Tým webu Hlídací pes uvádí svou druhou knihu Babiš. Vůdce pro 21. století. Pokřtil ji koblihou.

„Mistrovství printu.“ Havel se Havasu povedl

Je to kvůli reklamním cenám? Tak jako tak, novou kampaň Amnesty od Havasu vynesli naši kati nejvýš. Naopak Billa jde dolů s cenami, a podle popravčích taky nejníž s komunikací.

Ve spolupráci s časopisem MarketingSalesMedia přinášíme pravidelné týdenní hodnocení českých kampaní, hodnocení od těch nejpovolanějších – samotných kreativců, stratégů a klientů tuzemského reklamního průmyslu.

Reklamní katovna: pořadí za 9. týden 2017

  1. Havas Prague: The Future President (54 %)
    značka, klient: Amnesty International
  2. Glanzer + PartnerMáme rádi ranní kávu (36 %)
    značka, klient: Kaufland Česká republika
  3. Zaraguza: Nová Orion hořká 68 % (35 %)
    značka: Orion, klient: Nestlé 
  4. VCCP: Tajemství 14 bylin (29 %)
    značka: Fernet Stock, klient: Stock Plzeň-Božkov
  5. Billa vždy levná (29 %)
    značka: Billa, klient: Billa ČR

S nabídkou hodnotit obesíláme přes 30 tuzemských kreativců, stratégů a zástupců klientů. Tentokrát hodnotilo 8 katů. Na škále od 0 do 100 %, odstupňované po 5 bodech, každý ohodnotí každou z kampaní, všechna bodování zprůměrujeme do výsledného čísla. K vybraným přidá slovní hodnocení.

1. Budoucí prezident teď možná sedí

Nelson Mandela v kampani Amnesty International

Nelson Mandela v kampani Amnesty International

 

Václav Havel v kampani Amnesty International

Václav Havel v kampani Amnesty International

Lidskoprávní organizace Amnesty International rozvíjí svůj projekt Prisonexit.org, jenž upozorňuje na nejzávažnější případy Rusů nespravedlivě vězněných za své názory a vyzývá k podpisu petice za jejich osvobození. Nová kampaň nazvaná The Future President rekonstruuje autentické situace věznění Václava Havla a Nelsona Mandely. Novou kampaň podpoří během února a března vizuály ve vybraných médiích. Připojit svůj podpis k petici mohou lidé i nadále na stránkách projektu prisonexit.org.

Osobně mi nepřijde fér vůči agenturám hodnotit v jednom ranku kampaně pro Amnesty a třeba Kaufland. Ale tohle je samozřejmě mistrovství printu. Kdyby to mělo nápaditější art direkci toho textu, dám klidně sto.
Martin Světlík (Mustard)

Velmi dobře doručená hlavní myšlenka. Autentické fotografie fungují a říkají přesně to, co je cílem.
Grant McKenzie (Plzeňský Prazdroj)

Myšlenka je to vpravdě ušlechtilá (hned mi v hlavě bolestně zadrnčelo jméno Borise Němcova), ale vzhledem k závažnosti tématu bych čekal trochu víc než dvě lehce nadprůměrně vyvedené černobílé fotomontáže.
Jakub Hussar (Trinity Pictures)

Sice tam možná sedí, ale já si z toho na zadek nesednu.
Adam Roučka (Saatchi & Saatchi)

Jsou to pěkný vizuály s hezkym insightem. Fakt se mi to líbí. Jenom, pokud je to dělaný na ceny (což je), tak nevim, jestli to nejde s křížkem po funuse. Takovýhle printy letěly před pár lety. Ale svou první cenu to vyhrává u mě.
Ondřej Souček (Luftballon)

Zamiloval som sa do printov, a to vďaka kampaniam ako je táto. Krásna práca a jasný favorit. Len výzva k akcii a presmerovanie na super web mohli byť o niečo výraznejšie.
Tomáš Hrábek (Symbio)

Ačkoli kampaně neziskovek přijímám jak lakmusový papírek, v případě Amnesty jsem se musela hodně snažit nasát, co že je to za sdělení. Poněkud lámané přes koleno.
Alena Oswaldová (Nestlé)

 2. Kaufland z lásky ke snídaním, sushi i svíčkové

Německý obchodní řetězec nasadil v Česku další spot od režiséra Michaela Baumbrucka. V novém spotu, který je k vidění od 8. února do prvního jarního dne 21. března na televizních obrazovkách napříč stanicemi, se zaměřil na příjemné chvíle v podobě ranní kávy od milujícího partnera, sushi s přáteli či rodinný oběd s tradiční českou svíčkovou. Kampaň má zdůraznit, že ingredience na všechna jídla lze zakoupit pod jednou střechou v Kauflandu.

