Náš jitřní newsletter přešel na letní provoz: v červenci a srpnu ho budeme posílat jednou týdně, vždy v pondělí. Prázdninová dobrodružství týmu Médiáře můžete sledovat na Instagramu.

Miton uvádí v Česku a v Polsku web Lavito

Nový internetový projekt nabízí služby z oblasti péče o tělo a o zdraví.

Miton

Zleva Tomáš Matějček, Michal Jirák, Ondřej Raška, Václav Štrupl, Milan Zemánek a Tomáš Hoďboď. Václav Štrupl je nový společník

Investiční skupina Miton dnes představila nově spuštěný web Lavito.cz. Web se zaměřuje na zdraví, krásu, péči o tělo a relaxaci a funguje jako agregátor svého druhu, tedy umožňuje objednat si služby z těchto oblastí na jednom místě a online. Současně s českým Lavitem investuje Miton do charakterově stejné služby v Polsku, kde funguje pod značkou Lavito.pl. Nový projekt řídí v Česku Petr Bartoš

Lavito.cz je primárně tvořeno pro využití v chytrých telefonech. Podle zástupců Mitonu umí díky znalosti polohy vyhledávat nejvhodnější službu v daném místě a čase. Nabídne také přímou rezervaci a platbu. Na českém trhu chce Lavito příští rok prodávat služby za desítky milionů korun.

„Lavito.cz je koncipované tak, aby si na něm i ten, kdo má jen málo času, mohl kdykoli rezervovat například nejbližší saunu nebo holiče. Naším cílem je, aby zákazníci měli přehled o kapacitě a dostupnosti každého poskytovatele služeb,“ říká ředitel Lavito.cz Bartoš. Tým Lavita tvoří zatím 15 lidí. Do konce března 2016 chce nový web získat 1.000 smluvních partnerů a 30.000 stálých zákazníků. Zkušenost z Polska podle Bartoše navíc ukázala, že nabídka péče o tělo není zajímavá jen pro ženy, jak vypadal původní předpoklad, ale také pro muže.

S přímými poskytovateli služeb

„Jsme jedna z mála entit, co dělá transakce s přímými poskytovateli služeb. Věříme, že je to segment, který poroste, a chceme v tom pokračovat dál. S Petrem Bartošem jsme spolupracovali už při založení Slevomatu, a teď jsme se rozhodli sestavit novou službu zaměřenou na zdraví a relaxaci. Hodně to navazuje na trend transformace služeb do mobilního prostředí. Deset procent zobchodovaných služeb v Asii v tomto segmentu je online,“ uvedl Tomáš Matějček, jeden ze šestice současných partnerů Mitonu.

„Pilot projektu probíhal rok, zaměřoval se zejména na masáže. Pilot ukázal, že využití chytrých telefonů při hledání služeb stoupá,“ uvedl Bartoš.

Nabídku si zákazník může podle jeho slov sestavit na základě vlastních priorit. Služba má fungovat ve dvou módech. Jedním z nich je „last minute“, kdy zákazník přes mobil zjistí nabídku v daném místě a v dané chvíli, kde se právě nachází. Druhý mód firma označuje jako „inspiraci“, kdy se zákazník může orientovat podle hodnocení jednotlivých nabídek. které služba také nabízí. Inspirací byla podle zástupců Mitonu i služba Liftago, kde se objevuje nejen zákaznické hodnocení „obchodníků“ (v daném případě řidičů taxi), ale také obchodníci hodnotí zákazníky.

Marketingová komunikace začala online kampaní v září, která běžela mimo jiné v Googlu, Seznamu a v sociálních sítích. V nejbližší době se chce Lavito spojit s „osmi známými tvářemi“, které mají přesvědčit cílové zákazníky, že je dobré nechodit do podniků s nabídkou péče o zdraví přímo, ale přes zmíněný web, který bude stát na jejich straně. Identitu daných osobností ale Miton zatím neodhalil.

Miton je v sedmi zemích Evropy

Miton podle svých zástupců nastartoval během patnácti let své existence sám nebo s dalšími investory na českém trhu přes 20 firem a 13 z nich prodal. Dalších deset firem spoluvlastní v sedmi zemích Evropy. Z peněz, které investiční skupina v roce 2011 získala za prodej Heureka.cz, investovala 70 milionů korun a vybudovala své současné portfolio.

Miton v Evropě

Miton v Evropě

Mezi aktuálně největší projekty pocházející od investiční skupiny Miton patří Slevomat.cz, Rohlik.cz, Heureka.cz, Damejidlo.cz, Skrz.cz či Bonami.cz. 

Společnosti na českém trhu, v nichž má Miton podíl, zaměstnávají podle jeho zástupců přes 600 lidí a za minulý rok prodaly zboží za více než 3,5 miliardy korun. „Snažíme se vstupovat do služeb zaměřených na konečné uživatele,“ uvedl Tomáš Matějček.

Zakládajícími partnery Mitonu jsou kromě něj Michal Jirák, Ondřej Raška a Milan Zemánek. V roce 2013 skupinu rozšířil Tomáš Hodboď, který s Mitonem spolupracoval na projektu Heureka.cz, a v roce 2015 se ke skupině přidal Václav Štrupl, který s Mitonem spustil Bonami.cz.