Konečně je to tady. V prvním zářijovém týdnu pořádáme hvězdně obsazenou debatu o studii Marka Cichoně o vztahu agentur s marketéry ve velkých firmách. Zajistěte si lístky včas.

Nova a Prima se přou o seriál Vinaři

Klíčová novinka Primy vznikala před čtyřmi lety pro Novu.

Tereza Kostková, Hynek Čermák a Václav Postránecký v seriálu Vinaři. Foto: TV Prima

Tereza Kostková, Hynek Čermák a Václav Postránecký v seriálu Vinaři. Foto: TV Prima

Mezi televizí Nova a Prima se rozhořel spor o seriál Vinaři, klíčovou podzimní novinku televize Prima. Nova, pro kterou koncept původně vznikal, po konkurenční televizi požaduje vypořádání všech práv, za něž při přípravě díla zaplatila. Médiím to sdělila mluvčí Novy Anna Suchá.

Seriál Vinaři, který Prima vysílá v neděli večer, patří k nejúspěšnějším pořadům této televize. Zahájení seriálu na konci prázdnin pro ni bylo dokonce nejúspěšnějším startem vlastního pořadu od dob VyVolených a Rodinných pout v roce 2005.

Nova ale nyní tvrdí, že s využitím práv na koncept připravovaný původně pro ni nesouhlasila. „Nova zvažuje veškeré právní cesty, jak svá zákonná práva chránit. Snažíme se dohodnout s Primou o vypořádání všech práv ke konceptu seriálu Vinaři tak, aby nebyli poškozeni televizní diváci,“ uvedla Suchá. Podle televize lze postup označit za „bezprecedentní porušení autorského práva a nekalou soutěž“.

Podle Primy Nova zareagovala až poté, co konkurence vedla v průběhu srpna masivní komunikační kampaň a pak 31. srpna odvysílala úvodní díl s nadprůměrnými výsledky, s téměř dvoumilionovou sledovaností. Pořad tak byl nejúspěšnějším vlastním pořadem Primy od roku 2005. „Až týden poté, v pátek 5. září, podala společnost CET 21 návrh na vydání zmíněného předběžného opatření, které nám mělo v dalším vysílání seriálu zabránit. Městský soud v Praze následně návrhu CET 21 nevyhověl,“ přibližuje mluvčí Primy Marie Fianová.

Původní koncept seriálu pro Novu připravoval v roce 2010 tým autorů, který se nyní podílí na produkci stejnojmenného pořadu vysílaného Primou. S autory seriálu má údajně uzavřené platné smlouvy, které jim nedovolují vyrábět stejný nebo podobný pořad pro nikoho jiného.

„CET 21 tvrdí, že má licence k aranžmá seriálu a scénáři jeho prvního dílu. Z podkladů, které CET 21 soudu předložila, a také z podkladů, které jsme získali od producenta seriálu, však podle nás vyplývá pravý opak,“ uvedla mluvčí Primy. „Postup CET 21 nám připadá nezvyklý a nepochopitelný, ale nebráníme se diskuzi a vzájemnému vysvětlení stanovisek. Pokud bude CET 21 spor eskalovat a podá žalobu, budeme se bránit v rámci občanského soudního řízení,“ dodala.

Seriál Vinaři vypráví epizody, které se odehrávají na jižní Moravě. Na seriál je navázána řada marketingových a prodejních aktivit. Prostřednictvím product placementu se v něm prezentují výrobci dveří a zárubní Solodoor, společnost Elko EP prodávající produkty pro chytrou domácnost zase ve vlastní kampani využívají dvě z postav hrané Tomášem Matonohou a Lucií Benešovou. Prima představila také související edici vín od Karla Rodena.