Česká televize začíná dnes vysílat lokální program z nového regionálního studia v Českých Budějovicích. Minulý týden startovalo nové studio v Hradci Králové. Oba regiony tak mohou víc vstupovat do proudu ČT24 i produkovat vlastní Týden v regionech. Vedoucím redaktorem „regionu Jihozápad“ je Aleš Hazuka, „regionu Severovýchod“ pak Michal Klokočník. Dlouho už ČT vysílá lokálně z Brna, Ostravy a Prahy.

„Mývalí ČSOB má zahraniční look s českým vtipem“

Slovní hříčku ČSOB naši reklamní kati ocenili známkou nejvyšší. Dr. Max má všestranné lékárníky a pěkný, průměrný spot. Blažek vyměnil Mareše a propadl s šestidílným seriálem.

Ve spolupráci s časopisem MarketingSalesMedia přinášíme pravidelné týdenní hodnocení českých kampaní, hodnocení od těch nejpovolanějších – samotných kreativců, stratégů a klientů tuzemského reklamního průmyslu.

Reklamní katovna: pořadí za 37. týden 2016

  1. DDB: Každý může mít na účtu víc, než míval (48 %)
    produkt: ČSOB Duo Profit Plus, klient: ČSOB
  2. Carat Czech Republic: The Gym is Everywhere (47 %)
    značka, klient: Reebok
  3. Ogilvy: Lékárníci (36 %)
    značka, klient: Dr. Max
  4. Havas Worldwide Prague: Retro (34%)
    Výstava Retro, klient: Národní muzeum
  5. Vlastní tvorba: Podzim/zima 2016 (32 %)
    značka, klient: Blažek

S nabídkou hodnotit obesíláme přes 30 tuzemských kreativců, stratégů a zástupců klientů. Tentokrát hodnotilo 6 katů. Na škále od 0 do 100 %, odstupňované po 5 bodech, každý ohodnotí každou z kampaní, všechna bodování zprůměrujeme do výsledného čísla. K vybraným přidá slovní hodnocení.

1. ČSOB má víc peněz než mýval (48 %)

V pondělí 5. září odstartovala kampaň na podporu finančního produktu ČSOB Duo Profit Plus, která potrvá až do konce října. Tento produkt má v sobě spojovat investování do podílového fondu a zvýhodněný spořicí účet a k tomu poskytovat úrazové pojištění na rok zdarma. Cílem kampaně je přilákat konzervativnější klienty, kteří zatím nemají s investováním příliš zkušeností. Kampaň poběží v televizi, na venkovních plochách a na internetu. V pobočkách budou rozmístěny plakáty a letáky. Ve finančních centrech a na České poště budou umístěny plakáty a letáky. Hlavním hrdinou televizního spotu je Kryštof, který využil ČSOB Duo Profit Plus, a díky tomu má víc peněz, než míval. Spot režírovalo duo Wolberg (Přemek Ponáhlý a Jan Kalvoda) podle scénáře kreativní agentury DDB, v produkci Savage, respektive producenta Petra Moravce.

V pohodě. Natočený to je hezky. A na banku je to i docela vtipný. Býval by tam nemusel být ani ten mýval.
Adam Roučka

Jsou tam momenty, kdy to copy drhne jako šmirgl čtyřicítka (což je hodně, pokud se vám to nechce hledat). A je jich bohužel většina – včetně zásadně dějotvorné slovní hříčky s mývalem. Takovýhle pun si můžou dovolit možná tak v Saatchi – a nikdo jiný by se o to neměl pokoušet. Nikdy.
Martin Svetlík (Mustard)

ČSOB se začíná profilovat trošku výrazněji. Je to sice takové přeříkané klientské zadání, ale aspoň vtipně a svižně.
Martin Charvát (Remembership)

Mám rád filmy Wese Andersona a tohle mi je připomnělo. Easy slovní hříčka a celkově pohodový spot s pěknou atmosférou.
Lukáš Hvozdecký

Jednička s hvězdičkou. ČSOB se dříve vyznačovala lehce slaboduchými kampaněmi, a najednou takováhle pecka! To si zaslouží smeknutí klobouku jak za samotnou kreativu, tak i za práci s klientem. Nejvíc se mi líbí zahraniční look kampaně ve spojení s originálním českym vtípkem. Mýval je vítěz.
Ondřej Souček (Luftballon)

