Agentura Pleon Impact si dnes spolu s novináři připomněla rok projektu Pleon Newsroom. — Plzeňská firma InMeteo spustila k webu In-počasí také novinku VentuSky s daty o klimatu ve vysokém rozlišení.

Nejvíc Pecek mají Core 4 a Saatchi, hercem roku Polášek

Jedenadvacátý ročník soutěže Prima Zlatá pecka ocenil české i slovenské agentury.

Reklamním hercem roku se stal Josef Polášek, jehož nejslavnější reklamu nasadila Kofola v nové verzi

Hercem roku se stal Josef Polášek, jehož nejslavnější reklamu nasadila Kofola v nové verzi

Nejoceňovanějšími agenturami v letošním 21. ročníku soutěže Prima Zlatá pecka se staly Saatchi & Saatchi Prague z uskupení Lion Communications a slovenská digitální agentura Core 4. Jako nejoblíbenějšího herce v reklamě zvolilo 12.000 hlasujících Josefa Poláška, následovaného Ivanem Trojanem a Tomášem Jeřábkem. Agentura Scholz & Friends získala kromě Zlaté pecky ještě speciální Mediální cenu v podobě šeku na čtvrt milionu korun za svou rozhlasovou kampaň pro sdružení Helppes – Centrum výcviku psů pro postižené. Internetovou a multimediální cenu si odnesla slovenská agentura This is Locco za online kampaň pro výrobce burgerů Street54burger a ocenění Product Placement Award agentura Triad Advertising za projekt pro kávu Jihlavanka. 

Vítězové soutěže Prima Zlatá pecka 2015

Zlatá pecka

kategorie

přihlašovatel / agentura

název exponátu

zadavatel / klient

1

TV spot

Kaufland Česká republika 

Schöne Velikonoce

Kaufland Česká republika

2

TV spot

Jandl, marketing a reklama

COOP Jednota – Kolesománia

COOP Jednota Slovensko, spotrebné družstvo

3

TV spot

Lion Communications – divize Saatchi & Saatchi Prague

Ve vašich službách – Ještěr

T-Mobile Czech Republic

4

TV spot

Lion Communications – divize Saatchi & Saatchi Prague

Ve vašich službách – Pec nám spadla

T-Mobile Czech Republic

5

Multimediální a internetová prezentace

Core 4

Prinášame klasiku do moderného života

Slovenská sporiteľňa

6

Internetové reklamní formáty

Core 4

Prinášame klasiku do moderného života

Slovenská sporiteľňa 

7

Product placement

Starcom Mediavest Group

ShowRec Úplně nejvíc (branded content/PP Strongow)

Heineken Group

8

TV spot

Národní galerie v Praze

Homolka a Čapek

Národní galerie v Praze

9

Multimediální a internetová prezentace

Made by Vaculik

Najčerstvejšie Tesco

Tesco

10

Tisková inzerce

Guideline

Mlčení bolí!

Asociace intervenčních center ČR

11

TV spot

VCCP 

Skříňky – kampaň

SOS dětské vesničky

12

Product placement

Omnicom Media Group, divize Fuse

Ohýbací notebooky HP v pořadu Ohýbej léto

Hewlett Packard Česká republika

13

Jiné / direct mail

Scholz & Friends

Půjčka ProBydlení – sardinky

Wüstenrot – stavební spořitelna 

14

Firemní prezentace

Pink Productions 

Fotografie kolekce Solitaires pro katalog Preciosa Lighting

Preciosa Lighting

15

Tisková inzerce

Comtech Group

Skutečný dárek

Člověk v tísni

16

Plakát

Loosers

2GIS – Víme přesně kam a jak v Praze

2GIS CZ

17

TV spot

Havas Worldwide Prague 

Petsuo

Ekokom

18

Plakát

Respect APP 

Medik roka

Svet zdravia

19

Rozhlasový spot

Istropolitana Advertising, s.r.o.

