Konečně je to tady. V prvním zářijovém týdnu pořádáme hvězdně obsazenou debatu o studii Marka Cichoně o vztahu agentur s marketéry ve velkých firmách. Zajistěte si lístky včas.

Nova loni zvedla tržby o 4 %, provozní zisk o 7 %

Výnosy ze satelitu, kabelu a předplatného rostly majiteli Novy víc než příjmy z reklamy.

Tuzemské televizní aktivity bermudské Central European Media Enterprises (CME), tedy televizní skupiny Nova, zakončily loňský rok s výnosy meziročně vyššími o 4 % ve výši 190 milionů dolarů (zhruba 4,9 miliardy Kč), provozní zisk OIBDA loni vzrostl o 7 % na 77 milionů (asi 1,95 miliardy Kč). V posledním kvartálu 2016 přitom tržby rostly jen o 3 %, zisk naopak o plných 10 %. Mateřská firma Novy to uvedla v dnešním oznámení výsledků.

Firma uvádí, že trh s reklamou se v šesti zemích, kde působí (kromě Česka je to Slovensko, Maďarsko, Slovinsko, Bulharsko a Rumunsko) vzrostl o 6 %, přičemž její výnosy z reklamy se zvedly míň (v průměru o 5 % na 638 milionů dolarů, provozní zisk OIBDA o 22 % na 150 milionů dolarů).

Majiteli Novy se ale rychleji, než roste trh s televizní reklamou, daří zvyšovat výnosy z poplatků od satelitních a kabelových operátorů a také z předplatného různých služeb, ty za loňský rok narostly o 8 %. Stalo se tak „zejména v důsledku zvýšení počtu odběratelů, díky zavedení televizních kanálů ve vysokém rozlišení a také nových kanálů, které jsou k dispozici výhradně na daných platformách“.