Konečně je to tady. V prvním zářijovém týdnu pořádáme hvězdně obsazenou debatu o studii Marka Cichoně o vztahu agentur s marketéry ve velkých firmách. Zajistěte si lístky včas.

Nova příští rok zdraží reklamu o 5 %

Lídr trhu má prý v některých měsících převis poptávky.

Obchodní ředitel Novy Jan Vlček na mediální konferenci Flema

Obchodní ředitel Novy Jan Vlček na mediální konferenci Flema

Nejsledovanější tuzemská televize Nova bude chtít za svůj reklamní prostor v roce 2015 víc. „Obchodní politiku na příští rok máme hotovou. Ceník na příští rok bude navýšený o pět procent. V momentě, kdy naše vyprodanost roste a v nejvyšší sezóně nejsme schopni absorbovat veškerou poptávku, nezbývá nám, než na to reagovat,“ řekl na výroční konferenci Flemedia v pražském hotelu Corinthia obchodní ředitel Novy Jan Vlček.

„Chceme prodávat kvalitnější produkt za odpovídající cenu. Je to také o poptávce a o tom, s jakým prostorem a v jakém množství pracujete,“ nebyl konkrétní Petr Jelínek, čerstvý šéf nákupního sdružení Media Club, zajišťující reklamu pro stanice Primy a televizi Barrandov. Obchodní podmínky hodlá Prima zveřejnit do poloviny října, řekl taky Jelínek. Teprve pak bude jasné, zda Prima bude dál prodávat reklamu Barrandova, zda v ní budou i další stanice, které Barrandov slibuje, a hlavně v jakém poměru se bude prodaná reklama dělit mezi stanice Primy a Barrandova.

Prima přitom nadále bude prodávat na základní cílovou skupinu 15+ (diváků starší 15 let). „Máme snahu hlavní kanál Primy omladit, na druhou stranu pracujeme s dobře vyprofilovanými menšími tematickými kanály,“ uvedl. Nova zůstává u zaměření na „mladší“ cílovou skupinu 15-54 let.

V panelu s Janem Vlčkem z Novy (zcela vpravo) zasedli (zleva) Jan Ksandr z KKCG, Miroslav Machek ze Starcomu, Petr Jelínek z Primy a Media Clubu a Petr Majerik z Atmedia

V panelu s Janem Vlčkem z Novy (zcela vpravo) zasedli (zleva) Jan Ksandr z KKCG, Miroslav Machek ze Starcomu, Petr Jelínek z Primy a Media Clubu a Petr Majerik z Atmedia

„Očekával bych, že dojde k mírnému navršení cen reklamy na českém trhu, kolem pěti procent,“ uvedl v diskusi Petr Majerik, šéf obchodního zastoupení menších tematických stanic Atmedia.

Připomněl, že trend cen určuje jednak lídr trhu a menší hráči pak reagují výběrem z připravených tří čtyř variant, jednak samozřejmě poptávka. Tu podle Majerika ovlivní sklony k dalšímu šetření ze strany nadnárodních společností, jež patří k největším inzerentům.

Ředitel nákupu mediální agentury Starcom MediaVest Group Miroslav Machek je společně s Majerikem optimistou, že ceny na reklamních trhu negativně neovlivní geopolitická situace. Pak by na některých trzích mohly ceny televizní růst. „Na navýšení cen rozhodně není prostor v České republice,“ předpovídá ale.