Tennis day

Peugeot Slovakia

20

Multimediální a internetová prezentace

Dark Side

Věk se neříká

Poradna pro občanství, občanská a lidská práva

Vítězové zvláštních mediálních cen

Media Marketing Services              Kč 250.000,-

Rozhlasový spot

Scholz & Friends

Helppes – Superden Dogs For People

Helppes – Centrum výcviku psů pro postižené

internetová a multimediální cena

Internetové reklamní formáty

This is Locco

Aliancia za Hovädzinu

Street54 burger

Product Placement Award

Product placement

Triad Advertising

Dívka ve žlutém

Tchibo

Nejlepší herec v reklamě

 

TV spot

Kofola – marcipánová

Josef Polášek

Výsledky soutěže Prima Zlatá pecka byly vyhlášeny ve čtvrtek 25. února v pražském klubu Lávka. Slavnostní večer byl tentokrát spojen s projekcí světových reklam Noc reklamožroutů, která se v Česku uskutečnila poprvé před dvaceti lety. Partnerská televize Prima navíc pořádala na nedaleko kotvící lodi Nepomuk Benátskou noc.

Soutěž se zúčastnilo 31 agentur a zadavatelů z Česka a ze Slovenska, počet přihlášených prací stoupl z loňských 141 na letošních 168. Vedle silné kategorie televizních a rozhlasových spotů zaznamenala velký nárůst i internetová reklama. Pokles čtenosti tištěných médií kopíroval pokles prací v kategorii tisková inzerce.

Nejvíc pecek pro Saatchi a Core 4

V hlavní soutěži Prima Zlatá pecka pak bylo rozdáno tradičních dvacet Zlatých pecek, z toho šest slovenským a čtrnáct českým pracem.

Dvakrát si šly pro tuto cenu zástupci divize Saatchi & Saatchi Praha z uskupení Lion Communications a reprezentanti slovenské digitální agentury Core 4. Saatchi & Saatchi vyhrála obě pecky za televizní spoty z loňské reklamní série T-Mobilu nazvané Ve vašich službách s hercem Ivanem Trojanem coby tajným agentem. Cenu obdržely spoty Pec nám spadla a Ještěr.

Core 4 zaujala porotu svou kampaní Přinášíme klasiku do moderního života zadavatele Slovenská sporiteľňa, propagující hudební festival Viva Musica. Agentura si jako protagonistu kampaně zvolila Ludwiga van Beethovena a reinkarnovaného skladatele konfrontovala s výdobytky moderní doby. Pecky získala za multimediální a internetovou prezentaci a za internetové reklamní formáty.

Soutěž Prima Zlatá pecka pořádá Asociace českých reklamních agentur a marketingové komunikace, koná se pod záštitou Ministerstva průmyslu a obchodu.

Nejlepším hercem se stal Polášek

Ocenění Nejlepší herec v reklamě si odnesl Josef Polášek, který se do historie české reklamy zapsal zejména jako tatínek ve známém vánočním spotu Kofoly zvaném Zlaté prasátko. Tu Kofola o loňských vánocích opět připomněla prostřednictvím aktualizované verze propagující marcipánovou příchuť.

Aktuálně Polášek vystupuje spolu s dalšími herci například ve spotu RWE, spojeném se soutěží Český lev.  

O Poláškově vítězství rozhodl speciální výzkum v rámci dlouhodobého výzkumného projektu Český národní panel, v němž mohli respondenti hlasovat o 88 hercích a herečkách, kteří hráli v českých reklamách. Hlasovacích dotazníků bylo vyplněno 18.000.

Na dalších čtyřech příčkách se za Poláškem objevili:

Vítěz Polášek převzal ocenění z rukou svého loňského předchůdce Jiřího Vyorálka a prezidenta Herecké asociace Jiřího Hromady.  

