V digitální síti 3 začíná dnes pilotně vysílat nová televize TipTV, prodejní kanál s komerčními pořady, propojený s webem www.tiptv.cz, kde se budou inzerenti dál prezentovat, a call centrem. Provozují ji firmy Tip TV broadcast (ta drží licenci, v úterý ji dostala od rady pro vysílání), TIP TV production a Tip TV marketing services majitelů Zdeňka Slámy, spoluzakladatel brněnské bTV a bývalého technického ředitele už nevysílající Public TV, a Radka Pažouta, dlouholetého obchodního ředitele brněnských veletrhů.
„Diváci jsou naladěni nakupovat,“ jsou přesvědčeni majitelé TipTV. Inzerentům začali nabízet na obrazovce prezentace nejrůznější délky, od méně než minutové aktuality po tematický pořad trvající půl hodiny.
Každý pořad má tzv. superpremiéru vždy mezi 18. a 19. hodinou a pak 21 repríz v průběhu týdne. Jsou řazeny do tematických bloků Bydlení, Automototip, Šťastné dítě, Na cestách, Aktivní život, Start-up!, Já, Muž!, Být šik!, Just NOW! a Zvířátka. Ani tato stanice se nevyhnula populárním věšteckým pořadům - bude produkovat vlastní telefonické věštění pod názvem Vědmy radí.
Kompletní vysílání televize bude reklamní. Cena za minutu propagace ve vysílání je 3.999 Kč, od třetí minuty 3.599 Kč, od páté minuty 3.199 Kč. „To je cena dostupná pro 80 % firem, které u nás něco vyrábějí,“ uvedl na středeční tiskové konferenci v Praze Sláma. „Chceme, aby cena nebyla překážkou při inzerování v televizi,“ doplnil Pažout.
Jak zástupci TipTV řekli Médiáři, jde o nízkonákladový projekt - v rámci probíhajících konkurzů majitelé TipTV nakoupili část technického vybavení po zkrachovalé Public TV a pronajali si též prostor na Václavském náměstí, odkud vysílala.
„Odtamtud budeme vysílat, budeme odtamtud řešit odbavení, výrobu studiových pořadů, klientských pořadů a v minimální míře komerčních reportáží. Jinak celá koncepce stojí na externích dodavatelích. Budujeme síť certifikovaných partnerů, dodavatelů příspěvků technologické a dramaturgické úrovně a kvůli radě pro vysílání se musí dobře orientovat v příslušných zákonech, na to budeme hodně dbát. Aby nenatočil klientovi něco, co pak nepůjde odvysílat,“ řekl Médiáři Zdeněk Sláma.
Náklady na výrobu pořadů nesou klienti, vstupní náklady podle nekonkrétních vyjádření majitelů TipTV nebyly horentní, průběžné náklady údajně nepřekračují standardní nájem ve zmíněném centru metropole. „Během několika měsíců budeme samofinancovatelní,“ uvedl dál Radek Pažout.
TipTV dnes v digitální síti 3 - kde bude dostupná pro 96 % obyvatel Česka, tedy zhruba pro 2,5 milionu domácností, respektive 9,8 milionu diváků - společnosti Czech Digital Group (vlastní ji České Radiokomunikace) zahajuje pilotní vysílání. „Případný přechod do standardního vysílání se předpokládá začátkem října,“ uvedl Kamil Chalupa, mluvčí Radiokomunikací.
V digitální siti 4 odstartovala loni v prosinci podobná stanice Inzert TV. TipTV se názvem podobá teleshoppingové TopTV, před lety rovněž skončivší.