mikrokonference Tyslevomaty.cz, únor 2011: Tomáš Čupr ze Slevomatu s reportem Médiáře

Tomáš Čupr ze Slevomatu s reportem Médiáře. Foto: Jan Langer

Další z mikrokonferencí Médiáře Jak lépe prodávat a nakupovat reklamu na internetu se v dubnu 2011 zaměřila na inovativní formy prodeje reklamy na českém webu (podrobně z ní reportovaly Tyinternety.cz).

Mikrokonference o internetové reklamě, duben 2011

Mikrokonference o internetové reklamě, duben 2011. Zleva Tomáš Řehák (moderátor), Jan Galgonek (AdExpres), František Peterka (AdMarket), Martin Švarc (Adform), Marko Zekič (AdTaily), Miroslav Steinbach (CRM Target), Jiří Malý (Potenza). Foto: Ondřej Aust

Nejčerstvěji založenou tradicí jsou pak živá setkání s manažerskými lídry oboru médií a reklamy MediaBrunch, vysoce aktuální (pár dní poté, co tehdejší šéf ČT Jiří Janeček oznámil svou rezignaci) byl v červnu 2011 rozhovor s Petrem Dvořákem, bývalým dlouholetým šéfem televize Nova a favoritem nadcházející volby generálního ředitele ČT.

Petr Dvořák hostem MediaBrunche serveru Médiář.cz. Foto: David Borozidis

Petr Dvořák hostem MediaBrunche serveru Médiář.cz. Foto: David Borozidis

Netradiční autoři původních textů

Pro originální online publicistiku Médiář.cz objevil výrazného autora Marka Prchala (byť ten publikuje už od roku 1991). Spolu s Markem jsme díky tiskovým konferencím televizí Nova a Prima odstartovali jako nový žánr „emotivní reportáže“ – ocenil jej vzápětí server Česká pozice či týdeník Instinkt.

Autory píšícímí pravidelně pro Médiář jsou ředitelé či přední osobnosti online divizí České televize, Českého rozhlasu a televize Nova Milan Fridrich, Filip Rožánek a Pavel Krbec.

Výraznými texty příspívají také odborníci na online marketing z agentur H1.cz a Ataxo, Vladimír Komjati aktivní v oboru public relations a znalec televizní zábavy Milan Kruml.

Spolupráce, komunita, partnerství

Obsahovou spolupráci Médiář.cz navázal s tištěnými časopisy Euro, Literární noviny, Maxim, Mediažurnál a Skylink TV.

Médiář.cz jako zdroj původních zpráv citovaly letos MF Dnes, LN, Hospodářské noviny, opakovaně České tisková kancelář (ČTK) či třeba slovenská edice amerického časopisu Forbes.

Redaktoři Médiáře jsou pravidelnými respondenty vysílání zpravodajské stanice ČT24 či zpravodajství Českého rozhlasu.

Ondřej Aust ve vysílání ČT24

Ondřej Aust ve vysílání ČT24

Marek Prchal ve vysílání ČT24

Marek Prchal ve vysílání ČT24

Svůj obsah Médiář.cz efektivně propaguje v silné komunitě, kterou tvoří na 3700 fanoušků na síti Facebook a víc než 1800 na síti Twitter (prostřednictvím dvou účtů @mediarcz a @ondrejaust).

Server úspěšně mediálně podpořil soutěž mladých kreativců Young Lions 2011, pražský mezinárodní reklamní festival PIAF, nový Social Marketers Summit i setkání nad online marketingem Social Marketers Seminars, nadcházející zářijovou konferenci WebExpo či tradiční ročník konference DigiMedia.

To vše by nebylo možné bez společností Nokia, Vodafone, BlackLex, QuixGPS Media TechnologyCrazy TomatoKVMS, které relaunch Médiáře v lednu 2011 či jeho akce v průběhu roku podpořily finančně. Původní zpravodajství může Médiář.cz poskytovat díky renomovaným institucím zaměřeným na výzkum a analýzy médií Admosphere, BellaDati, Mediaresearch a Newton Media.

Vše toto přispělo k tomu, že Médiáři se podařilo předčít v návštěvnosti renomovanou konkurenci, web zavedeného oborového týdeníku Marketing & Media či server RadioTV.cz (oficiální zářijové měření NetMonitor: iHNed.cz/HNByznys/MaM 15.316 RU/měsíc, Mediar.cz 25.544 RU/měsíc, RadioTV.cz 22.562 RU/měsíc).