V hale C na pražské Balabence se v úterý na konferenci Retail in Detail mluvilo o inovacích v maloobchodě, viz Twitter. Jak se ovlivňuje restaurační byznys a retail, přiblížil pro náš Retailek Martin Dlouhý z Uga. Jaké inovace chystá prodejní portál Aukro, nám řekl jeho šéf Václav Liška.

Novým Admanem české reklamy bude Štěpánek

AKA ocenila celoživotní dílo bývalého šéfa Lion Communications Martina Štěpánka.

Martin Štěpánek

Martin Štěpánek

Čestný titul Adman získá v letošním roce Martin Štěpánek, bývalý spolumajitel a prezident komunikačního uskupení Lion Communications. Titul uděluje Asociace komunikačních agentur za celoživotní přínos pro rozvoj české reklamy. Dosud byli oceněni Jiří Mikeš, Marek Šebesťák, Josef Havelka, Evžen Hart a Vladimír Zeman (in memoriam). Štěpánek obdrží titul Adman 2. listopadu v pražském kině Lucerna u příležitosti vyhlášení a předávání cen efektivity reklamy Effie.

Martin Štěpánek patřil v posledních letech k posledním vrcholným manažerům české reklamy „budovatelské éry“ 90. let, který zůstával stále činný. Pod jeho vedením a spoluvlastnictvím se tuzemská pobočka agentury Publicis rozrostla v holding Lion Communications sdružující značky jako Leo Burnett, Saatchi&Saatchi a Fallon. Stál i u zrodu trhu tuzemských mediální agentur, když na trh přivedl Zenith Optimedia. V okamžiku, kdy oznámil svůj odchod z reklamní branže, zaměstnávala celá komunikační skupina Lion Communications 200 lidí a obsluhovala stovku klientů. K jejím největším zakázkám patří celosvětový kontrakt pro Auto Škoda, dlouhodobě pracuje pro Renault, Phillip Moris, T-Mobile, Garnier, Zentiva/Sanofi nebo ĽOréal.

Štěpánek po celou dobu své aktivní činnosti působil především jako manažer, soustředil se na řízení skupiny a doplňování portfolia agentur o specializované týmy. Coby reprezentant Lion Communications se angažoval i v AKA, kde byl po dvě funkční období prezidentem. Inicioval také vznik mezinárodního festivalu reklamy PIAF v Praze, jehož je vlastníkem.

„Martin je jeden z otců zakladatelů novodobé reklamy v Česku. Po více než čtvrt století vytvářel prostor, ve kterém rostla jeho skupina i talentovaní lidé v ní. Dokázal jít i za horizont osobních zájmů. Podporoval obor jako celek i jeho vnímání v mezinárodním měřítku,“ říká prezident AKA Jan Binar.