Vizuálně hodně zajímavé, ale vzbuzuje to pocit, že už jste to párkrát viděli.
Troy Palmer (Scholz & Friends Praha)

2. Reebok tvrdí, že posilovna je všude (47 %)

Reebok poukazuje na to, že všechna místa lze využít ke cvičení

Reebok poukazuje na to, že všechna místa lze využít ke cvičení

Výrobce a prodejce sportovních potřeb Reebok spustil s nástupem podzimní sezóny na českém trhu reklamní projekt The Gym Is Everywhere. Ve spolupráci s mediální agenturou Carat a společností Aqua Ads tak poukazuje formou guerillové kampaně na různých místech v Praze na to, jak jich lze využít pro cvičení.  Aqua Ads je firma, která vytváří ve veřejném prostoru různé obrazce speciálním „ekologickým“ způsobem: vystříká je do špíny chodníků speciálním strojem. Výsledný „graffiti motiv“ tvoří kontrast mezi vyčištěnou a zašlou částí plochy. Tímto způsobem nyní vznikly po Praze na čtyři desítky tréninkových míst, takzvaných spotů, označených takzvanou Reebok Deltou, tedy typickým motivem této značky. 

Reebok poukazuje na to, že všechna místa lze využít ke cvičení

Reebok poukazuje na to, že všechna místa lze využít ke cvičení

Nejvíc spotů lze nalézt v parku Riegrovy sady. Vznikl zde dokonce takzvaný Rieger Challenge Park s dvaceti stanovišti, kde se kromě speciálně připravených cviků objevuje i sprint. Další lokality jsou rozmístěny například po cyklostezce u Vltavy, v Krči, v Holešovicích nebo na Letné. Všechna místa jsou zanesena do mapy, která je zájemcům k dispozici na webových stránkách Be More Human, a také oni sami ji mohou rozšířit o návrhy vlastních lokací.

Reebok poukazuje na to, že všechna místa lze využít ke cvičení

Reebok poukazuje na to, že všechna místa lze využít ke cvičení

Sice to není nic novýho – naposled to u nás myslím zkoušela Strana Zelených – ale tentokrát mi to dává větší smysl. A pokud to bude na víc místech, než na těch, který se hodily pro print, tím líp. Jen si nejsem jistej, jestli si to bez loga nebudou lidi plést s Nike.
Adam Roučka

Jestli na tom někdo najde něco, co není naprosto boží, tak osobně půjdu do Riegráčů dělat protestní sklapovačky. Jedna z nejlepších věcí za celej rok.
Martin Svetlík (Mustard)

Správná reklama na správných místech.
Martin Charvát (Remembership)

Asi tak stotisíckrát. Jsme viděli něco podobného.
Lukáš Hvozdecký

Tak pro mě je jednoznačnej klad této kampaně to, že jsem se dozvěděl o existenci ekologického stříkání. Oznámím to tady parťákovi, ten má s neekologickejma barvama furt problém. Zákazníka by tedy spíš zajímal nějakej hravější koncept. Pro něj to budou vždycky jenom vzkazy nakreslené na betoně.
Ondřej Souček (Luftballon)

Nápad to není špatný, ale dost pochybuji o tom, že to lidé budou dělat. Další zcela bezvýznamný hashtag s galerií přitroublých selfíček. #narcis
Troy Palmer (Scholz & Friends Praha)

3. Dr. Maxovi má lékárníky-všeuměly (36 %)

Síť lékáren Dr. Max spustila 1. září první imageový videospot ve své desetileté historii (dosud se v komerční komunikaci zaměřovala pouze na produkty). Video o několika sekvencích pochází z dílny agentury Ogilvy a podle zástupců sítě má jít o oslavu lékárnické profese, pojatou s mírnou nadsázkou. „Přemýšleli jsme o konceptu, který by byl nosný pro delší období. Spot, zaměřený na image a ne na produkty (i když se dá obojí kombinovat), je výsledkem poměrně široké diskuse, kterou jsme o podobě finálního scénáře vedli,“ tvrdí marketingový ředitel Dr. Maxe Daniel Lemer. Novou kampaní chce podle něj lékárenská síť oslovit kromě seniorů vůbec poprvé i mladší publikum – maminky nebo zájemkyně o dermokosmetiku. V kategoriích „baby“ a „beauty“ chtějí být lékárny Dr.Max v budoucnu mnohem aktivnější než dosud. Většina reklamních investic nicméně bude i nadále mířit do podpory konkrétních výrobků. Původní koncept image kampaně vznikl před časem u sesterské sítě na Slovensku, v Česku se ho podařilo dále rozvinout. Na obou pracoval tentýž režisér i produkční tým, konkrétně Jan Švejkar v produkci Savage, respektive producenta Vojtěcha Růžičky. Hlavní roli lékárníka si zahrál Jakub Klech. Natáčelo se v lékárnách Dr. Max v Nových Butovicích a Poděbradech. 

