Od ledna do září 2012 ve srovnání s loňskem klesla celková ceníková hodnota reklamního prostoru v tuzemských médiích o víc než 1,4 miliardy Kč, což představuje pokles reklamního trhu o 3,55 %. Oznámila to společnost Admosphere, která výdaje do inzerce monitoruje.
Jde o ceníkové ceny, skutečně se liší, Admosphere tak ukazuje hlavně trend. Největší pokles nastal u rádií (o 21 %) a tisku (o 13 %). Vedoucí televize zůstala podle monitoringu na svém. Nejvíc rostl internet (o 26 %).
CENÍKOVÉ HODNOTY REKLAMNÍHO PROSTORU ZA TŘI ČTVRTINY ROKU 2011 A 2012 | |||
mediatyp | 1. 1. - 30. 9. 2011 | 1. 1. - 30. 9. 2012 | meziroční vývoj |
TV | 19 989 638 000 Kč | 19 992 655 000 Kč | 0,02 % |
tisk | 13 841 693 000 Kč | 12 032 809 000 Kč | -13,07 % |
internet* | 2 871 580 000 Kč | 3 612 522 000 Kč | 25,80 % |
venkovní | 2 960 800 000 Kč | 2 761 532 000 Kč | -6,73 % |
rádio** | 833 075 000 Kč | 660 982 000 Kč | -20,66 % |
Zdroj: Admosphere, s.r.o. (monitoring Internetu zdroj SPIR - Mediaresearch; ceny TV dle sledovanosti, zdroj ATO-Mediaresearch). Bez vlastní inzerce. * internet zahrnuje pouze display reklamu v rozsahu projektu AdMonitoring. ** rozhlas nezahrnuje regionální kampaně |
Druhá novinka z pobřeží Jadranu
TV Prima nasadí na pondělní večery Lež na pláži, další seriál z Chorvatska
Rozšíření za hranice metropole
Praha TV expandovala do dalších osmi krajských měst, jde naladit na anténu
Banka bude mít tři mluvčí
Monika Hořínková přechází z Czech News Center do komunikace ČSOB
Sledujte nový rozhovor