Odstartoval lifestylový web Ženy.cz, se sloganem Hýbeme světem, kromě vlastních materiálů bude přinášet obsah časopisů Moje psychologie, Dieta, OK! Magazine a F.O.O.D. téhož vydavatele CN Invest. „Nechceme kopírovat stávající weby pro ženy. Vidím velký potenciál v tom, přinášet více obsahu z reálného života,“ uvádí šéfka projektu Dita Křížová, jež do března dělala v digitálním týmu Českého rozhlasu. Projekt chce za rok získat půl milionu reálných uživatelů měsíčně.

Nejlepší české PR: Bezkola.cz od AMI

Výsledky 9. ročníku České ceny za public relations

Vítězové 9. ročníku. Kliknutím zvětšíte

Vítězové 9. ročníku. Kliknutím zvětšíte

Tuzemská Asociace public relations agentur v úterý, opět v pankrácké restauraci Aureole vysoko nad Prahou, udělila trofeje 9. ročníku České ceny za PR. Absolutním vítězem se v konkurenci rekordních 146 přihlášených projektů stala kampaň propagující pojištění kol Bezkola.cz od AMI Communications pro Českou pojišťovnu, která tak upozorňovala na problematiku krádeží jízdních kol, když jich čtrnáct nezabezpečených odložila v centrech největších měst.

Absolutním vítězem se stal tým AMI Communications za projekt Bezkola.cz

Absolutním vítězem se stal tým AMI Communications za projekt Bezkola.cz

Trofej pro absolutního vítěze

Trofej pro absolutního vítěze

Večerem tradičně jako konferenciér provedl Ondřej Hejma

Večerem tradičně jako konferenciér provedl Ondřej Hejma

AMI Communications byla i letos nejúspěšnější, následovaná konkurentkami Ogilvy PR a Bison & Rose.

„OLYMPIJSKÉ“ POŘADÍ AGENTUR V ČESKÉ CENĚ PR 2014
zlato stříbro bronz celkem medailí celkem bodů
AMI Communications 3 2 6 11 55
Ogilvy PR 4 3 7 43
Bison & Rose 2 1 2 5 27
Native PR 2 1 3 18
Inspiro Solutions 1 2 3 13
Bílý medvěd 1 1 2 11
PRAM 1 1 2 9
PR Konektor 1 1 7
Havas 1 1 7
Taktiq Communications 1 1 7
Hill & Knowlton 1 1 5
AC&C 1 1 5
Pleon Impact 1 1 5
Boomerang 1 1 5
Rubikon PR 1 1 4
Guideline 1 4
Konektor Social 1 4
Za zlatou 7 bodů, za stříbrnou 5 bodů, za bronzovou 4 body.

Ceny byly uděleny celkem v 19 ze 20 kategorií, uděleny nebyly v kategorii Politická komunikace, politické PR, public affairs (z níž přitom vzešel loňský vítěz, Schwarzenbergova prezidentská kampaň).

