Přehlídka mobilních aplikací AppParade dnes večer proběhne v novém prostoru v Karlíně.

Na webu se rojí kritické parodie na nové logo ČT. Naprosté většině 83 % se líbí, tvrdí televize

Nové logo ČT se dnes v galerii Dox předvedlo i v prostorové variantě. Za ním generální ředitel České televize Petr Dvořák

Nové logo ČT se dnes v Doxu předvedlo i v prostorové variantě. Za ním šéf televize Petr Dvořák. Foto: ČTK/Šimánek Vít

Téměř vzápětí po představení nového loga České televize dnes dopoledne v pražské galerii Dox se Facebookem začaly šířit parodie na inovovanou značku veřejnoprávního média i na samotné její tvůrce, studio Najbrt. Kritizují nové logo ČT coby podobné jiným výtvorům týchž tvůrců, podobnost pravé poloviny loga písmenu D místo T či přílišné zjednodušení.

Několik lidí vidí značku jako „nové logo televize Óčko“, jiní jako „prasklou nulu“, další z něj cítí obecně retro či přímo „osmdesátá léta“.

Česká televize ovšem předtím na tiskové konferenci vyhlásila, že se před uvedením nového loga zeptala diváků a ti jsou prý spokojeni. Výzkum vnímání nové korporátní identity zadala společnosti TNS Aisa, která se v individuálních osobních rozhovorech dotazovala 300 lidí, které oslovila podle toho, aby reprezentovaly celou populaci České republiky.

Výsledek podle oficiálního sdělení České televize? „Více než polovina lidí si nové logo přímo spojí s Českou televizí nebo s televizní obrazovkou a 20 % dotázaných si s ním asociuje české národní barvy. Naprosté většině lidí (83 % dotázaných) se nové logo líbí, 15 % ho považuje za ucházející a jen 2 % respondentů se domnívá, že nové logo je špatné.“

„Naše práce začala studií možné modernizace současné značky ČT, což byl jednoznačný požadavek vedení televize,“ předeslal v tiskové zprávě designér Aleš Najbrt. „Prozkoumali jsme mnoho různých cest, než jsme došli k výslednému tvaru, který zachovává princip dvou částí tvaru obrazovky. Už to však nejsou písmena, ale dva abstraktní tvary. Jsme totiž přesvědčeni, že tento symbol není třeba číst, protože jej každý identifikuje a vizuálně si ho ztotožní s původní značkou.“

Ne všichni to tak vidí. Hned první z dnešních parodií patří k nejostřejším:

Jedna z prvních dnešních parodií patří k nejostřejším

Jiný z vizuálních komentářů – autorem je Pan Azathoth – vyjadřuje víckrát opakovaný názor, že pravá červená půle loga připomíná nikoli T, ale D:

Česká delevize

Finwe kritizuje studio Najbrt za to, že se logo televize příliš podobá jejich předchozí práci pro České dráhy, konkrétně společnost ČD Cargo:

ČT Cargo

Někdo má jasno, jak to vlastně vzniklo:

Jak vzniklo nové logo ČT

Nmasterovi logo ČT připomíná značku televize Prima Cool od studia Oficina:

Cool

Ostatně grafička Věra Marešová se podivila, proč „nový styl ČT nedělalo studio Oficina, které má v této oblasti mnohem větší zkušenosti a jejich práce dosahuje velkého ocenění„, když „studio Najbrt nemá takové zkušenosti v oblasti televizní grafiky, animace, motion designu“.

Fotograf Tomáš Třeštík se podělil o „retro brýlové obroučky Najbrt“:

Husákovy obroučky

V pohledu autora, který se podepisuje makovec, došlo i na redesign svastiky:

Redesign svastiky

A vyjádřil se i samotný Bůh: „Požádal jsem studio Najbrt, aby vytvořilo nové logo, které bude ve světě prezentovat křesťanství. Nyní vás mužu seznámit s výsledkem. Dnes večer budeme s kolegiem svatých diskutovat nad souhrnem desatera, které nám pan Najbrt doporučuje sdružit do nápisu NESERTE!!!,“ uvedl.

Bible

Zadejte i poštovní adresu, pošleme vám tištěný Médiář zdarma
Přihlásit odběr