Příští rok v září skončí spolupráce agentur Mediaresearch a Gemius na oficiálním měření návštěvnosti českého internetu NetMonitor a též na sesterském slovenském měření AIMmonitor. Dál je bude zajišťovat sám Gemius. Médiáři to potvrdila předsedkyně představenstva Mediaresearch Tereza Šimečková s tím, že v praxi nepůjde o viditelnou změnu.
Spolupráce obou výzkumných firem na NetMonitoru začala v letech 2004, respektive 2005, v té době Mediaresearch přivedl Gemius do Česka jako svého technologického partnera a společně získaly smlouvu na dodávku internetových dat pro SPIR, před dvěma třemi lety se role obrátily. Letos Gemius obhájil kontrakt na NetMonitor na roky 2015 a 2016, s opcí na další až dva roky.
Rozhodnutí rozpojit desetileté partnerství přichází nedlouho poté, co těsnou většinu v Admosphere ovládla konkurenční agentura Nielsen.