Po třinácti letech přestala na českém trhu působit pobočka americké digitální agentury Symblaze. Stalo se tak k 31. březnu. Od 1. dubna její dosavadní klienty Mondelez, Bel Sýry, Google nebo Marionnaud obsluhuje nová agentura Friendly Digital. Tu spoluzaložili bývalí manažeři české pobočky Symblaze, a sice ředitelka Barbora Wagnerová a kreativní ředitel Petr Bína. Podle Wagnerové přestoupila do Friendly také většina týmu accountů a kreativního oddělení bývalé Symblaze.
Víte od nás: agentura Symblaze v Česku končí
„Myšlenka založit Friendly vyplynula z rozhodnutí amerických majitelů agentury Symblaze, kteří se po třinácti letech rozhodli ukončit aktivity na českém trhu a nadále se věnovat výhradně byznysu v USA. My jsme si řekli, že by byla škoda rozpustit dobře poskládaný tým a odejít od rozdělané práce, a tak jsme to s Petrem vzali na sebe a za běhu založili novou agenturu, kam jsme pozvali i další klíčové zaměstnance Symblaze,“ napsala Médiáři Wagnerová.
Friendly tak podle ní začíná s menším, ale zkušeným týmem. „Už teď spolupracujeme i s partnerskými agenturami a externisty a naším dlouhodobým cílem je nabízet klientům multikanálové kampaně s důrazem na digitál, sociální média a influencer marketing. Zároveň si zakládáme na takřka rodinné atmosféře uvnitř agentury. Klienti tenhle ‚friendly‘ servis oceňovali už v dobách Symblaze,“ tvrdí Wagnerová, podle níž se podařilo zajistit klientům „bezstarostný přechod“ pod nový subjekt.
Jak se Symblaze v poslední době v Česku dařilo, nelze z oficiálních listin vysledovat, do obchodního rejstříku založila naposledy účetní závěrku z roku 2005. Před deseti lety dokázala vygenerovat obrat 36 milionů Kč (a skončit přitom v pársettisícovém mínusu), rok předtím utržila 27 milionů (a zisk činil kolem 3 milionů).
Nová agentura Friendly Digital vznikla už před dvěma měsíci, v únoru, jako společnost s ručením omezeným Friendly, jejímiž spoluvlastníky jsou právě Wagnerová (60 %) s Bínou (40 %). Oficiálně funguje od 1. dubna. „Momentálně připravujeme web, prezentaci na Facebooku a další agenturní výstupy. Zatím jsme spustili pouze instagramový profil @friendly_cz, který považujeme ze lehce neformální,“ dodává Wagnerová, podle níž byl přechod pod novou identitu přece jen hektický, vznikal zároveň s každodenní péčí o klienty.
Friendly Digital se také už začala hlásit do prvních tendrů. Uchází se například o práci pro značku ciderů Strongbow pivovarské skupiny Heineken.
Zblízka: Heineken chce ovládnout český trh ciderů značkou Strongbow
Obrazem: jak postupně vzniká nová agentura