V obnovené televizní premiéře dnes od 22 hodin uvede stanice CS Film snímek Víta Olmera podle scénáře Josefa Klímy Nahota na prodej. Hrají Lukáš Vaculík, Karla Tříska, Jiří Krampol. Film, který měl premiéru roku 1993, tuzemské televize dosud nevysílaly hlavně vinou autorskoprávních sporů.

Nej kampaní na YouTube je Fofola od Zaraguzy

Pod názvem Ads Leaderboard 2015 uvádí populární americký videoserver YouTube 25 nejúspěšnějších reklamních spotů roku na YouTube i v Česku. Podívejte se na ně.

Fofola Fofola z úspěšných reklam Kofoly

Fofola z úspěšných reklam Kofoly

Pořadí nejoblíbenějších reklam na YouTube v Česku za rok 2015 vévodí další z klipů umělé skupiny AquaBabes značky Aquila, s téměř 3 miliony zhlédnutí. Žebříčku, který zveřejnila česká pobočka Googlu, ale dominuje populární kampaň značky Kofola. Práce agentury Zaraguza obsadily celkem osm míst z první pětadvacítky. „Kofola se svou kampaní Fofola dokázala využít nejen zábavného kreativního konceptu, ale zejména algoritmu YouTube a dalších nástrojů, díky kterým se videa mohou k uživatelům dostat nejen prostřednictvím placeného prostoru,“ vysvětluje Petra Brodilová z Googlu.

„Podařilo se připravit jednu z nejvirálnějších kampaní v regionu s více než 30 miliony zhlédnutí online videí jen na oficiálních kanálech Kofoly,“ podotkl Michal Pastier, kreativní ředitel Zaraguzy pro Česko a Slovensko. Obecněji říká: „Výhodou tvorby pro YouTube je zejména to, že díky němu vznikají lepší reklamy. U televize se marketéři spokojí s tím, že si pozornost koupí. U YouTube už uvažují, zda to, co dají ven, je i zajímavé, přeposlatelné či zda svojí reklamou přinášejí emocionální, racionální nebo sociální benefit. Navíc musejí uvažovat dlouhodoběji, protože jejich video zůstává dostupné a sdílitelné i po kampani.“

Jaké má podle Pasiera být úspěšné online video? „Youtubeři naučili marketéry, že konzistence obsahu je efektivnější než neustálé změny v komunikaci. Právě vytvoření charakteru zabezpečí dlouhodobost komunikace. Nasazení vícero videí najednou navíc přinese bonus toho, že na sebe navzájem odkazují, a tím pádem získáte více než dalších 20 % zhlédnutí. Kampaň je také efektivnější, pokud má vlastní jazyk, a nejefektivnější slogany obsahují název produktu. Nejdůležitější je ale připravovat kampaň tak, že funguje jako nadpis článku, který si chcete přečíst. Pokud umíte vyjádřit myšlenku kampaně tak, že z toho vznikne titulek typu Šišlavý psík z reklamy na Kofolu skutečně existuje, máte šanci, že o ní budou psát média.“

V Česku lépe fungují kratší reklamní spoty, zatímco ve světě jsou úspěšnější až několikaminutové reklamy. Největší celosvětový zásah zaznamenala kampaň na mobilní hru Clash of Clans s hercem Liam Neesonem v hlavní roli, která měla premiéru u příležitosti loňského Super Bowlu. První desítku ovládly velké mezinárodní značky jako Hyundai, Adidas nebo Durex a žádná z nich se v ní neobjevuje dvakrát.

1. Aquila: AquaBabes 2016

kreativní agentura: Arnold Milano, mediální agentura: Inborn

2. Kofola: Kofola Meruňka 0,5 l: Fofola a moucha

kreativní i mediální agentura: Zaraguza

3. Kofola: Kofola Meruňka 0,5 l: Fofola a kost

kreativní i mediální agentura: Zaraguza

4. Kofola: Kofola Meruňka 0,5 l: Fofola a pop-up okno

kreativní i mediální agentura: Zaraguza

5. Kofola: Kofola Meruňka 0,5 l: Fofola a pizza

kreativní i mediální agentura: Zaraguza

6. Kofola: Kofola Meruňka 0,5 l: Fofola a vířivka

kreativní i mediální agentura: Zaraguza

7. Kofola: Kofola Meruňka 0,5 l: Fofola a couvání

kreativní i mediální agentura: Zaraguza

8. Kofola: Kofola Meruňka 0,5 l: Fofola a lednice

kreativní i mediální agentura: Zaraguza

9. YouTube Rewind: Now Watch Me 2015 | #YouTubeRewind

10. Kofola: Kofola Meruňka 0,5 l: Fofola a domino

kreativní i mediální agentura: Zaraguza

11. Jobs.cz: Čas na změnu / Jiří Burian

kreativní agentura: Outbreak, mediální agentura: Fragile Media

12. Kofola: Kofola Meruňka 0,5 l: Fofola a tulipán

kreativní i mediální agentura: Zaraguza

13. Axe: Axe Etiketa 21. století

kreativní agentura: Zaraguza, mediální agentura: PHD

14. T-Mobile: Ve vašich službách: LTE tablet

kreativní agentura: Saatchi & Saatchi, mediální agentura: MediaCom

15. Nike Women: Better For It – Inner Thoughts

kreativní agentura: Wieden+Kennedy, mediální agentura: MindShare

16. Edeka: Edeka Weihnachtsclip #heimkommen

17. H&M: From the Makers of Happy & Merry H&M presents Katy Perry

kreativní agentura: H&M, mediální agentura: iProspect

18. Old Spice: Mámina píseň

kreativní agentura: Wieden+Kennedy, mediální agentura: MediaCom

19. Nadace O2: Reakce na stará videa (+ Shopaholic Nicol)

kreativní agentura: Nydrle+Semelak, mediální agentura: H1.cz

20. Mojepirátství CZ: Sdílením to začalo, sdílením to může skončit

21. Nike Football: Nike Hypervenom II: See What They Can’t / Neymar jr.

kreativní agentura: Wieden+Kennedy

22. Samsung: Samsung Galaxy S6 edge+ : Official Introduction

23. L’Oréal: L’Oréal Paris MakeUp Genius

24. Google Mobile: Android: Friends Furever

25. Nadace O2: Máte nápad? / Stejk

kreativní agentura: Nydrle+Semelak, mediální agentura: H1.cz

K metodologii sestavení žebříčku

Google tvrdí, dbá na to, aby byla globální data, ze kterých se sestavují žebříčky YouTube Ads Leaderboard, zpracovávána stejnou metodologií v každé zemi. Jeden z požadavků, aby se spot do žebříčku dostal, je vysoká míra organického zhlédnutí videa vůči všem zhlédnutím (celková zhlédnutí = organické + spuštěné reklamou). Experti na statistiky YouTube tedy předpokládají počet organických zhlédnutí alespoň 10 % z celku, aby toto video vyhodnotili jako úspěšné.

Zadejte i poštovní adresu, pošleme vám tištěný Médiář zdarma
Přihlásit odběr