Zatim každej spot od Dr. Maxe mě spíš než do lékárny dostal do nemocnice. Tenhle není výjimkou. Přitom ten nápad sám o sobě není až tak zlej, jen se ho nesnažit za každou cenu vyždímat na Max. Asi potřebuju infuzi laskavosti.
Adam Roučka

Je to milý a funkční. Kdyby průměr vypadal takhle, mohli bychom si všichni hvízdat.
Martin Svetlík (Mustard)

Příjemná reklama na poměrně těžký produkt. Opět se ukazuje, že základem dobré filmové či televizní reklamy je dobrý scénář. Jen by to mohlo být klidně o polovinu kratší.
Martin Charvát (Remembership)

Nevím, kolik pracuje v lékárnách vousatých sympaťáků, ale uvěřil jsem, že v Dr. Max nějaké najdu. A to není málo.
Lukáš Hvozdecký

Prosim vás volejte Jiřině Bohdalový. Ta vám to zahraje asi tisíckrát líp než tento prototyp amorfního sympaťáka a ještě je tu naděje, že se zasmějem. Ale ještě předtim bych poladil skript.
Ondřej Souček (Luftballon)

Celkem zábavný začátek, ale po chvíli se z toho stává nudný výčet, jehož konec je v nedohlednu.
Troy Palmer (Scholz & Friends Praha)

4. Národní muzeum láká na Retro (34 %)

Národní muzeum láká na výstavu Retro

Národní muzeum láká na výstavu Retro

„Zezadu lyceum.“ „Ale zepředu muzeum.“ Skupina mladíků na kolech komentuje na pražské náplavce postarší procházející dámu, která je posléze vykáže do patřičných mezí. Tak vypadá nový online spot Národního muzea z dílny jeho dlouhodobé agentury Havas Worldwide Prague. Spot propaguje výstavu Retro, která probíhá v Nové budově Národního muzea v Praze od 17. června do 30. dubna 2017. V produkci Savage jej režírovalo režisérské duo Wolfberg složené z Přemka Ponáhlého a Jana Kalvody, za kamerou stál Jan Velický. Reklama běží od 29. srpna v České televizi, na YouTube, v pražských kinech Světozor a Lucerna a dále v těch kinech, v nichž prodává reklamu společnost CinExpress. K dispozici je ve dvaadvacetivteřinové a půlminutové verzi, nasazena bude přibližně do konce roku 2016. 

Z dálky dobrý. Zdaleka ne tak dobrý. Ale žerty stranou. Mně na tom vadí, že ty kluci, včetně toho huhňavýho, tu starší pani museli vidět přicházet už dávnou předtim, než se za ní otočej. A celý to působí tak nějak vykonstruovaně. A tim tomu pro mě spadl řetěz.
Adam Roučka

Jako proč ne, byť natočit docela doslovnou ilustraci rčení našich dědečků nepovažuju za průlomový přínos české reklamní tvorbě – nehledě na to, že nikdo z dnešních mladých asi neví, co je lyceum. Printová část kampaně je výrazně dospělejší a zábavnější.
Martin Svetlík (Mustard)

Je vidět, že se tvůrčí tým vyřádil, včetně kostymérů a rekvizitářů. Ale chybí výraznější pointa.
Martin Charvát (Remembership)

Národní muzeum už mělo lepší kousky. A navíc lyceum/muzeum není tak dobré a nesmrtelné jako „vpředu byznys, vzadu párty“.
Lukáš Hvozdecký

