Čtvrteční večer patřil v pražském Karlíně slavnostnímu otevření místních kanceláří společnosti Goodbaby, která se zaměřuje na výrobu dětských sedaček, kočárků a podobného zboží. Její čerství představitelé Jan Řežáb (Socialbakers) a Eva Liba (ex Coca-Cola) pozvali řadu vzácných hostí, nechyběli jsme. Přineseme i rozhovor, teď mrkněte, jak Jan skládá golfky.

Nejdražší část kampaně Klasy zajistí McCann

Stát potvrdil i čtvrtého vítěze v třísetmilionovém tendru na propagaci kvalitních potravin.

Klasa

Značka Klasa v praxi

Státní zemědělský intervenční fond potvrdil i čtvrtého výherce v tendru na dvouletou propagaci kvalitních potravin Klasa. Je jím agentura McCann Prague, která zajistí nejdražší část zakázky – strategii, kreativitu a PR. Agentuře ČTK to potvrdila mluvčí fondu Vladimíra Nováková. Celá zakázka má objem 298 milionů Kč a jak Médiář informoval už dřív, menší části si rozdělí agentury Al-System Expo (expozice), Knowlimits (mediální strategie) a 1 Year & More Production (ochutnávky, soutěže, akce). „Konkrétní částky, které agentury nabídly, nemohu poskytnout,“ řekla dnes Nováková. Podle pozdějších informací z Věstníku veřejných zakázek jde o tyto částky: Al System Expo připadne 25 milionů Kč, agentuře Knowlimits 3 miliony Kč, 1 Year More & Production 110 milionů Kč a agentuře McCann 160 milionů Kč.

Výběr vítěze tendru na propagaci Klasy v posledních letech provázely komplikace. Výběrové řízení, podle něhož měla být Klasa propagována loni, fond definitivně zrušil začátkem prosince 2014. Účel smlouvy už nešlo naplnit, zdůvodnil fond své rozhodnutí. Veřejnou zakázku v předpokládané hodnotě 158 milionů Kč vypsanou v srpnu 2013 původně vyhrály agentury McCann-Erickson Prague a International Advertising Agency. Soutěž následně zrušil antimonopolní úřad. Nového vítěze se už fondu vybrat nepodařilo.

Reklamní kampaně v resortu ministerstva zemědělství čelily dlouhodobé kritice, například od Nejvyššího kontrolního úřadu. Ministerstvo zemědělství, Státní zemědělský intervenční fond a Vinařský fond podle předloňské prověrky Národního kontrolního úřadu vydaly na kampaně podporující potraviny a víno za šest let 1,5 miliardy Kč, aniž by zjišťovaly přínos kampaní. V některých tendrech byl prý porušen zákon o veřejných zakázkách.

Kolik stát hodlal dát za Klasu a kdo to chtěl

O vítězi rozhodovala komise od června 2015, kdy se do soutěže přihlásilo celkem 18 agentur s celkem 34 nabídkami.

Zakázka na značku Klasa sestávala ze čtyř částí.

  1. Nejdražší částí zakázky měla být její strategická, kreativní a PR část s předpokládanou hodnotou 128 milionů Kč. Na ni dostal SZIF devět nabídek, vyhrála ji agentura McCann Prague.
  2. Realizační část, do níž patří organizace ochutnávek, spotřebitelské soutěže a další propagační akce, si fond původně cenil na 88 milionů Kč. Na zakázku přišlo také devět nabídek. Zvítězila 1 Year & More Production.
  3. Mediální část zahrnující návrh mediální strategie a plánu, návrh mediálního nákupu či vyhodnocení komunikace měla stát 2,4 milionu Kč. Zájem o tento díl zakázky se projevil v sedmi nabídkách. Dostala ji Knowlimits.
  4. Poslední, expoziční část, má stát 20 milionů Kč, a sešlo se na ni devět nabídek. Vyhrála Al–System Expo.

Název firmy a jakou část zakázky měla zájem

  • A priori  1
  • Lion Communications  1,2,3
  • 1 Year & More Production  2
  • Dedeman  4
  • McCann-Erickson Prague  1,2,3,4
  • WMC Praha 1
  • Al–System Expo  4
  • Havas Worldwide Prague  1
  • MVP Agency  4
  • Ogilvy & Mather  1,2,3,4
  • McCoy & Partner  2
  • Carat Czech Republic  1,2,3,4
  • Comunica  1,2,3,4
  • Young & Rubicam Praha  1,3
  • Výstaviště České Budějovice  4
  • Knowlimits  3
  • Agentura Gate  2,4
  • Leones Production  2

 Zdroj: Státní zemědělský intervenční fond