Dosavadní provozovatel elektronického měření sledovanosti, tzv. peoplemetrů, společnost Mediaresearch se nebude ucházet o zakázku na druhý takový výzkum, kterou formou tendru vyhlásila televize Nova a agentura Médea v nově založeném Sdružení pro měření sledovanosti.
Mediaresearch je dosavadním měřitelem a Asociace televizních organizací (ATO) firmu vybrala pro provozování stávajících peoplemetrů pro roky 2013 až 2017 (televize Nova, jediný z členů ATO, byla proti, proto její současný krok).
„V listopadu loňského roku jsme s ATO podepsali smlouvu o realizaci takového projektu, v tomto okamžiku běží příprava na plné obrátky - výroba měřidel, probíhá kalibrační zaváděcí výzkum a mnoho dalších kroků,“ sdělila písemně novinářům Tereza Šimečková, šéfka Mediaresearch.
Kromě nabourání dosud jednotné měny trhu, tedy dat o sledovanosti z elektronického měření, které zde existuje od roku 1997, vadí stávajícímu dodavateli, že zadavatel i podmínky tendru na „druhá“ data nejsou průhledné, oproti tendru ATO neveřejné a poskytování informací o zakázce může být výběrové.
„Zájmové sdružení Sdružení pro měření sledovanosti, které prý tendr vypisuje, o sobě ani o tendru neposkytuje vůbec žádné informace - pod registračním číslem uvedeným v inzerátu existuje jiné sdružení, není jasné, kdo které sdružení založil (stanovy nejsou k dispozici), není dohledatelný vztah sdružení ani k TV Nova ani k agentuře Médea, žádné informace nejsou ani na webové adrese afam.cz,“ tvrdí Mediaresearch.