Konečně je to tady. V prvním zářijovém týdnu pořádáme hvězdně obsazenou debatu o studii Marka Cichoně o vztahu agentur s marketéry ve velkých firmách. Zajistěte si lístky včas.

Nova sníží základní cenu reklamy. Prima zdraží, tvrdí ale, že to vyjde nastejno

Základní cenu zásahu procenta cílové skupiny Nova snižuje o 10 % a počká o pět dní déle s celoročními objednávkami, na nichž sleví 7 %. Prima cenu reklamy o 10 % zvýší.

Lídr televizního trhu zveřejnil obchodní podmínky na příští rok. Základní cenu GRP (gross rating point, neboli zásahu jedno procenta cílové skupiny) snižuje o 10 %, na 20 250 korun za třicetivteřinový spot. Jde o cenu za prime time v tzv. mid season (tedy březen, červen, září a prosinec v čase od 18 do 23 hodin), pro cílovou skupinu diváků 15-54 let, bez DPH.

Nova letos rovněž počká o pět dní déle – do 20. prosince – na objednávky na celý rok. Klientům, kteří si objednají reklamní prostor na rok, televize sleví 7 %.

Obě podmínky Nova podle svého výkonného a obchodního ředitele Jana Řeháka zavádí, „abychom podpořili očekávaný růst poptávky po televizní reklamě v příštím roce“.

Dvojka trhu Prima cenu reklamy o 10 % zvýší. Částky, které klient nakonec zaplatí, ale budou podle šéfa Primy Marka Singera skoro tytéž, a to vlivem časových a sezonních indexů a faktu, že obě televize prodávají reklamu na svůj hlavní i tematické kanály.

„Vypadá to, že my jsme zdražili o deset procent a Nova s cenami nehnula. Jenže když to dopočítáte, tak u nás je to méně kvůli spojení s Prima Cool, kvůli možnostem objednávek na cílové skupiny, což využívá stále více klientů. Na druhou stranu Nova kvůli sezonním indexům a podílu kanálu Nova Cinema také ve skutečnosti nezůstane na nule. Proto si myslím, že ve skutečnosti se sejdeme někde mezi třemi až pěti procenty inflace oba,“ tvrdí Singer v úterních Hospodářských novinách v rozhovoru s Jaroslavem Pleslem.

Zmíněnou základní cenu Nova násobí koeficientem v závislosti na denním vysílacím času a ročním období. Loni to bylo v nejméně atraktivním lednu a únoru 0,8 krát, naopak v nejatraktivnějším říjnu a listopadu 1,2 krát tolik. Mimo hlavní vysílací čas 0,7 krát. Reklamy s delší stopáží bývají dražší, s kratší levnější.