Jan Dražan, zástupce šéfredaktora Echa, a Jan Pergler, někdejší novinář, teď manažer v ČSOB, vydávají ve vlastním Nakladatelství Zeď druhou knihu. První byla série rozhovorů Náš Václav Havel, druhou je román Ferdinanda Peroutky Oblak a valčík. První pokřtili 17. listopadu, druhou pak 7. prosince a úspěšně na ni vybírali na Hithitu. Obě je možné běžně koupit, i přes internet.

Nová agentura Bard PR chce sloužit sociálnu

Josef Petr a Petr Freimann založili novou PR agenturu, zaměřenou výhradně na CSR.

Josef Petr

Josef Petr

Novou agenturu Bard PR představili v Praze na letošním veletrhu neziskových organizací NGO Market její zakladatelé Josef Petr a Petr Freimann. Agentura se chce zaměřit výhradně na komunikaci a kampaně neziskových organizací, sociálních podniků a firemních projektů společenské odpovědnosti (CSR). Zatím nemá právní subjektivitu.

Petr Freimann

Petr Freimann

„Specializujeme se na klienty, kteří chtějí změnit kus světa kolem sebe k lepšímu. Kromě poskytování služeb se soustředíme také na rozvíjení a sdílení know-how, které se týká komunikace projektů,“ tvrdí Petr. Na otázku, jak vidí ekonomický model agentury, odpověděl, že ekonomická motivace se s takovým záměrem nevylučuje. „V neziskovém sektoru je to s financemi samozřejmě složitější než v sektoru firemním. Na druhé straně se v něm pohybujeme už 10 let a víme, že i tady je potřeba dělat komunikaci s velkým přesahem do marketingu, a čím dál víc organizací je ochotných do této oblasti investovat – samozřejmě často s tím, že se jim vynaložené prostředky vrátí například v podobě dobrovolníků a dárců,“ řekl Médiáři Petr.    

Oba zakladatelé připravovali v minulosti podle svého vyjádření například dlouhodobou kampaň Suchej únor na podporu mužského zdraví nebo knihu Bezpřístřešníci mapující příběhy lidí z ulice. Externě spolupracují se zakladatelkou sociálního podniku Pragulic Terezou Jurečkovou [jde o průvodcovskou službu ukazující turistům město z perspektivy bezdomovců, kteří fungují jako průvodci, pozn. red.] nebo dokumentaristou Michalem Gálikem.

Název agentury je podle zakladatelů odvozený z galské a britské historie a mytologie. Bardi byli potulní vypravěči, kteří putovali od vesnice k vesnici nebo se nechávali najímat na dvorech panovníků. „Byli nositeli lidové tradice, ovládali umění komunikace a v příbězích často oplývali určitým druhem magie, která jim pomáhala učinit jejich vyprávění neodolatelným,“ prohlašuje Petr.