Nejsilnější seriály dvakrát týdně v hlavním vysílacím čase. Pondělí a středa od 20.20 budou na Nově letos na podzim patřit Doktorům z Počátků, v úterý a ve čtvrtek 20.20 zůstává Ordinace v růžové zahradě 2. Pátek po 20. hodině bude patřit českým pohádkám, sobota filmům a neděle novinkové čtvrté řadě Kriminálky Anděl, pak repríze Comebacku a Střepinám.
Podvečery před zprávami budou ve všední dny nadále vyhrazeny „nekonečnému“ seriálu Ulice (premiérové díly půjdou od pondělí 18. srpna), v neděli pak Nova znovu zužitkuje Hospodu, svůj nejreprízovanější seriál. V týdnu v pozdějších večerních slotech budou pokračovat týdeníky vlastní výroby Víkend a Prásk!, respektive nakoupené zahraniční kriminální seriály Mentalista a Námořní vyšetřovací služba.
Na tiskové konferenci na pražském Barrandově to dnes řekl generální ředitel Novy Christoph Mainusch. Na podzim se, jak také uvedl, nově chystá rovněž nová dvoudílná hudební Chart Show a cyklus Vaření s Láďou Hruškou. Ani u jedné novinky zatím není rozhodnuto, kdy přesně půjde.
Na příští rok Nova připravuje 2. řadu seriálu podle skutečného kriminálního dění v Česku Expozitura, oživený seriál Policie Modrava a 7. řadu Výměny manželek.
Mainusch úvodem ukázal čísla sledovanosti za první pololetí - Nova měla za celý den 35,7 % minulý rok a 35,8 % letos, zatímco konkurenční Prima klesla z 23 % na 20,1 %. V prime timu Nova rostla na 41,2 % ze 40,6 %, zatímco Prima klesla z 22,4 % na 20,3 %. Řeč je o skupině 15-54 let. Teď nás dělí 15 procentních bodů v celodenní sledovanosti a skoro 20 v prime timu, četl Mainusch z grafů. „Máme velmi loajální publikum,“ věří. Nikové stanice (ostatní kromě hlavního kanálu, tedy Nova Cinema, Fanda, Smíchov a Telka) zaujímají na trhu 10 %, v téže skupině.
Tisková konference začala sestřihem novinkových pořadů a programových stálic. Běžela na velké obrazovce v jednom z barrandovských ateliérů, kde se natáčí seriál Kriminálka Anděl. „Jsme lepší každým dnem, kdy jste s námi,“ končil klip. Následovala chvála Televizních novin, Víkendu, Střepin a Prásku, ředitel opět mluvil o loajalitě diváků. Připomněl nové studio zpráv a nové moderátorské dvojice. Publicistické Střepiny budou mít novou moderátorku Markétu Fialovou, která je jednou z tváří Televizních novin a občasných rozhovorů s prezidenty.
„Nebyl tak silný jako lokální seriály, ale pro nás to byl velký úspěch,“ říká Mainusch k hudební show Hlas, vysílané také v prvním pololetí. Zatímco v cílové skupině 15-54 let získal 26 %, v cílové skupině 15-25 let měl 40 %.