Kvůli timingu voiceoveru mám pocit, že ti prima mladí lidé snídají sushi, což teda možná po velký kocovině, ale jinak spíš jako že ne. Celkově je to nekonzistentní směs náhodných sdělení.
Martin Svetlík (Mustard)

Při srovnání reklamy na různé řetězce je zajímavé, že ti, co prodávají vysokou kvalitu, mluví o ceně a ti, co jsou levní, mluví o kvalitě. A funguje to a neuvěřitelně dobře!
Grant McKenzie (Plzeňský Prazdroj)

Z lásky k Česku nebo ke kávě? Nebo snad k sushi? Nebo prostě jen tak z lásky? Myslím, že se v těch citech Kaufland trochu ztratil.
Klára Palmer (McCann)

Pejsek a kočička vyrazili nakupovat. Přilejte tekutou pospolitost ála Coca-Cola, zasypejte to vizuálem Lidlu a výsledek okořeňte echtovním českým folkem. Výsledek neurazí, ale trochu mě z té svíce v řase rozbolelo břicho.
Jakub Hussar (Trinity Pictures)

Jakmile slyšim tu úděsnou hudbu, vypínám. Mozek i televizi.
Adam Roučka (Saatchi & Saatchi)

Když mluvíte o ‚naší zemi‘, tak máte na mysli Německo? Podivejte, v Polsku jste to projeli. Je čas, abyste si vymysleli upřímnější přístup ke svým zákazníkům, než tyhle hrátky na národoveckou notu. A mimo jiné, již dlouho jsem neviděl pohromadě tolik klišé jako tady.
Ondřej Souček (Luftballon)

Najjednoduchší a najpriamočiarejší spôsob, ako odkomunikovať rôznorodý sortiment. Akurát sa na tom nedá nič moc doceniť, reklamy ako táto sú rýchloobrátkový tovar, podobne ako produkty, ktoré predávajú.
Tomáš Hrábek (Symbio)

Kauflandí reklamy mám vlastně ráda. Dobrá stylizace, jasná zpráva a solidní pochopení cílovky.
Alena Oswaldová (Nestlé)

 3. Nestlé umožňuje dotvořit si čokoládu

Netradiční způsob uvedení nové řady svých prémiových čokolád zvolilo Nestlé. V kavárně Parlor v Karlíně otevřela pop-up čokoládovna, kde si návštěvníci mohli dotvořit svojí tabulku. Součástí kampaně je televizní spot, kompletní polep tramvajové zastávky Anděl a citylighty, které budou k vidění ve velkých městech po celém Česku. 

Funkční způsob komunikace prémiové čokolády, ale ta rytina měla být malý umělecký dílo, aby to fakt doklaplo. Takhle jsme na půli cesty.
Martin Světlík (Mustard)

Hezká reklama ale myslím, že není uvěřitelná, přeci jen nejde o Lindt, nebo jinou švýcarskou čokoládu.
Grant McKenzie (Plzeňský Prazdroj)

Spot tedy mistrovský není, ale pop-up čokoládovna mě baví. Kdybych o ní bývala byla věděla, určitě bych tam bývala byla zašla.
Klára Palmer (McCann)

Období ‚šprckózní‘ umělosti reklam na Orion (zdá se) pominulo. Díky bohu! Solidní filmařina je prostě víc než krkolomné třidéčkové kejkle.
Jakub Hussar (Trinity Pictures)

Pán hledá podstatu čokolády. Sice vypadá jako švec a tu umolousanou čokošku bych si od něj nedal, ale jinak to vypadá celkem hezky. Víc bych do toho neryl.
Adam Roučka (Saatchi & Saatchi)

Já úplně vidim toho kopíka, jak se chudák trápí při psaní voiceoveru a snaží se do něj vměstnat všechno z briefu. Ale je to marný, je to marný, je to marný. Ten pan rytec přece nevlastní hlas zkušeného voiceoveristy. Stejně tak nemluví spisovně jak kniha a v neposlední řadě se nebude lišácky přetahovat o tabulku čokolády s mlsným podavačem.
Ondřej Souček (Luftballon)

