Kdo jste přihlášeni k našemu newsletteru a zadali jste úplné údaje, můžete se už tento týden těšit na čtvrté číslo tištěného čtvrtletníku Médiáře. Přináší to nejlepší z našeho webu za uplynulý čtvrtrok, ale třeba také původní report z akce Snapujem! Podívejte se na obsah a na titulní stranu.

Nejvíc si v digitální agentuře vydělá designér

Millward Brown se na třech kontinentech ptal, jak to chodí v digitálních agenturách.

Průměrná digitální agentura v Česku v loňském roce dokončila v průměru 24 projektů. Na každém přitom dělala průměrně dvě měsíce, z toho 7 % z nich dodala po termínu. Za projekt si přitom účtovala v průměru 29.000 dolarů (kolem 700.000 Kč). Češi tak odevzdávají míň hotových zakázek než v USA, Británii, Austrálii i zemích Beneluxu, činí tak ale dvakrát rychleji, nejmíň třikrát levněji a minimálně třikrát líp dodržují časový plán. Nejčastější stížností manažerů českých digitálních agentur tak je, že klienti vyžadují hodně práce za méně peněz.

Tvrdí to studie Millward Brown pro českou firmu Kentico Software. Výzkum se v prosinci 2015 obrátil ke třem stům seniorních manažerů digitálních agentur na třech kontinentech (Evropa, Amerika, Austrálie).

Nejlíp placeni jsou v digitálních agenturách designéři. Grafický designér i designér uživatelského rozhraní (UX) si podle průměru ze tří kontinentů přijdou na 35 dolarů (přes 800 Kč) za hodinu, vývojáři pak 31 dolarů (skoro 750 Kč), marketéři 30 dolarů (přes 700 Kč). V Česku jsou na špici designér UX, respektive vývojář, pak grafický designér, nakonec marketér.

Platy v digitálních agenturách. Millward Brown, prosinec 2015

Platy v digitálních agenturách. Millward Brown, prosinec 2015

Millward Brown se ptal i na to, co digitální agentury plánují v roce 2016. Manažeři českých digitálních agentur se relativně nejvíc zavazovali k větším investicím do softwaru (podle preferencí řadí typ softwaru v pořadí: komerční, open-source, vyvinutý inhouse), potom k najímání víc lidí, pak k plánu práci víc outsourcovat.