Čtvrtý ročník konference Mobile Marketing v Národní technické knihovně představil pod heslem Vše, co je dnes online, je i mobile aktuální trendy v životě mobilních zákazníků, vývoj trhu s mobilní reklamou i konkrétní příklady kombinace mobilních řešení s dalšími online i offline komunikačními kanály pro reklamu, prodej i péči.
Celodenní konferenci zahájil Tomáš Varga, generální ředitel reklamní skupiny Publicis One, který se zaměřil na trendy mobilního marketingu v Čechách i zahraničí. Nastínil aktuální téma multiscreeningu, situaci, kdy například během sledování televize brouzdáme na internetu v mobilu. Dle Vargy právě sladění „více obrazovek“ (například posílení ve vyhledávačích během reklam v televizi) představuje nevytěžený potenciál. Zároveň upozornil, že efektivní reklama na internetu už není nízkonákladovou záležitostí. O přeskočení videa rozhoduje jeho kvalita. Kreativita videa rozhoduje o tom, zda video přeskočí 1 % nebo 90 % uživatelů.
Při prvním hlasování v rámci konference se 65 % účastníků shodlo, že v roce 2017 v jejich firmách naroste rozpočet pro mobilní marketing o 10%.
Že to má smysl potvrdila i Mária Sochorová z L’Oréal, která představila aplikaci Makeup Genius. Ta díky sofistikované technologii umožňuje „naživo“ vyzkoušet dekorativní kosmetiku, čímž se světový lídr úspěšně přiblížil svým mladším zákazníkům.
První blok zakončil Richard Walitza ze společnosti Mastercard, který provedl měnícím se zákaznickým chováním při nákupu i platbě. Představil produkt Masterpass, který ulehčuje proces platby a jeho možné využití. Zároveň připomněl, že během několika dnů bude právě díky Masterpassu možné na benzinkách Shell zaplatit, aniž by musel zákazník opustit vůz.
Druhý blok zaměřený na reklamu, prodej a péči v multikanálovém světě, kde vše, co je online, je i mobile, zahájil Radek Hudák ze Slevomatu, kde kvůli zvyšování času stráveného na mobilních zařízeních hodlá Slevomat v roce 2017 investovat do mobilního marketingu o 500 % víc než v letošním roce.
Magdaléna Janečková z O2 Media ukázala řadu případových studií, jak díky nasbíraným datům cílit prodejní i brandové kampaně: „Je potřeba definovat, kdo je váš zákazník, zjistit, co potřebuje a jak mu v tom můžete pomoci.“
Peter Hajduček z Footshop.cz si získal publikum, když na úvod prezentace zmínil, že jeho úspěšný obchod vzniknul díky psaní bakalářské práce. Na konkrétních příkladech ukázal, jak se obchodu daří angažovat mladou cílovou skupinu a jak velmi přirozeně propojují zážitek z kamenné prodejny s technologiemi a online světem. Jako příklad uvedl release limitované edice 8 párů tenisek, o které přes sociální sítě soutěžilo 4.500 lidí, aby si je ve výsledku mohli koupit za plnou cenu. Díky originálnímu přístupu ke svým zákazníkům Footshop po pěti letech fungování posiluje své postavení na tuzemském i zahraničním trhu a dosahuje zhruba dvousetmilionového obratu.
Při druhém hlasování na otázku do jaké míry řeší jejich firmy bezpečnost mobilních zařízení se 39% účastníků shodlo, že mají o možných hrozbách jen základní povědomí.
Na toto navázal Vladislav Iliushin z Avastu, který ukázal nejčastější bezpečnostní rizika spojená s využíváním mobilů (např. „ransomeware či nezabezpečené WIFI) a naznačil, jak se jim vyvarovat.
Odpolední blok zahájil Jozef Vodička, zakladatel TrashOut, aplikace, která umožňuje monitoring černých skládek. Naznačil, jak technologiemi řešit výzvy doby a přítomné účastníky vyzval: „Našli jsme korelaci mezi podvody, korupcí a sníženou kvalitou života. Nepodvádějte a veďte k tomu své děti.“
Ondřej Gálik z České spořitelny představil měnící se strategii největšího bankovního domu, pomocí které chtějí dlouhodobě zvyšovat finanční gramotnost klientů a zlepšovat jejich finanční kondici. Zároveň upozornil, že Česká spořitelna chystá na jaře roku 2017 spustit novou platební aplikaci, která zákazníkům zjednoduší život.
Petr Fodor z AppAgent, která v Česku pracuje pro Kiwi.com nebo BudgetBakers, přišel poradit, na co si dát pozor z produktového i marketingového pohledu při tvorbě mobilní aplikace. Shoduje se s Vodičkou, že pro úspěšnou aplikaci je velmi přínosné testovat ji před oficielním spuštěním: „Získáte tak reálný feedback, informace o reálné cílové skupině, komunikaci i konverzi.“
Konferenci pak uzavřel Josef Holý, expert na aplikovanou technologii v MSD, který nastínil vývoj a využití technologií ve zdravotnictví s přesahem na každodenní život a chování zákazníků. Budoucnost je podle něj v personalizované zdravotní péči. S trochou nadsázky dodal, že díky kombinaci různých dat budou v budoucnu pojišťovny schopné snižovat rating podle toho, jak zdravé potraviny zákaznici nakupují a jak se hýbou.