Čtvrteční večer patřil v pražském Karlíně slavnostnímu otevření místních kanceláří společnosti Goodbaby, která se zaměřuje na výrobu dětských sedaček, kočárků a podobného zboží. Její čerství představitelé Jan Řežáb (Socialbakers) a Eva Liba (ex Coca-Cola) pozvali řadu vzácných hostí, nechyběli jsme. Přineseme i rozhovor, teď mrkněte, jak Jan skládá golfky.

Meziroční nárůst útrat za televizi zpomaluje

Největšími inzerenty bylo v dubnu tradiční trio Henkel, Unilever, Procter & Gamble.

Tuzemský trh s reklamou v dubnu zastavil zpomalování svého letošního růstu – v lednu vzrostl meziročně o 18 %, v únoru o 17 %, v březnu o 16 %, v dubnu shodně o 16 %. Celkově se zatím letos v českých médiích proinzerovalo o 21 % peněz víc než loni, v prvním čtvrtletí to přitom bylo o 24 % víc. Za zpomalení růstu může především televize, i tak ale zaznamenává 15% meziroční růst a je inzertně nejsilnějším mediatypem. Proteklo přes ní letos 12,4 miliardy Kč, z celkových 21,3 miliard. Jde o ceníkové ceny z pravidelného monitoringu Nielsen Admosphere – ukazují trend, skutečné příjmy z reklamy bývají nižší.

Ceníková hodnota reklamního hodnotu, duben 2016