Už příští pondělí proběhne soutěžní přehlídka mobilních aplikací AppParade. Vyhrajte Apple Watch.

Mladá fronta s licencí od Motor Presse Stuttgart

Firma Františka Savova přebírá zahraniční tituly od Motormedia Bohemia Milana Bohatce.

Licenční motoristické časopisy nově v portfoliu Mladé fronty

Licenční motoristické časopisy nově v portfoliu Mladé fronty

Vydavatelství Mladá fronta Františka Savova od června nově licenčně, obchodně a redakčně zastupuje časopisové tituly německé vydavatelské společnosti Motor Presse Stuttgart. Vstupuje tak do segmentů auto moto, active sport a hobby. Licence se týká měsíčníků Auto7 a Auto motor a sport včetně speciálů Auto motor a sport: Classic, Extra pro ženy, Autoprůvodce, Extra Travel, dále Motocykl, Motocykl Renovace, AMS ClassicLastauto omnibus, Bike-Peloton, Outdoor, Udělej si sámKometa noviny. Motoristické portfolio doplní novinky Mladé fronty – web Autobible.cz a jeho tištěná odnož Autobible.

Tituly Motor Presse Stuttgart dosud v Česku zastupovala firma Motormedia Bohemia Milana Bohatce a Ladislava Ležanského, ta je ale podle obchodního rejstříku v insolvenci na návrh dlužníka, respektive od května v konkurzu. Motor Presse Stuttgart je od září 2015 na českém a také na slovenském trhu přítomna pouze právě jako poskytovatel licencí, a jako licenčního partnera v Česku a na Slovensku si tehdy vybrala zmíněného Milana Bohatce, jemuž prodala firmy Motor-Presse Bohemia a Motor-Presse Slovakia. Bohatec byl od roku 2003 jednatelem mediálních firem Motor Presse v Česku, ve Slovensku a v Maďarsku. Ještě v roce 2015 svou firmu přejmenoval na Motormedia Bohemia, v listopadu 2016 pak jako společníka přibral Ležanského.

Už v květnu 2016 se přitom Bohatec domáhal na soudu povolení reorganizace své vydavatelské firmy, což mu soud následně v červenci povolil. Reorganizace nicméně posléze přesla v konkurz, neboť podle květnového usnesení Městského soudu v Praze „od 1. 5. 2017 hrozí, že dlužník nebude mít žádné zaměstnance, kteří by mohli zajistit chod dlužníkova podniku a podnikání de facto končí“. V polovině letošního dubna přitom projevili zájem odkoupit některé částí Bohatcova podniku právě zástupci Savovovy Mladé fronty.

Profilovat se

Mladá fronta se před rokem zbavila části svého časopisového a online portfolia, když mediálním firmám Daniela Křetínského prodala deník E15, její anglickou odnož E15 Weekly, dále časopisy F.O.O.D., Betynka, Dieta, Moje psychologie, Moje zdraví, Maminka, For Men, Computer, Lidé a země, Bydlení stavby reality, Strategie, Zen, Mateřídouška a Sluníčko a řadu webů. Mladá fronta následně přišla s časopisem pro Číňany Esence i s jeho českou verzí, na webu oživila tradiční herní magazín Excaliburobchodně převzala lifestylový titul Soffa, chystá dětský časopis Puntík.

„Dlouhodobě je na českém mediálním trhu znatelné, že je nutné se profilovat, jak před rokem avizovalo vydavatelství Mladá fronta s tím, že do budoucna se bude orientovat na aktivity související s dalšími novými produkty a projekty určenými pro specializovanou a širokou cílovou skupinu,“ uvedla dnes Savovova firma. Udává přitom, že díky nové licenční dohodě se z hlediska celkového prodaného nákladu mezi tuzemskými vydavateli posouvá z dosavadní 21. na 14. příčku (podle dat kanceláře ABC ČR za duben).