Tuchlovická rodinná zmrzlinářská firma 2AD otevřela ve čtvrtek 4. února ve Slezské ulici v Praze na Vinohradech svou první samostatnou obchodní pobočku pod novou značkou Zmrzlinář. Jejím odpovědným vedoucím a spolumajitelem je Michal Gerych. Název firmy 2AD je odvozen od jmen spolumajitelů firmy Darka Hrivňáka a Aleny Hrivňákové a jejich dětí Darka Hrivňáka a Aleny Hrivňákové juniorů.
Uvedení nové značky dostala na starost agentura Weare Productions, mimo jiné díky zkušenosti s budováním gastronomického brandu, kterou získala na základě vlastního projektu Weare burgers. Agentura také pracuje na celkové vizuální identitě, PR, správě sociálních sítí a tvorbě webu. „Zmrzlinářovým cílem je seznámit veřejnost s chutí prvorepublikových receptur a zbavit ji předsudků o správné barvě této pochoutky v kornoutku,“ uvádí ředitel Weare Productions Michael Šroubek. Ve výrobě zmrzliny se podle něj střídají oba Hrivňákové, kteří vymýšlejí a doplňují nové receptury, jichž je v současnosti přes 100. Na pobočce by jich mělo být vždy 16.
Agentura se při tvorbě vizuálního stylu podle Šroubka opřela o jednoduché vizuály zmrzliny v kombinaci s pastelovými barvami a v kampani využila příběh zmrzlináře Darka Hrivňáka.
Kampaň opřela v první fázi zejména o sociální sítě. Na Instagramu i na Facebooku vznikly nové firemní stránky pod označením Zmrzlinář, přičemž konkrétně na Facebooku získaly během prvního dne tisícovku „lajků“. Během několika dnů by je měl následovat i web Zmrzlinar.cz. „Do budoucna plánujeme v těchto marketingových aktivitách pokračovat,“ uvedl Šroubek s tím, že prvořadé budou v komunikaci i nadále online kanály, a to zejména sociální sítě. „Cílem není nákup reklamního prostoru. Naopak plánujeme spolupráci s food blogery, kteří již teď jeví o značku zájem. Dnes se objevila například zmínka od Taste Of Prague nebo Scuk.cz,“ řekl Médiáři Mikuláš Pavlík z Weare Productions.
Darek Hrivňák a jeho rodina vyrábí zmrzlinu od roku 2008, firmu 2AD vlastní napůl s Alenou Hrivňákovou. Mimo rodné Tuchlovice ji dosud prodával zejména v kavárnách nebo v obchodech s bio potravinami. (V Praze lze 2AD zmrzlinu koupit například v kavárnách Můj šálek kávy, Nový Svět, Alza Café, Café Jen, Místo nebo Ema espresso bar. V podobném typu podniků se prodává také v řadě větších i menších českých měst a obcí, například v Berouně, v Olomouci, v Teplicích, v Žatci a jinde.)
Design nové pobočky navrhli vystudovaný sochař Martin Roubíček a Jakub Polívka. Možnost vyjádřit se k interiéru a poradit s některými detaily dostala podle Pavlíka i Weare Productions.