Nejlepší televizní reklamou s celebritou roku 2015 se stala už zmíněná reklama Kofoly na marcipánovou vánoční edici, která běžela v televizi v souhrnu bezmála devět hodin, přičemž ceníková hodnota kampaně dosáhla podle organizátorů Zlaté pecky 22 milionů Kč.

Product placement vyhrála dívka ve žlutém

Cenu Product Placement Award vyhrála agentura Triad Advertising za projekt Dívka ve žlutém, který dostal kávu Jihlavanka z produkce Tchibo Praha do vysílání televizního seriálu Přístav televize Prima.

Dívka ve žlutém

Dívka ve žlutém

Agentura vytvořila „devětadvacetiletou bloggerku Jitku“ s přezdívkou Dívka ve žlutém, která se objevila v seriálu, a navíc získala kromě vlastního webu i svůj facebookový a instagramový profil. Agentura uspěla mezi 18 finalisty.

Mediální cena míří do Scholz & Friends

Mediální cena společnosti Media Marketing Services na mediální vysílání v hodnotě 250.000 Kč putuje do agentury Scholz & Friends za rozhlasové spoty pro občanské sdružení Helppes – Centrum výcviku psů pro postižené. 

Spoty lákaly k návštěvě tradiční akce Superden Dogs For People, která se loni konala 12. září ve výcvikovém areálu Helppes v pražském Motole. 

Internetovou cenu získali Slováci

Čtvrté speciální ocenění, a sice Internetovou a multimediální cenu získala slovenská agentura This is Locco za speciální online projekt pro výrobce burgerů Street54burger. Projekt nazvala Aliancia pre hovädzinu. Agentura využila celospolečenského tématu, jímž bylo v době realizace kampaně referendum o legalizaci sňatku osob stejného pohlaví, a upořádala „referendum“ s obdobně koncipovanými otázkami, které ale měly podpořit používání tradičního hovězího masa. Otázky zněly:

  1. Souhlasíte s tím, aby se jako hamburger nemohlo označovat žádné jiné spojení, než svazek jedné žemle a jednoho masa?
  2. Souhlasíte s tím, aby školy nemohly očekávat, že se děti zúčastní školního oběda, pokud tam rodičům nebo dětem samotným nechutná?
  3. Souhlasíte s tím, aby párům nebo skupinám nezodpovědných osob nebylo umožněno osvojení (adopce) hovězího a jeho následná výchova? 

Za trojité „ano“ získali účastníci referenda k burgeru pivo zdarma. K projektu vznikla speciální microsite (v současnosti už je mimo provoz), kterou doplňovaly posty na Facebooku.  

Hlavní porota soutěže

Letošní hlavní porotu tvořili režisér F. A. Brabec, skladatel a dirigent Varhan Orchestrovič Bauer, herec a režisér Jiří Mádl, producent a scénárista Ondřej Trojan, zvukař Daniel Němec, akademický malíř a výtvarník Pavel Koutský, střihač Jiří Brožek, fotograf a režisér Michal Pacina, ředitel STEM/Mark Jan Tuček, členové poroty multimédií Tomáš Jindříšek, Simona Kijonková, Tomáš Bursík, Jan Horák, Jasna Sýkorová a Monika Tomčíková. Čestným předsedou poroty byl několikanásobný držitel ceny World Press Photo, fotograf Antonín Kratochvíl.

Odborná porota pro product placement

O kategorii product placementu rozhodovala speciální odborná porota ve složení Hana Halvorsen-Banks z TV Branded Entertainment Fuse.CZ, Pavla Bártová, head of creative sales mediálního zastupitelství Primy Media Club, Ivan Krejčí, předseda Rady pro rozhlasové a televizní vysílání, Vladimír Pořízek, provozní ředitel FTV Prima a Josef Vlček, vedoucí obchodního oddělení České televize. Porotě předsedal Štěpán Wolde, jednatel mediálního zastupitelství Media One.

Zadejte i poštovní adresu, pošleme vám tištěný Médiář zdarma
Přihlásit odběr