Hned po prvním zhlédnutí mi to připomělo slavnou chybu z Pokladu na Stříbrném jezeře, kdy na pozadí projíždí autobus. Tady se jedná rovnou o proud ne-retro vozidel, ovšem i to by šlo prominout, kdyby ten scénář nebyl postavenej pouze na vtípku ale na skutečném konceptu. Potom by to snad i formát televizní třicítky unesl. Takhle o tom pochybuju.
Ondřej Souček (Luftballon)

5. Blažek vyměnil Mareše za seriál (32 %)

Český pánský módní dům Blažek představil svou novou kampaň pro letošní podzim a zimu. Jde o sérii celkem šesti krátkých videí, která na sebe navazují svým dějem. Spoty začal nasazovat na YouTube postupně v minulém týdnu, přičemž pro každý den zvolil jiný klip (jde o trochu podobnou strategii, jakou kdysi na českém trhu uplatnila minerálka Korunní). V kampani, jejímž cílem je uvést novou kolekci, účinkuje nová tvář značky Blažek pro aktuální sezónu, francouzský model Ryad Slimani, který v červnu nahradil dosavadního ambasadora Leoše Mareše. „Videa jsou věnována vždy konkrétnímu dni v týdnu a zachycují důležité okamžiky v životě muže. V příběhu se po jeho boku objevuje žena, která hraje v jeho životě důležitou roli a dobře ví, v čem se její muž cítí dobře a jaký styl v oblékání mu sluší,“ tvrdí Ladislav Blažek.

Nové reklamní spoty běží na webových stránkách Blažek.cz a na sociálních sítích YouTube, Facebook a Instagram. Objevit se má také nový sponzorský vzkaz na televizních stanicích Nova, Nova Cinema a Fanda. Kampaň byla, stejně jako předchozí videa, vytvořena ve spolupráci s režisérem Jakubem Jahnem a jejím hlavním sdělením je, že ženy formují styl svého muže. Pro natáčení byly využity netradiční industriální prostory v sídle společnosti Socialbakers v pražském Karlíně.

I když se ta slečna v nekonečném voiceoveru snaží mermomocí vysvětlit, o co vlastně v těch spotech jde, stejně to pořád nechápu. A ‚příběh‘ na pokračování, který mě má nejspíš nalákat ke sledování dalších dílů, je napínavej jako krátký kalhoty. V mé oblíbené barvě hlubinná modř.
Adam Roučka

Moderní formát s náznakem milostného příběhu na pozadí jemné teletiny s krokodýlím vzorem nebo tak něco. Trochu mrzí, že ten příběh i přes roztomilou pointu není dost silný, aby udržel šest minutových videí, takže zase tak moc se od produktového dema neposouváme. Ale zajímavě naznačená cesta, palec nahoru!
Martin Svetlík (Mustard)

Nápadité rozehrání příběhu do několika videí má své mouchy. Model kupodivu působí velmi přirozeně, naprosto toporně ovšem působí jeho partnerka, kolem které by se měl celý jeho vesmír točit. Pokud se tak děje, platí zde zřejmě ono známé úsloví o lásce, která je slepá.
Věta, která celé jinak poměrně svěží dílko téměř zavraždila, zazněla na konci třetího dílu:
‚Je třeba přijmout výzvu, aby ses mohl radovat z vítězství.‘
Když jsem se z toho vzpamatoval a přestal dávit, zbytek už zase šel dokoukat. Jo, a je to strašně ukecané.

Martin Charvát (Remembership)

Stejně jako u oblečení, tak i u reklam záleží na detailech. Proto by tvůrci měli vědět, že palec nahoru neznamenal u římských císařů úspěch, ale právě naopak – posílal gladiátory na smrt. Tam tuhle navoněnou nudu úplně nepošlu, ale příště bych si přál víc než přečtený leták s hezkými pohyblivými obrázky.
Lukáš Hvozdecký

Takže tohle je ten novej Blažkovic hřebec, jo? Pěknej. Co, holky? Poté, co jsem na hřebce přestal žárlit, jsem si uvědomil, že skript je velice dobře napsanej. Pro mě je tohle větší kvalita než předchozí reklamy s Marešem.
Ondřej Souček (Luftballon)

Strašně dlouhý! Nejhorší na tom je, že jich tam je šest. A proč mít ten nejdražší oblek, když vám vlasy stříhá vaše matka?
Troy Palmer (Scholz & Friends Praha)

Chcete-li nechat ohodnotit svou novou reklamní produkci, napište na ondrej@aust.cz a připojte odkaz na svou práci.