Náš jitřní newsletter přešel na letní provoz: v červenci a srpnu ho budeme posílat jednou týdně, vždy v pondělí. Prázdninová dobrodružství týmu Médiáře můžete sledovat na Instagramu.

NetMonitor má pět nabídek, AdMonitoring jednu

SPIR zveřejnil jména zájemců o realizaci stěžejních výzkumů českého internetu.

Do výběrového řízení na projekt měření návštěvnosti českého internetu NetMonitor přišlo celkem pět nabídek. O projekt měření výdajů do celoplošné internetové reklamy AdMonitoring se uchází jedna firma. Tendr pro období let 2017 až 2020 vyhlásilo Sdružení pro internetový rozvoj (SPIR) letos v září. Stávajícímu dodavateli výzkumu, kterým je výzkumná společnost Gemius, skončí smlouva k 31. prosinci 2016.

Lhůta pro podání nabídek vypršela 13. listopadu 2015.  O realizaci NetMonitoru se ucházejí Gemius, GfK, Ipsos a Median plus další společnou nabídku předložily společnosti TNS Aisa, Kantar Media a comScore. O projekt AdMonitoring projevila zájem výzkumná společnost Nielsen Admosphere.

Všechny nabídky bude posuzovat pověřená pracovní skupina SPIR. Vyhlášení výsledků výběrového řízení je plánováno na únor. V roce 2016 také proběhne implementace systému a testování dat další vlny měření.

NetMonitor poskytuje auditovaná data návštěvnosti internetových médií a sociodemografického složení jejich návštěvníků. Definuje velikost internetové populace v Česku a sleduje téměř 500 internetových médií.

AdMonitoring je systém měření části internetové reklamy, který přináší informace o výši reklamních investic a proběhlých i aktuálních kampaních do úrovně jednotlivých inzerátů.