KOMPLETNÍ VÝSLEDKY 9. ROČNÍKU ČESKÉ CENY ZA PR
Vybíralo se z přihlášených projektů proběhlých od 1. ledna 2013 do 10. dubna 2014.
Firemní (korporátní) komunikace
1 Zlepši si techniku Ogilvy Public Relations Vysoká škola báňská – technická univerzita Ostrava
2 Češi a bydlení AC&C Public Relations Hypoteční banka
3 Soutěž O nejlepší školní oběd AMI Communications Všeobecná zdravotní pojišťovna (VZP)
Zvláštní ocenění (PR agentury by měly podporovat kreativitu a komunikovat s komunitou): Konektor zve na Schodiště PR.Konektor Konektor
Společenská odpovědnost a filantropie
1 Potraviny pomáhají – První národní potravinová sbírka Byznys pro společnost Byznys pro společnost
2 Výmoly.cz Generali Pojišťovna Nadace pojišťovny Generali
3 V kůži parkinsonika Medica Healthworld Společnost Parkinson o.s. a Spoločnosť Parkinson Slovensko
Business-to-Business (B2B)
1 Index očekávání firem Externí komunikace ČSOB společně s agenturou Bison & Rose ČSOB
2 Patentuj! Hill+Knowlton Strategies Úřad průmyslového vlastnictví
3 Unie vydavatelů: Tisk je mrtvý. Ať žije tisk! AMI Communications Unie vydavatelů
Business-to-Consumer (B2C)
1 Bezkola.cz Česká pojišťovna / AMI Communications Česká pojišťovna
2 nebylo uděleno
3 HTC One: mobilní hvězda pro celý rok AMI Communications HTC
Interní komunikace
1 Utrhněte si svoji příležitost Native PR Mondi Štětí
2 Co se děje v O2 po pracovní době? Bison & Rose Telefónica Czech Republic
3 Interní vánoční kampaň – Extra výhody Bison & Rose Telefónica Czech Republic
Krizová komunikace
1 nebylo uděleno
2 Odchod AXA Bank z českého trhu Ogilvy Public Relations Finanční skupina AXA
3 Třídenní uzavření pražského metra hollywoodskými filmaři AMI Communications Dopravní podnik hl. m. Prahy
Digital & social media
1 Výmoly.cz Generali Pojišťovna Nadace pojišťovny Generali
2 nebylo uděleno
3 Social PR kampaň k uvedení Huawei Ascend P6 Inspiro Solutions Huawei Technologies (Czech)
Politická komunikace, politické PR, public affairs
1
žádná cena nebyla v této kategorii udělena
2
3
Finanční trh a finanční služby
1 Bezkola.cz Česká pojišťovna / AMI Communications Česká pojišťovna
2 Výmoly.cz Generali Pojišťovna Nadace pojišťovny Generali
3 Počítáme s vámi agentura Bison & Rose ve spolupráci s oddělením externí komunikace ČSOB Era (obchodní značka Československé obchodní banky, a.s.)
Spotřební zboží
1 Fitmin Pestaurace Ogilvy Public Relations Dibaq a.s. (značka Fitmin)
2 Heineken na Designbloku 2013 PLEON Impact HEINEKEN Česká republika
3 Pravý, nebo Levý Twix s Ondřejem Sokolem a Igorem Chmelou AMI Communications Wrigley
Zvláštní ocenění za integrovanou komunikaci: Jak prodat před Vánoci co nejvíce piva Pilsner Urquell Plzeňský Prazdroj společně s AMI Communications Plzeňský Prazdroj
Farmacie, zdravotnický sektor
1 Kampaň na podporu osvěty a správné léčby schizofrenie – Jsem jako ty Bílý Medvěd Public Relations Janssen Cilag
2 Záchrana komunikace značky Mentor po kauze odnětí prsou Angelině Jolie AMI Communications Johnson&Johnson
3 Soutěž O nejlepší školní oběd AMI Communications Všeobecná zdravotní pojišťovna (VZP)
Technologie, IT
1 Fiktivní tisková konference Bison & Rose Telefónica Czech Republic
2 HTC One: mobilní hvězda pro celý rok AMI Communications HTC
3 Social PR kampaň k uvedení Huawei Ascend P6 Inspiro Solutions Huawei Technologies (Czech)
Státní správa, veřejný a neziskový sektor
1 Zlepši si techniku Ogilvy Public Relations Vysoká škola báňská – technická univerzita Ostrava
2 nebylo uděleno
3 Potraviny pomáhají – První národní potravinová sbírka Byznys pro společnost Byznys pro společnost
Zvláštní ocenění za odvahu a osobní nasazení: Čechy v ČR nechceme Karel Goldmann – Propagandista iniciativa Čechy v ČR nechceme
Průmysl
1 Utrhněte si svoji příležitost Native PR Mondi Štětí
2 nebylo uděleno
3 Lední medvěd pod elektronovým mikroskopem Bílý Medvěd Public Relations FEI Czech Republic
Služby
1 Gulliverovy cesty Ogilvy Public Relations easyJet Airline Company Limited
2 Jak (ne)svačí čeští školáci Ahold Czech Republic Ahold Czech Republic
3 Regionální potraviny v obchodních řetězcích: Tesco spolupracuje s lokálními výrobci potravin Native PR Tesco Stores ČR
Zábava a sport
1 Ať ragby má své místo! PR.Konektor Česká rugbyová unie
2 Lhostejnost nám není lhostejná PRAM Consulting Jizerský Filmový Spolek – JiFiS
3 Festival světla Signal Rubikon Public Relations Fresh Films
Klasická firemní média (firemní publikace aj.)
1 Originál – jedinečný po všech stránkách Havas PR Prague Telefónica Czech Republic
2 Albertoviny Boomerang Publishing Ahold Czech Republic
3 Magazín Vlastní cestou Rodinný pivovar BERNARD Rodinný pivovar BERNARD
Zvláštní ocenění za statečný boj s pověstí: Město Dubí – město lázeňství a porcelánu – centrum východního Krušnohoří Město Dubí – město lázeňství a porcelánu – centrum východního Krušnohoří Město Dubí
On-line média (intranet, webové stránky, RSS, PDA aj.)
1 Vím proč AMI Communications a LMC Skupina ČEZ
2 Social PR kampaň k uvedení Huawei Ascend P6 Inspiro Solutions Huawei Technologies (Czech)
3 Minimax TV: Děti si povídají se zvířátky! Konektor Social Chello Central Europe
Akce a události
1 Stratocaching TAKTIQ Communications a Žádná věda o.s. ESET (generální partner), AXIS Communications, BASF, Citroen, Nano Energies (hlavní partneři)
2 Fitmin Pestaurace Ogilvy Public Relations Dibaq a.s. (značka Fitmin)
3 Kabát za mobil GUIDELINE Nadační fond Kapka naděje
Sólokapr
1 Potraviny pomáhají – První národní potravinová sbírka Byznys pro společnost Byznys pro společnost
2 Nezapomeňme na metanol Ogilvy Public Relations Unie výrobců a dovozců lihovin ČR
3 Lhostejnost nám není lhostejná PRAM Consulting Jizerský Filmový Spolek – JiFiS

Novinkou letošního ročníku byla kategorie Zábava a sport, ve které porotci vybírali ze 12 přihlášených projektů. K nejsilněji zastoupeným kategoriím patřily kategorie B2C (43 projektů), Společenská odpovědnost a filantropie (28 projektů) a Akce a události (22 projektů).

POČET PROJEKTŮ A PŘIHLÁŠEK V ČESKÉ CENĚ ZA PR
2009 2010 2011 2012 2013 2014
projektů 63 95 102 136 118 146
přihlášek 116 138 171 203 209 272