K prémiovej čokoláde mi nesedí prostredie dielne. Pôsobí to ako reklama na Kozla. Čakám, kedy sa majster napije z neoznačenej petky a hodí po kolegovi francuzák.
Tomáš Hrábek (Symbio)

 4. Fernet slaví narozeniny s tajemstvím

Nová kampaň Fernetu Stock oslavuje 90. narozeniny hořkého likéru příběhem poctivé tradiční výroby. V hlavních rolích je proto 14 bylin z celého světa, z nichž se Božkov skládá. V televizích spot běží od 1. března.

Na jednu stranu jsme chlapi a nevyměknem, na druhou stranu děláme aranže z bylinek. Fernet musí změnit buď positioning, nebo tone of voice. Dohromady to nefunguje.
Martin Světlík (Mustard)

Jako reklama dobré, ale je to kopie reklamy na pivo a to naše, a to se mi nemůže líbit. Sklenice z ikea na konci jen dokazují, že to není důvěryhodné.
Grant McKenzie (Plzeňský Prazdroj)

Pozitivní je, že do 100. výročí zbývá ještě 10 let. Za tu dobu by se dalo vymyslet i něco zajímavého.
Klára Palmer (McCann)

Byliny promluvily! Žádné kreativní orgie se zde nekonají, je to vlastně takový klasický postup práce, ale hezky se na to kouká a po vizuální stránce tomu není co vytknout.
Jakub Hussar (Trinity Pictures)

Přeci nevyměknem a nevymyslíme něco lepšího, než jen produktový demo. Ty kytky jsou fajn, ale claim k tomu naprosto nesedí.
Adam Roučka (Saatchi & Saatchi)

Když ‚nevyměknem‘ , tak by podle toho měla vypadat i produktovka. Tohle je čajíček, kterym si kloktaj babičky. Nezachrání to ani ten drsnej hlas ve voiceoveru.
Ondřej Souček (Luftballon)

Neviem, čo bude tvrdých, pravých, nevymäknutých chlapov zaujímať menej. Či to, že ďalšia značka oslavuje ďalšie výročie, alebo herbár farebných byliniek, ktoré boli spracované s láskou a nehou.
Tomáš Hrábek (Symbio)

Tohle není žádné tajemství, ale 10 sekund klasické produktové nudy a 84 sekund tradičního korpotárního ‚dramatu‘.
Alena Oswaldová (Nestlé)

5. Levný býval Lidl, teď je to Billa 

Supermarkety Billa začnou od poloviny března zlevňovat celkem až tisíc položek v celém sortimentu. Výrobky budou označeny speciálním logem a akci doprovodí samostatná kampaň. Ta se postupně objeví ve všech reklamních formátech. Kromě podpory v médiích s důrazem na televizi a tisk se jednotlivé položky v týdenních vlnách představí ve zvláštním akčním letáku. Položky, kterých se kampaň týká, budou také označeny logem. Aktuální přehled nových cen zákazníci naleznou i na micro site www.billajelevna.cz, která byla tento týden spuštěna.

Ok, pochopil jsem, že Billa místo obchodu otevřela sanatorium. Pojďme se k tomu nevracet.
Martin Světlík (Mustard)

Agentura udělala to nejlepší se zadaním, co mohla. A to bylo řekněte nějak všem, že jsme zlevnili?
Grant McKenzie (Plzeňský Prazdroj)

Střih je lehce mimo rytmus a po chvíli se mi z té rapidmontáže začaly trochu rozjíždět oči, ale snaha o vybočení ze stereotypu i nasazení herců se cení. Proč ne.
Jakub Hussar (Trinity Pictures)

Billa vždy levná, ta jejich reklama.
Adam Roučka (Saatchi & Saatchi)

Ani bych to u sebe nečekal, ale já se u toho bavim. Dokonce (stydim se teda) si to v duchu zpívám. A šilhající holčička na konci je ten pověstný creative magnifier.
Ondřej Souček (Luftballon)

Mohol by som urobiť toľko stupídnych školáckych vtipov.
Tomáš Hrábek (Symbio)

Chcete-li nechat ohodnotit svou novou reklamní produkci, napište na ondrej@aust.cz a připojte odkaz na svou práci.