„Nech se vyšetřit, jestli nemáš raka, ať neleštíš zvrchu oblaka. Teta nechtěla chodit na gyndu, jen strejda jí mohl koukat na findu... Ta už mi k promoci nepopřeje, strejda si v ní už párek neohřeje.“
Jednu z nejdrsnějších kampaní na podporu prevence proti rakovině děložního čípku spustila internetová „trollerka“ Lucie Bittalová, asistentka Úřadu vlády ČR a studentka anglistiky na Filozofické fakultě Masarykovy univerzity. Nazvala ji Měsíc raka. Kampaň běží od června do 22. července.
Ke kampani dovedla Lucii Bittalovou její vlastní osobní zkušenost, protože jí byla rakovina děložního čípku diagnostikována, což neváhala zveřejnit. A po vzoru svých dosavadních trollingových aktivit si začala z nemoci dělat legraci, byť s vážným podtextem. Na stránkách Lucie: Příběh jedné dělohy začala psát o tom, jaké to je, mít rakovinu, a to s nemalou dávkou černého humoru (za zmínku stojí třeba text 11 důvodů, proč mít rakovinu právě v Brně).
Založila facebookové stránky Měsíc raka, vyzývající ženy, aby se objednaly na preventivní zdravotní prohlídku. Brněnská dívčí raperská skupina Čokovoko vytvořila ke kampani hudební klip, z něhož pochází úvodní citace, a proložila provokativní verše archivními záběry z Nemocnice na kraji města.
Brněnská designová značka Minimon vytvořila speciální přívěsek ve tvaru loga kampaně, tedy známého kosočtverce ze školních lavic, doplněného račími klepety (k symbolu ženského přirození se váže celá dosavadní koncepce designu od Minimonu). Sto korun z každého prodaného přívěsku jde podle zástupců Minimonu na Nadační fond Pink Bubble, který podporuje onkologicky nemocné mladistvé a mladé dospělé v Česku.
Bittalová se zapsala do povědomí veřejnosti právě svými trollerskými akivitami, mezi něž patří například napálení pořadatele protiromské demonstrace Lukáše Kohouta v létě roku 2014, kterému zabránila nazvučit svou akci (na Facebooku jej kontaktovala jako jeho sympatizantka, slíbila mu zapůjčit zvukovou aparaturu a tu už nedodala). Na základě jejích internetových aktivit ji kontaktoval Lukáš Houdek z Úřadu vlády ČR, který jí nabídl místo asistentky při koordinaci mediální kampaně proti rasismu. Kampaň Měsíc raka je její vlastní osobní iniciativou. Médiář o ní informoval Adam Hrubý, grafik, designér a reklamní tvůrce pracující pro hnutí Žít Brno. K tomuto hnutí se před necelými dvěma lety přidala i Bittalová.