Česká televize začíná dnes vysílat lokální program z nového regionálního studia v Českých Budějovicích. Minulý týden startovalo nové studio v Hradci Králové. Oba regiony tak mohou víc vstupovat do proudu ČT24 i produkovat vlastní Týden v regionech. Vedoucím redaktorem „regionu Jihozápad“ je Aleš Hazuka, „regionu Severovýchod“ pak Michal Klokočník. Dlouho už ČT vysílá lokálně z Brna, Ostravy a Prahy.

Nový mléčný Kefírer vzešel z brněnského Uniferu

Brzy se má začít prodávat kefír, který vznikl díky billboardu a Facebooku. Za kampaní stojí trio z inovačního centra Unifer, vlastněné investiční skupinou DRFG a startupem Skypicker.

Kefírer. Repro: kefirer.cz

Kefírer. Repro: kefirer.cz

Na český maloobchodní trh přichází nový mléčný produkt značky Kefírer. Značku v uplynulých týdnech pomohla stvořit hojně sledovaná kampaň na sociální síti Facebook s vydatným zapojením fanoušků. Za úspěšnou online komunikací, kvůli níž vedle Kefírera vznikl fiktivní konkurenční Mlíkomouš, stojí tým, který se potkal v brněnském inovačním centru Unifer. Jeho zástupci to dnes potvrdili Médiáři. Trio, které se v úterý při odhalení celého plánu na Facebooku podepsalo jako Dave, Thomas a Luke, jsou ve skutečnosti David KoutnýTomáš Musil a Lukáš Lukeš.

„To, že je Kefírer spojovaný s Uniferem, by mě mohlo těšit, protože tahle kampaň mě baví, ale nebylo by to fér. Pravdou je, že jde o samostatný projekt kreativců, kteří se v Uniferu asi před dvěma lety seznámili, ale to je asi tak jediné, čím ke vzniku Kefíreru Unifer přispěl,” řekl Médiáři šéf Uniferu Kamil Pavlíček. Podle Davida Koutného spolupráce s Uniferem dobíhá, on a Lukáš Lukeš se ještě do léta podílejí na jednom či dvou projektech, Tomáš Musil už v Uniferu činný není.

Unifer, který v nových projektech spojuje komerčně činné profesionály s nadějnými studenty, patří pod investiční skupinu DRFG, jejímž většinovým vlastníkem je David Rusňák. Ten Unifer strategicky řídí spolu s Oliverem Dlouhým, jehož brněnský prodejce letenek Skypicker.com (ode dneška pod novým názvem Kiwi.com) do projektu loni na podzim vstoupil a získal 50% podíl. Skupina DRFG, která investuje hlavně do zdravotnictví, nemovitostí, finančních projektů a technologií, nedávno uvedla na tuzemský trh lékárny Na zdraví! Do Kefíreru podle Pavlíčka DRFG investovat nebude. 

Značka Kefírer by měla fungovat v nové právní entitě. Její vznik je zatím v rukou právníků. Jasněji už je o výrobě a distribuci. Kefír se měl původně vyrábět „v jedné z největších mlékáren v Česku“ (a jít ven už toto úterý). „Chvilku s námi nadšeně komunikovali a řekli, že do 17. května dokáží zajistit výrobu i s distribucí. No jenže nic není tak jednoduché. Pokud jste někdy pracovali v korporátu, tak dobře víte, jak se věci a komunikace dokážou protáhnou. Na to jsme nemohli čekat a tak jsme hledali jiné možnosti,“ uvedli tvůrci značky. Nakonec tak padla volba na menší a flexibilnější Kozojedský dvůr.

A kam bude Kefírer dodáván? Unifer usiloval o distribuci v expandující síti kvalitních potravin My Food brněnského investora Petra Borkovce. Přivolal si na pomoc fanoušky na Facebooku, kteří zaplavili řetězec otázkami, kdy se kefír v My Foodu objeví. To bylo v úterý. A hned ve středu bylo možné na Facebooku číst, že se s My Foodem na dodávání domluvil. Médiáři dnes tvůrci Kefíreru sdělili, že budou hledat další distribuční partnery, a to typově podobné, třeba Sklizeno, jež rovněž patří do Borkovcovy skupiny.

V nabídce přitom mají být kravské i kozí bio Kefírery, a to čisté bez příchuti, anebo s příchutí vanilkovou nebo jahodovou. Produkce se plánuje řádově ve stovkách kusů měsíčně.

Díky "blitzkriegu" fanoušků na Facebooku se Kefírer dostal ke spolupráci s prodejnami My Food

Díky „blitzkriegu“ fanoušků na Facebooku se Kefírer dostal ke spolupráci s prodejnami My Food. Repro: facebook.com/kefirer

Úvodní marketingová ofenzíva prý byla nízkonákladová. „Vše, co se zatím událo, nás stálo kolem patnácti set korun. I další náklady – jako design lahví či etikety – si plánujeme financovat sami,“ tvrdí tvůrci. David Koutný řekl Médiáři, že náklady pomohou pokrýt příjmy za odběr ze strany My Foodu. Z designu, který může vyvolat negativní emoce, prý tým nesleví – líbí se i partnerům, a tak už se pracuje na verzi co nejvěrnější vizuálům ze sítě. „Nadsázkou a vtipem chceme bojovat proti extrémismu,“ reagují na kritiku využívání stylizované podoby nacistického vůdce.

Slovní hříčka se nejdřív dostala na billboard, pak přišla smršť na Facebooku

Slovní hříčka se nejdřív dostala na billboard v Brně, pak přišla smršť na Facebooku. Repro: kefirer.cz

Na počátku přitom byla jen legrace, slovní hříčka. „Ale nedokázali bychom tolika lidem zlomit srdce, takže jsme se rozhodli Kefírer skutečně vyrobit. Jen nám to ještě chvíli potrvá.“ Vznik nové značky umožnilo to, že tým vyhrál ve studentské soutěži letošního reklamního festivalu PIAF, a výhrou byl jeden billboard. Ten se pak objevil v Brně. Tvůrci doslova vyprávějí: „Na začátku bylo slovo. Kefírer. Od doby, co jsme ho vyslovili, jsme se nedokázali přestat smát. Začali jsme do kotle přidávat další tématické vtípky a fakt nás to bavilo. Tak jsme se rozhodli o našeho Kefírera podělit se světem. Za naše dřívější válečné činy jsme si vysloužili billboard, který to vše nastartoval. Spustili jsme k němu microsite a založili facebookové stránky. No a pak se spustila lavina. Začali jste sdílet náš billboard, ozývala se nám média, vycházely články, přicházely spekulace. Zaplavovaly nás desítky zpráv a emailů a jelikož jsme markeťáci, tak jsme se toho poctivě chopili. Za chvíli nás celý Kefírer přerostl. Už jsme ho netvořili jen my, ale vy všichni.“

Mlíkomouš, Kefírerův rival v chuti

Mlíkomouš, Kefírerův rival v chuti