Nejvíc peněz do reklamy v českých médiích, dle ceníků zhruba 148 milionů Kč vložil minulý měsíc britsko-nizozemský producent spotřebního zboží Unilever. Ukazuje to monitoring mediálních investic Admosphere.
Zatímco v únoru se nejmohutněji propagovaly léky, nejsilněji inzerujicí kategorií výrobců zboží v březnu byly automobilky. Ty kvůli propagaci osobních vozů skoupily prostor v ceníkové hodnotě 375 milionů Kč, z toho nejvíc Hyundai, 60 milionů Kč.
Soudě podle ceníkových sazeb nakoupila v březnu víc prostoru v médiích Sazka, za 66 milionů, o měsíc dřív to bylo 55 milionů. Výrazně naopak polevila inzertní aktivita Mountfieldu.
TOP 10 ZADAVATELŮ DLE CENÍKOVÉ HODNOTY REKLAMNÍHO PROSTORU, 1. - 31. 3. 2012 | |
zadavatel (vlastník značky) | ceníková hodnota reklamního prostoru v milionech Kč, zaokrouhleno |
Unilever ČR | 148 |
L’oréal Česká republika | 102 |
Nestlé Česko | 98 |
Procter & Gamble Czech Republic | 74 |
Lidl Česká republika | 70 |
Henkel ČR | 69 |
Sazka | 66 |
Telefónica Czech Republic | 65 |
Kraft Foods ČR | 65 |
Hyundai Motor Czech | 60 |
TOP 10 KATEGORIÍ DLE CENÍKOVÉ HODNOTY REKLAMNÍHO PROSTORU, 1. - 31. 3. 2012 | |
kategorie | ceníková hodnota reklamního prostoru v milionech Kč, zaokrouhleno |
Osobní automobily | 375 |
Parfémy a toaletní přípravky | 360 |
Bankovní a spořitelní služby | 358 |
Léky | 210 |
Kakao, čokoláda a cukrovinky | 200 |
Vitamíny, minerály, potravinové doplňky | 159 |
Širokosortimentní prodejny a řetězce s převahou potravin | 151 |
Detergenty, čisticí a lešticí prostředky | 145 |
Mléko, mléčné výrobky a sýry | 123 |
Suchary a sušenky; trvanlivé cukrářské výrobky | 104 |
Zdroj: Admosphere (monitoring internetu: SPIR-Mediaresearch, tv sledovanost: ATO-Mediaresearch). Jde o ceníkovou hodnotu reklamního prostoru v tisku, v televizi, v rozhlasu, online a na venkovních nosičích, do níž nejsou promítnuty slevy ani bartery. Skutečné výdaje mohou být nižší. Bez vlastní inzerce. |
Co nabídne Warner TV a nový Max
Warner TV je další způsob, jak zpeněžíme obsah, popisuje Václav Paleček z Warner Bros. Discovery
První ročník nové soutěže
Ceny nejlepším firemním podcastům rozdány
Kompletní výsledky 16. ročníku soutěže
Young Lions vyhráli mladí ze Zaraguzy, DDB, Saatchi & Saatchi, MSL, Leo Burnett a Prazdroje
Pokud jste nestihli přes týden